Audi zaprasza do wnętrza nowego modelu TT
Wiadomości / Prezentacje / Audi / nowe auta
Podczas targów CES w Las Vegas Audi zaprezentowało wnętrze modelu, który zadebiutuje jeszcze w tym roku.
Producent określa nowe wnętrze słowami: „czyste w formie, sportowe i całkowicie podporządkowane potrzebom kierowcy.” „Pierwsze Audi TT to bez wątpienia ikona stylistyki. Druga generacja była bardziej sportowa, prezentując np. model TT RS plus z pięciocylindrowym silnikiem TFSI o mocy 360 KM“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Najnowsze Audi TT sprawi, że kierowca jeszcze bardziej doświadczy nowoczesnej techniki. Tego oczekuje się współcześnie od samochodu sportowego. Ponadto nowa generacja wyposażona będzie w elektronikę i elementy connectivity.“
Nowością zastosowaną po raz pierwszy w seryjnym Audi, będzie cyfrowa tablica rozdzielcza wyświetlająca wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio przed oczami kierowcy. Tym samym zbędny okazał się centralny monitor MMI. Nowe rozwiązanie dało projektantom dużą swobodę i pozwoliło znacznie „odchudzić” architekturę deski rozdzielczej, tak by optycznie zaakcentować lekką konstrukcję.
Zadbano również o detale - nachylenie wylotów powietrza i ich podobieństwo do skrzydeł turbiny, mają przywodzić na myśl silniki lotnicze. W ich obrębie umieszczono elementy obsługi automatycznej klimatyzacji. W osiach nawiewów znajdują się regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły napływającego powietrza. Małe wyświetlacze pokazują informacje o wybranych ustawieniach. Pod środkowymi wylotami, w łatwo dostępnym, centralnie położonym miejscu, umieszczono przycisk świateł awaryjnych oraz włączniki innych funkcji.
Audi wyposażone w trójwymiarowe grafiki i efekt wysokiej rozdzielczości otrzymywane na virtual cockpit ze swoim monitorem TFT o średnicy 12,3 cala ma wyznaczać nowe standardy. Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie „Infotainment“, wirtualne zegary są pomniejszone. Na powierzchni, którą dzięki takiemu zabiegowi zyskujemy, jest miejsce dla wielu innych funkcji, np. dla powiększonej mapy nawigacji.
Koncepcja obsługi nowego Audi TT zakłada, że wszystkie elementy podporządkowano kierowcy. Nowa kierownica ma spłaszczony u dołu wieniec. Ramiona mają wygląd aluminiowych klamr spinających koło kierownicy z jej środkiem. Za pomocą umieszczonych na ramionach przycisków i regulatorów, można zarządzać prawie wszystkimi funkcjami, w tym bardzo nowoczesnym systemem infotainment. Struktura jego menu podobna jest do struktury menu w smartfonie. Zawiera m.in. funkcję swobodnego wyszukiwania tekstowego (szukanie MMI). Wszystkie ważne funkcje można wywołać za pomocą kilku kliknięć. Za pomocą pola dotykowego MMI touch, kierowca może np. poruszać się po menu list i map oraz je powiększać. Uproszczono także wywoływanie innych opcji. W przyszłości wszystkie operacje przeprowadzać się będzie za pomocą dwóch, a nie trzech przycisków umieszczonych dookoła reagującego na nacisk regulatora obrotowego.
Nowością we wnętrzu Audi TT są również sportowe fotele S z mocno zaakcentowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i typową dla samochodów wyczynowych pozycją siedzenia głęboko w fotelu. Do odblokowania oparć służy specjalny uchwyt. Boki siedzeń sportowych S można regulować pneumatycznie.
Norbert Szwarc
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Dla 40 proc. Polaków zakup auta jest poza ich możliwościami
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.09
Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.04
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10