Zwycięstwo Tänaka w Rajdzie Europy Centralnej
Walka o tytuł mistrzowski będzie się toczyć do ostatniej chwili.
Ott Tänak i Thierry Neuville z zespołu Hyundaia zmierzą się w Japonii jako jedyni kierowcy, którzy matematycznie mają szansę zostać mistrzem WRC. Tegoroczna edycja Rajdu Europy Centralnej zgodnie z oczekiwaniami zapewniła bardzo trudne i zdradliwe warunki na rajdowych trasach w Niemczech, Austrii i Czechach.
Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen z zespołu Hyundai Motorsport wzięli udział w swoim pierwszym starcie od Rajdu Polski. Piątek przebiegł zgodnie z planem dla zwycięskiego zespołu. Neuville był liderem po pierwszych ośmiu etapach, zapewniając sobie dwa zwycięstwa etapowe i to pomimo uszkodzeń nadwozia podczas pokonywania SS2 i konieczności dokończenia dnia przez załogę z zaklejonym nadkolem. Tänak stracił zaledwie 7,8 sekundy do Belga i znalazł się w pierwszej trójce, podczas gdy Mikkelsen rozbił się podczas SS5.
„Jesteśmy rozczarowani, że nie udało nam się dziś dokończyć rajdu” – powiedział Mikkelsen podczas podsumowania pierwszego dnia. „Przyczepność była mniejsza, niż się spodziewałem, a uszkodzenia były zbyt duże, aby kontynuować rajd”.
Estońska załoga Tänak i Järveoja rozpoczęła niedzielę z 5,2-sekundową stratą do Ogiera (Toyota), ale uzyskała tymczasową przewagę po błędzie rywala na OS15. Tänak naciskał na pozostałych etapach, aby umocnić swoją przewagę, ale po tym, jak Ogier wycofał się na OS17, zwycięstwo w rajdzie miał już zapewnione. Był to drugi triumf załogi Tänak/Järveoja w tym roku. Pierwsze odnieśli w Rajdzie Sardynii.
Tänak podsumował swój sukces: „Ten rajd był wymagający od samego początku. Czterech kierowców było tak blisko siebie, nigdy nie dzieliła ich różnica większa niż 10 sekund. Nadal jest nadzieja na nasze mistrzostwo kierowców, a w klasyfikacji producentów jesteśmy bardzo blisko Toyoty, więc czeka nas ciężka walka w Japonii”.
Szef zespołu Hyundai Motorsport Cyril Abiteboul podzielił się swoimi odczuciami po Rajdzie Europy Środkowej: „Przed przyjazdem tutaj nerwy były bardzo duże. Zawsze było trudno, ale staraliśmy się zrównoważyć oczekiwania między załogami w walce o mistrzostwo. Tytuł producenta jest wciąż blisko, więc musimy być w najlepszej formie, aby dać Toyocie popalić na ich podwórku!”
Sezon Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zakończy się 21-24 listopada podczas Rajdu Japonii. Impreza, która powróciła do kalendarza WRC w 2022 r, odbywa się na wymagających asfaltowych trasach w górach prefektur Aichi i Gifu, niedaleko Nagoi./ns/
Foto: Hyundai
Wyniki Rajdu Europy Centralnej 2024:
1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) 2h37m34.6s
2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +7.0s
3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +39.8s
4. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +1m21.0s
5. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 Hybrid) +3m41.9s
6. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +9m17.6s
7. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +9m34.1s
8. Filip Mareš/Radovan Bucha (Toyota GR Yaris Rally2) +11m41.5s
9. Miko Marczyk/Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2) +12m10.6s
10. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +12m20.3s
Zobacz podobne artykuły:
Kalendarz RSMP 2025
Wiadomości / Moto sport
2024.12.09
Marczyk zwycięzcą Rajdu Barbórka 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.12.07
Bryan Bouffier wystartuje w Rajdzie Barbórka 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.12.06
5 mln Toyot z Francji
Wiadomości / News
2024.12.09
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09
Land Rover Defender w Dakarze
Wiadomości / News
2024.12.08