
Zespół Peugeota - brak tempa w kwalifikacjach
Peugeot TotalEnergies zgłosił dwa bolidy 9X8 do 92. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Po tym jak ubiegłoroczna jubileuszowa edycja (legendarny wyścig obchodził swoje 100 urodziny) przyciągnęła rekordową liczbę 325 000 fanów, tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans również zapowiada się wyjątkowo, a bilety na to wydarzenie po raz kolejny wyprzedały się w ciągu zaledwie kilku dni już w listopadzie ubiegłego roku.
Entuzjaści wyścigów mają wszelkie powody aby tutaj przyjechać: 23 prototypy i 9 prestiżowych producentów samochodów rywalizujących w elitarnej klasie hipersamochodów, można spodziewać się zatem mnóstwa akcji na Circuit de la Sarthe – 24-godzinnym torze wyścigowym – najdłuższym (13,626 km) i najszybszym (średnia prędkość przekraczająca 240 km/h) torze w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.
Zespół Peugeot TotalEnergies zgłosił do wyścigu dwa bolidy Peugeot 9X8 w wersji na rok 2024. Hipersamochód przeszedł całkowitą metamorfozę i zadebiutował podczas 6-godzinnego wyścigu Imola na początku kwietnia br., po zaledwie dziesięciu miesiącach prac rozwojowych.
„Cieszymy się bardzo, że udało nam się wystartować tym samochodem w wyścigu na torze Imola”, przyznał Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. „Opracowanie prototypu hipersamochodu, który w 90 proc. jest nowy pod względem nadwozia, aerodynamiki i układu napędowego, w ciągu zaledwie dziesięciu miesięcy, uwzględniając czas produkcji części i oprzyrządowania, to naprawdę imponujące osiągnięcie, możliwe jedynie dzięki zaangażowaniu wszystkich w Team Peugeot TotalEnergies”.
Podczas swojego debiutu w zawodach, Peugeot 9X8 2024 zdobył dla zespołu pierwsze punkty w tym sezonie, zajmując dziewiąte miejsce w 6-godzinnym wyścigu na torze Imola. Trzy tygodnie później, bolid ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, pomimo bardzo silnej konkurencji.
„Zachowanie na torze i osiągi podczas wyścigu były w dużym stopniu zgodne z naszymi oczekiwaniami i tym, co zaobserwowaliśmy podczas zimowych testów”, potwierdził Olivier Jansonnie. „Nie ma jednak wątpliwości, że wciąż musimy udoskonalić pewne elementy. Mając na torze około dwudziestu hipersamochodów, widzieliśmy jak blisko jest środek stawki i że najmniejszy nawet szczegół może mieć znaczenie. Na torach Imola i Spa finiszowaliśmy przed szybszymi samochodami dzięki doskonałej strategii i ciężkiej pracy wszystkich członków zespołu. Zmaksymalizowaliśmy wynik, jeśli chodzi o osiągi samochodu, nawet jeśli tak naprawdę nie uzyskaliśmy rezultatu, na który liczyliśmy.”
Tymczasem podczas kwalifikacji, które odbyły się w czwartek 13 czerwca, Jean-Eric Vergne (Peugeot 9X8 z nr 93) i Stoffel Vandoorne (Peugeot 9X8 z nr 94) zakończyli sesję odpowiednio na 16. i 21. miejscu./ns/
Foto: Peugeot
Zobacz podobne artykuły:
Kajetanowicz – nowy sezon i nowy samochód
Wiadomości / Moto sport
2025.03.17
Formuła 1 2025 – kalendarz
Wiadomości / Moto sport
2025.03.15
Kajetanowicz testował nowy samochód
Wiadomości / Moto sport
2025.03.02
Ford - od białego do czarnego
Wiadomości / News
2025.03.18
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem
Wiadomości / Gorące tematy
2025.03.18
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
Testy / Testy
2025.03.18