Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Citroën Méhari i E-Méhari
kalendarz 15/10 2018

Citroën Méhari i E-Méhari

Moto nostalgia

Pamiętacie ten model Citroëna?

Zaprezentowany w maju 1968 r., najbardziej niekowencjonalny z modeli marki – poprzez swoją karoserię z tworzywa, kolory w stylu „pop” i skrajną prostotę konstrukcji – zrywał z dotychczasowymi kanonami kabrioletów.

Przypomnijmy, że rekreacyjny Méhari został zbudowany na bazie płyty podłogowej Citroëna Dyane 6. Na ówczesnych drogach robił wrażenie niezidentyfikowanego obiektu jeżdżącego. Nie bez powodu – jego zaskakujący wygląd, bezpretensjonalny i pozbawiony kompleksów, zrywał ze standardami tradycyjnych kabrioletów.

Wszechstronny, praktyczny i ekonomiczny Méhari był idealnym kompanem do wypadów nad morze dzięki swojemu pomysłowemu, wykonanemu z tworzywa ABS nadwoziu, które sprawiło, że auto było znacznie lżejsze (525 kg), odporne na korozję i można je było czyścić w całości strumieniem wody. Ten mały Citroën zdecydowanie odstający od innych aut, a przy tym sympatyczny dzięki modułowej, przestronnej konstrukcji i kolorom nadwozia z miejsca zyskał sobie dużą popularność, stając się fenomenem społecznym.

Auto zrobiło „karierę” w filmach (w szczególności w popularnej serii filmów  Żandarm z Saint-Tropez  z Louisem de Funès w roli głównej) i na drogach na całym świecie (Rajd Liège-Dakar-Liège w 1969 r., Rajd Paryż-Kabul-Paryż w roku 1970, itd.). Stało się nawet wiernym towarzyszem armii francuskiej i żandarmerii narodowej.

Citroën Méhari był produkowany przez niemal 20 lat, aż do 1987 r. W tym czasie powstało 145 tys. sztuk.
RED


Tagi:
Citroen, Citroën Méhari, Citroen E-Méhari

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.03.01

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.20

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.