Zwycięzca Tour de France z kryształowym pucharem od Skody
Tadej Pogačar już po raz drugi zwyciężył w klasyfikacji generalnej Tour de France.
W niedzielę na paryskich Polach Elizejskich odebrał kryształowe trofeum zwycięzcy zaprojektowane przez Skodę. 22-letni Słoweniec wyprzedził konkurencję w najbardziej wymagającym wyścigu kolarskim na świecie, liczącym aż 3414 km.
– To już 18 rok z rzędu, kiedy Skoda wspiera Tour de France jako główny partner. Historia naszej marki rozpoczęła się ponad 125 lat temu od produkcji rowerów. Dzięki naszemu szerokiemu zaangażowaniu – od przekazania pojazdów organizatorom wyścigu, przez ufundowanie zielonej koszulki dla najlepszego sprintera, po zaprojektowanie trofeum zwycięzcy – prezentujemy naszą markę milionowej międzynarodowej publiczności podczas najsłynniejszego wyścigu kolarskiego na świecie – wyjaśnia Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.
108. Tour de France rozpoczął się 26 czerwca w Breście. Na dystansie 3414 km w 21 etapach we Francji i Andorze triumfował Tadej Pogačar. To właśnie on został najlepszym zawodnikiem w klasyfikacji generalnej i otrzymał kryształowy puchar.
Za zaprojektowanie trofeum dla zwycięzcy po raz kolejny odpowiadał Peter Olah, dyrektor ds. projektowania wnętrz w Skoda Auto. Podczas tegorocznego wyścigu inspirował się tematami związanymi z kolarstwem: przyrodą, ekologią i czystą energią. Ważące 4 kg i mierzące 60 cm arcydzieła czeskiej sztuki szklarskiej są produkowane w tradycyjny sposób przez firmę Lasvit w Novym Borze.
Dodajmy, że kako oficjalny główny partner Tour de France, Skoda dostarczyła w tym roku organizatorom i kierownictwu wyścigu 250 pojazdów. Wśród nich był Enyaq iV, który służył dyrektorowi Tour de France, Christianowi Prudhomme, za mobilne centrum dowodzenia na 15 z 21 etapów wyścigu. Elektryczny SUV został wykorzystany również na ostatnim etapie z Chatou na Pola Elizejskie w Paryżu. Na kilku odcinkach rolę centrum dowodzenia przejmowała hybrydowa Skoda Superb iV. Ponadto we flocie znajdowały się również modele: Octavia, SUV-y Kamiq, Karoq oraz Kodiaq. Łącznie podczas Tour de France pojazdy przejechały 2 000 000 km.
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11