Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi TT – Mocniejsze silniki, choć bez Diesla
kalendarz 20/12 2018

Audi TT – Mocniejsze silniki, choć bez Diesla

Audi / Nowości

Ten face lifting można uznać za najbardziej niezauważalny – przynajmniej w tym roku.

Istotnie patrząc na zmodernizowane Audi TT, trudno znaleźć zauważalne elementy, odróżniające od dotychczasowego modelu. Tym razem producent okazał się wyjątkowo wstrzemięźliwy pod względem zmian w stylistyce. W ciągu 20 lat, jest to już trzecia generacja tego modelu. Przypomnijmy, że pierwsze Audi TT zaprezentowano w 1998 r. Trzy lata wcześniej pokazano TT jako samochód koncepcyjny – najpierw podczas wystawy IAA we Frankfurcie wersję Coupé, a później wersję Roadster podczas Tokyo Motor Show. W krótkim czasie od rynkowej premiery, model TT Coupé znalazł się na szczycie sprzedaży w swoim segmencie.

Wystarczy spojrzeć i od razu wiadomo – tak, to jest TT. Charakterystyczna sylwetka stała się znakiem rozpoznawczym tego modelu. Uwagę zwraca również z przodu trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe, czy duże wloty powietrza na bokach. Sportowy styl auta można dodatkowo podkreślić opcjonalnym pakietem stylistycznym S Line. Standardowo samochód jest wyposażony w 17-calowe koła. Dla bardziej wymagających klientów, Audi Sport przygotowało felgi w rozmiarach 18, 19 i 20 cali. W gamie barw nadwozia pojawiły się trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz dostępny tylko w wersji TTS i w linii S line niebieski turbo.

Odświeżone Audi TT będzie dostępne z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem, których moc została zwiększona. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM. Druga jednostka to 245-konna 45 TFSI. Silnik 2.0 TFSI o mocy 306 KM montowany w wersji TTS, rozpędza TTS Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o dziesięć setnych sekundy szybciej niż w modelu poprzednim. W zależności od wersji, napęd przekazywany jest za pośrednictwem przekładni 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów lub 7-biegowej, dwusprzęgłowej automatycznej. Przekładnia automatyczna S tronic standardowo montowana jest w modelu TTS. Dodatkowo wersja o mocy 245 KM może być wyposażona w stały napęd czterech kół quattro.  

Wersje z pakietem S line sport lub z układem Audi magnetic ride, mają zawieszenie o 10 mm niższe. Pewniejsze prowadzenie auta zapewnią również systemy i układy zestrojone z zawieszeniem, jak np. progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie tylne oraz system stabilizacji toru jazdy ESC. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywuje się selektywny rozkład momentów obrotowych między kołami, który w razie potrzeby wspomaga prowadzenie.

Charakter sportowego auta podkreśla też zorientowana na kierowcę deska rozdzielcza, z okrągłymi otworami nawiewów ze zintegrowanymi w nich regulatorami, które przypominają silniki odrzutowe – to klasyczny detal związany z TT. Standardem są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Na liście opcji znajdują się sportowe fotele S z pneumatycznie regulowanymi siedziskami i oparciami (standard dla pakietu sportowego S line oraz dla modelu TTS). Pojemność bagażnika TT o układzie foteli 2+2 wynosi 305 litrów.

Wskaźniki i zegary ukazują się w cyfrowej formie na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca wybrać może jeden z dwóch trybów widoku wyświetlacza: w widoku klasycznym większą część ekranu zajmują prędkościomierz i obrotomierz. W trybie progresywnym większość ekranu przypada powiększonej mapie. Dostępny opcjonalnie widok sportowy dostarcza informacji na temat mocy wyjściowej silnika, momentu obrotowego i sił przeciążenia. Widok sportowy jest standardem w modelu TTS. Terminal systemu MMI umieszczony na konsoli środkowej ma tylko sześć przycisków. Najbardziej rozbudowana jego wersja MMI navigation plus z MMI touch. System sterowania głosowego rozpoznaje sformułowania artykułowane językiem potocznym. Kierowca wspomagany jest systemami - od asystenta zmiany pasa ruchu side assist, przez ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu active lane assist i przez funkcję rozpoznawania znaków drogowych, aż po asystenta parkowania wyposażonego w kamerę w tyle pojazdu i dostarczającego obrazu jego otoczenia.

Zmodernizowane TT początkowo pojawi się w salonach w przyszłym roku w wersji coupe. W późniejszym czasie dołączy roadster i odmiana RS.

Norbert Szwarc
Foto: Audi


Tagi:
nowe audi tt, Audi, Audi TT, Audi TT face lifting

Zobacz podobne artykuły:

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
kalendarz 03/05 2024

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Najnowsze artykuły:
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.