Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63 S - Najbardziej szalony sedan?
kalendarz 20/09 2020

Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63 S - Najbardziej szalony sedan?

Tuning / Mercedes / AMG

Osiągi to coś więcej niż tylko sprint do setki, czy na 1/4 mili.

Chociaż prawdą jest, że w dzisiejszych czasach można spojrzeć na nawet najszybsze modele sedanów Mercedes-AMG i argumentować, że zostaną po prostu zniszczone w sprincie do 100 km/h przez coś takiego jak Tesla Model S, to wiadomo, że osiągi to coś znacznie więcej.

Chodzi o „muzykę” wydechu, zwinność, estetykę. Gdy nadejdą czasy powszechnych „elektryków”, możemy wtedy zatęsknić  za prawdziwym brzmieniem silników V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Może się okazać, że będą nam oferowane podobne dźwięki sztucznie wytworzone i pochodzące po prostu z… głośnika.

A skoro mowa o silnikach V8 z podwójnym turbodoładowaniem, trudno ominąć tutaj sedana Mercedesa-AMG GT 63 S tuningowanego przez nadwornego tunera Mercedesa, firmę Brabus. Pojazd ten w tej konfiguracji został wprowadzony do oferty latem ubiegłego roku.

Niemiecki tuner zdecydował się na zamontowanie dwóch nowych turbosprężarek, jednocześnie zmieniając konfigurację komputera sterującego jednostką napędową, uzyskując w sumie 789 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. W rezultacie ten 4-drzwiowy AMG GT 63 S osiąga prędkość 100 km/h w jedynie 2,9 sek. - o 0,3 sekundy szybciej niż wersja standardowa. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 315 km/h.

Brabus przygotował ponadto niestandardowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z aktywnymi klapami i tytanowo-węglowymi rurami wydechowymi. Dodatkowo elementy z karbonu, występujące w wysokim połysku lub macie, jak np. wloty, dyfuzor, spoiler. Do wyboru są także koła 21/22-calowe (przód/tył), z ogumieniem (Pirelli, Continental lub Yokohama) w rozmiarze 275/35 i 335/25.

We wnętrzu zaś można dostrzec kierownicę pokrytą Alcantarą, ozdobne szwy, wstawki ze stali nierdzewnej i oczywiście logo tunera widoczne w kilku miejscach.

Czy jest inny ultraszybki 4-drzwiowy sedan, który byłby lepszy od Brabusa 800?/ns/

Foto: Brabus


Tagi:
Brabus, Mercedes-AMG, Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63, Mercedes-AMG GT 63 S, Mercedes-AMG GT 63 S tuning

Zobacz podobne artykuły:

Mercedes A220 4Matic  - Czas na mały blues
kalendarz 30/12 2024

Mercedes A220 4Matic - Czas na mały blues

Testy / Testy

2024.12.30

W 2022 roku Klasa A przeszła niewielki lifting, w wyniku którego nielicznie się zmieniła. Ale na tyle, żeby nadwozie jeszcze przez dłuższy okres nie opatrzyło się.
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
kalendarz 21/12 2024

Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA

Wiadomości / Wydarzenia

2024.12.21

Nowy kierowca zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas w sezonie 2025 testował elektryczny model CLA.
Lewis Hamilton i jego zwycięskie bolidy F1
kalendarz 16/12 2024

Lewis Hamilton i jego zwycięskie bolidy F1

Moto fanatyk

2024.12.16

W muzeum Mercedesa stanęło siedem bolidów mistrza F1.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.