Audi VR experience - salon samochodowy w okularach
Okulary Virtual Reality pozwalają poznać całą gamę modelową marki we wszystkich możliwych wariantach wyposażenia.
Cyfrowa technologia wkracza do sieci handlowej Audi. Najnowsze rozwiązanie - Audi VR experience, daje klientom możliwość konfiguracji swojego auta. Koncern z Ingolstadt, jako pierwszy na świecie producent z branży samochodowej, stworzył specjalne, skonfigurowane z okularami oprogramowanie wspomagające sprzedaż.
Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG, zaprezentował Audi VR experience podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Podkreślił przy tym: „Wspólnie z całą naszą siecią dealerską wprowadzamy cyfrowe innowacje do salonów sprzedaży po to, by jakość obsługi i doradztwa była na jak najwyższym poziomie. Oddając do użytku takie rozwiązanie jakim jest Audi VR experience, po raz kolejny dajemy dowód naszej wiodącej w tej dziedzinie roli.“
To innowacyjne rozwiązanie pozwala zobaczyć samochody we wszystkich trzech wymiarach, z bogatymi efektami dźwiękowymi, w niemalże namacalny sposób. Potencjalni nabywcy mogą wirtualnie zasiąść za kierownicą skonfigurowanego według własnych życzeń samochodu, ale też rzucić okiem do bagażnika. Specjalna kamera śledzi w tym celu ruchy głowy użytkownika, a system odpowiednio dopasowuje przedstawiany obraz. Można również przejrzeć całą paletę modeli Audi, uwzględniając przy tym różne opcje indywidualizacji: począwszy od kolorów, rodzajów skóry i dekoru aż po systemy infotainment. Sprzedawca może więc używając tego narzędzia w wygodny sposób pokazać całą różnorodność oferty. Zestaw Audi VR experience wyposażony jest ponadto w wysokiej jakości słuchawki marki Bang & Olufsen, transmitujące wszystkie dźwięki towarzyszące konkretnemu obrazowi - począwszy od dźwięku zamykanych drzwi, aż po 14-kanałowy dźwięk systemu Advanced Sound Systems oferowany w Audi A8. Słychać przez nie również rozmowę z doradcą klienta.
Nowe rozwiązanie pojawi się u pierwszych dealerów Audi jeszcze w tym roku – głównie na dynamicznie rosnących rynkach, na których wzrostowi sprzedaży towarzyszy rozbudowa sieci dealerskiej. W przyszłości możliwe będzie także wykorzystywanie technologii Audi VR experience w postaci rozwiązania mobilnego i prezentacja w ten sposób oferty np. podczas wizyty doradcy w domu nabywcy.
Dodajmy, że jest to kolejne nowoczesne rozwiązanie wykorzystuje cyfrowe innowacje, które zostanie wykorzystane jako wsparcie sprzedaży samochodów. Na początku ubiegłego roku opisywaliśmy Audi City – wirtualny, choć rzeczywisty salon sprzedaży, prezentujący w skali 1:1 wszystkie modele Audi na specjalnych, sięgających sufitu ekranach cyfrowych, tzw. powerwall’ach. Po Londynie, Pekinie i Berlinie, czwarty salon Audi City zostanie otwarty w tym roku w Moskwie. Rozwijając konwencję tego typu sprzedaży, specjaliści z Audi opracowali model implementacji niektórych komponentów cyfrowego salonu sprzedaży na potrzeby konwencjonalnych metod handlu. W 2014 r. moduły Audi City uruchomiono pilotażowo w 16 salonach sprzedaży w Europie. W tym roku planuje się cyfryzację 200 kolejnych salonów na całym świecie./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11
Najnowsze retrofity – odporne na zamarzanie
Warsztat / Technika
2024.12.27
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieRajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20