Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63 S - Najbardziej szalony sedan?
Osiągi to coś więcej niż tylko sprint do setki, czy na 1/4 mili.
Chociaż prawdą jest, że w dzisiejszych czasach można spojrzeć na nawet najszybsze modele sedanów Mercedes-AMG i argumentować, że zostaną po prostu zniszczone w sprincie do 100 km/h przez coś takiego jak Tesla Model S, to wiadomo, że osiągi to coś znacznie więcej.
Chodzi o „muzykę” wydechu, zwinność, estetykę. Gdy nadejdą czasy powszechnych „elektryków”, możemy wtedy zatęsknić za prawdziwym brzmieniem silników V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Może się okazać, że będą nam oferowane podobne dźwięki sztucznie wytworzone i pochodzące po prostu z… głośnika.
A skoro mowa o silnikach V8 z podwójnym turbodoładowaniem, trudno ominąć tutaj sedana Mercedesa-AMG GT 63 S tuningowanego przez nadwornego tunera Mercedesa, firmę Brabus. Pojazd ten w tej konfiguracji został wprowadzony do oferty latem ubiegłego roku.
Niemiecki tuner zdecydował się na zamontowanie dwóch nowych turbosprężarek, jednocześnie zmieniając konfigurację komputera sterującego jednostką napędową, uzyskując w sumie 789 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. W rezultacie ten 4-drzwiowy AMG GT 63 S osiąga prędkość 100 km/h w jedynie 2,9 sek. - o 0,3 sekundy szybciej niż wersja standardowa. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 315 km/h.
Brabus przygotował ponadto niestandardowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z aktywnymi klapami i tytanowo-węglowymi rurami wydechowymi. Dodatkowo elementy z karbonu, występujące w wysokim połysku lub macie, jak np. wloty, dyfuzor, spoiler. Do wyboru są także koła 21/22-calowe (przód/tył), z ogumieniem (Pirelli, Continental lub Yokohama) w rozmiarze 275/35 i 335/25.
We wnętrzu zaś można dostrzec kierownicę pokrytą Alcantarą, ozdobne szwy, wstawki ze stali nierdzewnej i oczywiście logo tunera widoczne w kilku miejscach.
Czy jest inny ultraszybki 4-drzwiowy sedan, który byłby lepszy od Brabusa 800?/ns/
Foto: Brabus
Zobacz podobne artykuły:
Mercedes A220 4Matic - Czas na mały blues
Testy / Testy
2024.12.30
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.21
Lewis Hamilton i jego zwycięskie bolidy F1
Moto fanatyk
2024.12.16
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11