Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
ABC napraw powypadkowych
kalendarz 02/07 2014

ABC napraw powypadkowych

Warsztat / Porady

Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?  
    
Udział w wypadku lub stłuczce niesie za sobą lawinę konsekwencji. Najważniejsze jest życie i zdrowie uczestników zdarzenia, ale zaraz potem nasza uwaga skupia się na uszkodzonym samochodzie. Wyłączenie pojazdu z użytkowania to dla wielu najgorszy scenariusz. Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?  
 
„W pierwszej kolejności musimy podjąć decyzję, jak i gdzie auto naprawiać. Odpowiedni wybór miejsca naprawy i technologii, w której ta naprawa będzie wykonywana, to nie tylko gwarancja przywrócenia wyglądu pojazdu sprzed zdarzenia, ale przede wszystkim przywrócenie cech konstrukcji samochodu, które zapewnią ten sam poziom bezpieczeństwa” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto Skoda. 
 
Przeprowadzone przez Dekra niezależne testy pokazały, jak ważna jest odpowiednia naprawa pojazdu. Do testu wykorzystane były dwa nowe samochody Skoda Octavia. Przeprowadzono na nich dwa identyczne testy zderzeniowe. Symulowano silne uderzenie boczne z prędkością 30 km/h. Samochody zostały później naprawione w dwóch różnych procedurach naprawczych. Pierwsza Octavia – zgodnie z instrukcją warsztatową producenta, została naprawiona w autoryzowanym centrum serwisowym Skody, w drugiej naprawa odbywała się w nieautoryzowanym serwisie i odbiegała od instrukcji producenta. Naprawione pojazdy poddano ponownie symulacji uderzenia bocznego. Tym razem prędkość zwiększono do 50 km/h.  
 
Wynik symulacji pokazał, jak ważne jest przestrzeganie instrukcji warsztatowej i realizacji naprawy w zalecanej technologii. Uderzone samochody miały różne stopnie uszkodzeń nadwozia. Nie będzie zaskoczeniem, że bezpieczniejsza dla kierowcy okazała się Octavia naprawiana według instrukcji producenta. Uderzenie spowodowałoby mniejsze obrażenia u kierowcy, stłuczenie klatki piersiowej lub nieskomplikowane złamanie 1-2 żeber. Pozostałe części ciała pozostałyby bez większych znaczących urazów. W przypadku drugiej Octavii, kierowca miałby mniej szczęścia. Groziłby mu poważny uraz klatki piersiowej, złamania wielu żeber i stłuczenie organów wewnętrznych.    
 
Dla wytrzymałości pojazdów kluczowa okazała się technologia naprawy. Centrum serwisowe dokonało naprawy w oparciu o oryginalne części, wymieniając słupek drzwiowy, próg, ścianę boczną, dach i drzwi, a punkt nieautoryzowany dokonał naprawy uszkodzonych części, wymieniając i uzupełniając te najbardziej zniszczone. Ten system naprawy obniżył wytrzymałość całej platformy oraz dolnej części słupka drzwiowego. 
 
Wynik testu pokazał, że samochód po naprawie dokonanej w autoryzowanym centrum serwisowym zachował wysoką jakość i parametry bezpieczeństwa, nawet w przypadku poważnych uszkodzeń powypadkowych.
 
Decydując się na sposób naprawy trzeba wziąć pod uwagę nie tylko czas poświęcony na jej dokonanie i koszty z nią związane, ale przede wszystkim należy myśleć o przywróceniu konstrukcji pojazdu cech bezpieczeństwa sprzed wypadku. Dlatego też warto wybrać profesjonalny serwis. Niefachowa naprawa to mniejsze bezpieczeństwo pasażerów, ograniczenie działania czynnych i biernych systemów bezpieczeństwa./oprac. ns/     
 
 

Zobacz podobne artykuły:

Jak walczyć z korozją?
kalendarz 23/12 2022

Jak walczyć z korozją?

Warsztat / Porady

2022.12.23

Chcielibyśmy przedstawić skuteczny sposób walki z korozją.
Czy wraz ze śniegiem posypią się mandaty?
kalendarz 17/12 2022

Czy wraz ze śniegiem posypią się mandaty?

Warsztat / Porady

2022.12.17

Ile może kosztować nienależycie przygotowanie auta do jazdy w czasie zimy?
Zużyte pierścienie tłokowe – co jest przyczyną i jak to naprawić niewielkim kosztem?
kalendarz 15/12 2022

Zużyte pierścienie tłokowe – co jest przyczyną i jak to naprawić niewielkim kosztem?

Warsztat / Porady

2022.12.15

Pierścienie tłokowe są niezbędnym elementem trącym, od którego zależy żywotność silnika.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/

AUTOGAS SYSTEM

mazowieckie
ul. Parowcowa 16A
02-440 Warszawa
Tel.: 690 587 467, 518 182 180
Email.: biuro_autogas_system@icloud.com
https://autogas-system.pl
Najnowsze artykuły:
Karambol na S74. Kto dostanie odszkodowanie?

Karambol na S74. Kto dostanie odszkodowanie?

Finanse / Ubezpieczenia

2023.02.02

W poniedziałek 16 stycznia na drodze S74 niedaleko Kielc zderzyło się kilkadziesiąt samochodów.
Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą

Wiadomości / News

2023.02.02

Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku. 
Mniej „kopciuchów”, wzrost cen i problemy z dostępnością nowych aut

Mniej „kopciuchów”, wzrost cen i problemy z dostępnością nowych aut

Wiadomości / Gorące tematy

2023.01.31

Sytuacja na rynku motoryzacyjnym w 2022 roku.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.