Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Alfa Giulia TI Super z 1963 r. w Zimowym Maratonie
kalendarz 03/02 2015

Alfa Giulia TI Super z 1963 r. w Zimowym Maratonie

Moto fanatyk

Pod koniec stycznia br. w Madonna di Campiglio został zorganizowany „Zimowy Maraton" - Międzynarodowych Wyścigów Samochodów Zabytkowych.

W tym roku impreza odbywała się po raz 27. edycja Międzynarodowych Wyścigów Samochodów Zabytkowych w górach Trentino, które ze względu na ilość startujących i jakość zgłoszonych samochodów są jednym z ważniejszych wydarzeń we Włoszech.

Startujący musieli pokonać 420 km, 11 przełęczy Dolomitów, w tym cztery o długości ponad 2000 metrów (Pordoi, Falzarego, Valparola i Gardena) i 45 prób szybkościowych. W malowniczej scenerii gór w Trentino rywalizowało 120 samochodów wyprodukowanych przed 1968 r., a także niektóre modele wyprodukowane przed 1976 r., które tworzyły historię wyścigów lat 70. XX w. Wśród uczestniczących samochodów znalazła się Giulia TI Super z 1963 r., należąca do kolekcji Muzeum Alfy Romeo, specjalnie przygotowana, by sprostać  warunkom pogodowym, jak i samej trasie. Ponadto na zamarzniętym jeziorze w Madonna di Campiglio odbyły się wyścigi o „Trofeum APT".

Giulia TI Super z 1963 r. to najrzadszy i najcenniejszy samochód spośród „Giulii", wersja „ready-to-race" wyprodukowana została w 501 egzemplarzach, prawie wszystkie są w kolorze białym „Biancospino" ze znaczkiem Quadrifoglio (czterolistna kończyna) na bokach i na pokrywie bagażnika. Samochód ma „wyszczuplone" nadwozie, wpływające na osiągi. TI Super była jednym z samochodów wyścigowych, na którym wychowała się cała generacja kierowców rajdowych, którzy przeszli później do wyższych formuł. Samochód sprawdzał się w wyścigach szosowych, o czym świadczy m in. zwycięstwo w swojej klasie w „Tour de France Auto" w 1963 r., z Masoero i Maurinem za kierownicą.

Model ten wyróżniał się także pod względem konstrukcyjnym. Samochód napędzany był 4-cylindrowym silnikiem z dwoma wałkami. Hasło reklamowe z tamtych czasów określało Alfę, jako „stylizowana wiatrem"./oprac. ns/  

 

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.