Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi RS 3 LMS – Testy wyczynowca
kalendarz 03/04 2021

Audi RS 3 LMS – Testy wyczynowca

Technika / Audi

Trwają testy nowego wyścigowego modelu Audi w tunelu aerodynamicznym a także pierwsze jazdy na torach w Hiszpanii i we Włoszech.

Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS miała miejsce 5 lutego, a teraz przygotowany przez Audi Sport model stworzony z myślą o seriach wyścigów TCR, przechodzi intensywny program testowy. Po próbach w tunelu aerodynamicznym w Ingolstadt, przyszedł czas na pierwsze przejazdy na torach wyścigowych w Castellolí w Katalonii, Vallelunga koło Rzymu i Aragon w północnej Hiszpanii. Jeszcze zanim RS 3 LMS zadebiutuje w wyścigach WTCR - FIA World Touring Car Cup, które odbędą się latem, zaplanowano kilka dodatkowych testów.

Tuż przed swoją oficjalną premierą, ten sportowy sedan po raz pierwszy odbył próby w tunelu aerodynamicznym producenta w Ingolstadt. Ciekawostką jest, że cała jego koncepcja aerodynamiczna została wcześniej stworzona czysto numerycznie - w komputerze. „Nasze obliczenia z wykorzystaniem Computational Fluid Dynamics zostały w pełni potwierdzone w tunelu aerodynamicznym” - mówi Detlef Schmidt, manager techniczny projektu Audi RS 3 LMS. „Przewidywane wartości siły docisku i oporu powietrza dokładnie się zgadzają.”  

W dniach 23 i 24 lutego, na torze w Castellolí położonym 60 km na północny zachód od Barcelony, druga generacja bazowego sportowego modelu oferowanego przez Audi Sport, przejechała swoje pierwsze okrążenia na torze wyścigowym. Frédéric Vervisch zrobił nim około 500 km. Konstruktorzy skoncentrowali się na ogólnych testach podzespołów, wstępnych ustawieniach układu napędowego i podwozia oraz na bilansie aerodynamicznym. Inżynierowie sprawdzili także funkcjonalność obowiązkowej, znormalizowanej jednostki sterującej silnikiem TCR, co poprzedzone było intensywnymi pracami nad oprogramowaniem. Audi Sport kontynuowało te prace od 8 do 10 marca w Vallelunga, a następnie 17 i 18 marca na torze Aragon. Opady deszczu we Włoszech dały inżynierom szansę na dopracowanie ciśnień powietrza i ustawień zawieszenia na mokre warunki. Zmienna pogoda, której obawiano się podczas wyścigów, okazała się być zaletą podczas testów i pozwoliła na uzyskanie szerokiego zakresu ustawień. Oprócz zawodnika Audi Sport Frédérica Vervischa, po raz pierwszy swoje uwagi co do prowadzenia pojazdu miał okazję przekazać nowy kierowca - Nathanaël Berthon. W Hiszpanii pracowano nad ustawieniami mechanizmu różnicowego, amortyzatorów i nad oporem aerodynamicznym. Zespół rozwojowy skupił się na optymalnej konfiguracji na kwalifikacje, ale sprawdził też zachowanie nowego samochodu na pełnym dystansie wyścigu.

„Nasz nowy samochód już podczas testów w Castellolí zrobił na wszystkich bardzo pozytywne wrażenie” - podsumowuje dr Andrea Milocco, kierownik projektu Audi RS 3 LMS. „Wrażenia się potwierdziły w Vallelunga i na Aragon. W sumie, naszym absolutnie niezawodnym samochodem przejechaliśmy do tej pory prawie 3000 kilometrów i stworzyliśmy dobrą podstawę do dalszych testów rozwojowych. Pozytywne jest również to, że dwaj nasi kierowcy są zgodni w swoich opiniach i dobrze się uzupełniają. Teraz krok po kroku realizujemy dalszy program.”

Kolejne etapy prowadzące do oficjalnego debiutu na torze zostały już ustalone. W trakcie testu bilansu osiągów przeprowadzanego przez promotora - WSC, celem jest określenie wartości dla aerodynamiki i środka ciężkości RS 3 LMS. Audi Sport chce też uzyskać homologację wyścigową do 1 maja. Testy i przygotowania do produkcji, na początku lata określą dalszy harmonogram.

Audi RS 3 LMS zadebiutuje podczas otwarcia sezonu WTCR - FIA World Touring Car Cup w dniach 3-5 czerwca na Nordschleife, na torze Nürburgring. Dostawy drugiej generacji samochodu wyścigowego Audi Sport TCR do klientów rozpoczną się w drugiej połowie roku. Od końca 2016 r. firma zbudowała i dostarczyła klientom na całym świecie 180 egzemplarzy poprzednika tego modelu i zdobyła z nimi globalnie 54 tytuły wyścigowe./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi RS 3 LMS, WTCR - FIA World Touring Car Cup, Frédéric Vervisch, Nathanaël Berthon

Zobacz podobne artykuły:

Audi Q6 e-tron i sztuka
kalendarz 05/04 2024

Audi Q6 e-tron i sztuka

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.05

Andrés Reisinger jest jednym z najbardziej rozchwytywanych artystów cyfrowych i projektantów na świecie.
Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
kalendarz 04/04 2024

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.04

Rozwiązanie wydłuża też żywotność silnika.
Audi Q6 e-tron – Przed premierą
kalendarz 12/03 2024

Audi Q6 e-tron – Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.03.12

Nowy elektryczny model Audi spokrewniony z Porsche Macan już za kilka dni będzie miał swoją premierę.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?