Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Zapowiedź sukcesu?
kalendarz 29/11 2023

Zapowiedź sukcesu?

Honda / Nowości

Szósta generacja CR‑V to odważniejszy, bardziej stanowczy design, oferujący wyjątkowo wysokie standardy praktyczności, bezpieczeństwa, łączności i komfortu.

Popularny SUV segmentu C jest dostępny w dwóch wariantach zapewniających dynamiczne osiągi i wysoką sprawność energetyczną: pełnego napędu hybrydowego (e:HEV) lub napędu hybrydowego plug-in (e:PHEV). 

Znany już układ napędowy e:HEV został zmodyfikowany i zaktualizowany dla nowego modelu CR‑V i jest obecnie wyposażony w mniejszy gabarytowo akumulator o większej gęstości przechowywanej energii oraz bardziej wydajny silnik, podczas gdy zupełnie nowy napęd e:PHEV, z większym akumulatorem, oferuje zasięg nawet do 82 km w trybie elektrycznym.

Wyróżniający się w całym segmencie poziom bezpieczeństwa aktywnego został osiągnięty dzięki pierwszemu w Europie zastosowaniu Honda SENSING 360, kompleksowego, wielokierunkowego systemu bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który eliminuje martwe pola wokół pojazdu i skuteczniej przyczynia się do unikania kolizji.
Najnowszy CR‑V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, lecz dzięki ewolucji designu zyskuje na wyrazistości. Bardziej agresywny, ostrzej zarysowany przód , z dużym, stylizowanym wlotem powietrza zaprojektowano nieco inaczej dla wariantów e:HEV i e:PHEV.

Tył pojazdu odznacza się pionowymi światłami hamowania i kierunkowskazami, które są wynikiem przemyślanej ewolucji charakterystycznego wzornictwa tylnych świateł modelu CR‑V, które w połączeniu z dopracowanym oświetleniem LED tworzą zupełnie nową, lecz nawiązującą do znanych kształtów sygnaturę świetlną tyłu pojazdu.

Ponadto, dzięki większemu rozstawowi osi i powiększonemu rozstawowi kół, CR‑V oferuje przestronność porównywalną z SUV-ami z segmentu D. Samochód zapewnia pasażerom tylnych siedzeń najwięcej miejsca na nogi, w porównaniu z pojazdami tej klasy. Większe wymiary nowego modelu tworzą również więcej miejsca na bagaż i zwiększają stabilność przy wyższych prędkościach.

Honda wprowadza swój pierwszy europejski model z napędem hybrydowym typu plug-in – e:PHEV. Najnowszy CR‑V e:PHEV, oferuje 82 km zasięgu w trybie elektrycznym. Podobnie jak w CR‑V z ulepszonym napędem hybrydowym (e:HEV), klienci Hondy otrzymają samochód oferujący więcej ekscytujących wrażeń z jazdy dzięki znacznie lepszym parametrom środowiskowym, precyzyjnemu dostarczaniu mocy i wyciszonemu wnętrzu.

Obie opcje układu napędowego oparto na tym samym dwulitrowym, czterocylindrowym silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, pracującym w cyklu Atkinsona. Silnik zmodyfikowano pod kątem specyfiki flagowego modelu SUV-a firmy Honda.

Ulepszenia objęły wysokociśnieniowy, wielostopniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zastosowano też aktywowany przez niską temperaturę wysoko wydajny katalizator, poprawiający czystość spalin. Powierzchnia ścianek kolektora wydechowego została powiększona, aby powiększyć moc silnika, a osłona silnika wykonana w całości z piankowego poliuretanu stanowi izolację od hałasu i wibracji. Zwiększono też sztywność wału korbowego – wszystko to podnosi odczucie wyrafinowanego funkcjonowania układu napędowego podczas jazdy.

e:HEV
Samochód z układem napędowym e:HEV będzie wyposażony w najbardziej zaawansowaną wersję wielokrotnie nagradzanego układu hybrydowego Hondy, w którym silnik benzynowy harmonijnie współpracuje z nowo opracowaną wersją lekkiej automatycznej skrzyni biegów i z dwoma silnikami elektrycznymi.

W najnowszej wersji elektryczny silnik napędowy i generator umieszczono na różnych osiach, co pozwoliło na zwiększenie momentu obrotowego o 6,5%, do wielkości 335 Nm bez konieczności zwiększenia przestrzeni w designie. Maksymalna prędkość obrotowa silnika elektrycznego została zwiększona o 1500 obr/min (do 14 500 obr/min), co skutkuje wzrostem prędkości maksymalnej samochodu o 7%.

Dalsze zmiany w przekładni obejmują dodanie drugiego przełożenia, używanego, gdy silnik spalinowy jest bezpośrednio połączony z kołami. Do istniejącego wysokiego przełożenia dołączone zostało nowe niskie przełożenie – oba zoptymalizowano pod kątem jak najszerszego zakresu scenariuszy jazdy, co w rezultacie pozwoliło zwiększyć zarówno moment napędowy przy niskich prędkościach w trybie napędu silnika, jak i czas, w którym można korzystać z wydajnego trybu napędu bezpośredniego.

Dopełnieniem zmian w hybrydowym układzie napędowym jest wprowadzenie bardziej kompaktowych modułów jednostki sterowania mocą (PCU) i inteligentnej jednostki zasilającej (IPU). Oba moduły zostały zmniejszone i ulepszone, aby zachować podobną gęstość energii i wydajność, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy całkowitej i wymiarów fizycznych.

Wzrost mocy w porównaniu do poprzedniej generacji CR‑V oznacza lepsze przyspieszenie i dynamiczniejsze reakcje samochodu. Przyspieszanie 0-100 km/h trwa zaledwie 9 sekund dla modeli z napędem na 2 koła i 9,4 sekundy dla wariantów AWD. Prędkość maksymalna wynosi 194 km/h dla modeli z napędem na 2 koła i 187 km/h dla modeli AWD.

Pomimo wzrostu osiągów, system e:HEV oferuje również wzrost sprawności energetycznej i redukcję emisji, do poziomu zaledwie 134 g CO2 na kilometr i zużycia paliwa wynoszącego 5,9l/100 km dla modeli z napędem na 2 koła oraz 151 g CO2 na kilometr i 6,7 l/100 km dla wersji AWD.

e:PHEV
Zbudowany na bazie sprawdzonego układu napędowego Hondy e:HEV, układ plug-in e:PHEV posiada znacznie większy akumulator o pojemności 17,7 kWh oraz lekką, wysokowydajną pokładową ładowarkę elektryczną. Zwiększony udział napędu elektrycznego oznacza, że prędkość obrotowa silnika spalinowego może być znacznie niższa niż wcześniej, co dodatkowo obniża poziom hałasu i zużycie paliwa przy różnych prędkościach, w wyniku czego podwyższona zostaje jakość jazdy. . Pozwala to na zasięg jazdy w trybie elektrycznym wynoszący 82 km.

Zwiększony udział napędu elektrycznego oferowany przez system hybrydowy plug-in oznacza, że wskaźniki emisji i zużycia paliwa wynoszą zaledwie 18 g/km CO2 i 0,8 l/100 km przy w pełni naładowanym akumulatorze. Nawet po całkowitym rozładowaniu akumulatora, wartości te wzrastają marginalnie, gdy pojazd staje się tradycyjną hybrydą uzyskującą podobne osiągi do wariantu 2WD e:HEV.

Przemyślane rozmieszczenie komponentów elektrycznych i zamontowanie akumulatora pod podłogą pozwoliło uzyskać bagażnik o pojemności 617 litrów. Było to możliwe dzięki zmniejszeniu rozmiarów komponentów układu chłodzenia napędu elektrycznego, co przy jednoczesnym szerokim zastosowaniu aluminium pozwoliło na zmniejszenie masy zestawu, pomimo wzrostu gęstości magazynowanej energii.

Gniazdo ładowania znajduje się na przednim lewym błotniku, a dostęp do niego uzyskuje się naciskając pokrywę w karoserii. W e:PHEV kontrola ładowania w połączeniu z podgrzewaczem baterii umożliwia pojazdowi odpowiednie działanie przy niższych temperaturach otoczenia i znacząco poprawia zdolności regeneracyjne pojazdu w takich warunkach. Gdy temperatura akumulatora wynosi 25 stopni Celsjusza, nowy CR‑V osiąga stan 100% naładowania akumulatora w zaledwie 2,5 godziny, dzięki mocy wyjściowej ładowarki 6,8 kW.

W ramach Usług Łączności, oferowanych z modelem e:PHEV, użytkownicy mogą skorzystać z wielu funkcji zdalnej kontroli nad samochodem, w tym m.in. programowania klimatyzacji i harmonogramów ładowania, co pozwala skutecznie poprawić wydajność, obniżyć koszty i zwiększyć komfort w każdych warunkach pogodowych. Funkcje te obejmują programowany zegar, który oprócz możliwości zaprogramowania ram czasowych wstępnego przygotowania pojazdu zawiera m.in. opcję ustawienia temperatury i czasu jej uzyskiwania – dzięki temu właściciel CR‑V może zaplanować ładowanie w czasie najniższych taryf i w najdogodniejszych porach doby oraz automatycznie ustawić żądaną temperaturę we wnętrzu, która zostanie osiągnięta zanim kierowca otworzy samochód.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Honda


Tagi:
Honda CR‑V, CR‑V, Honda

Zobacz podobne artykuły:

DS 8 – Tajemniczy
kalendarz 26/11 2024

DS 8 – Tajemniczy

Prezentacje / Nowości

2024.11.26

Marka ukrywa nie tylko wygląd auta ale i jego nazwę.
Mercedes CLA - Najinteligentniejszy model marki
kalendarz 21/11 2024

Mercedes CLA - Najinteligentniejszy model marki

Prezentacje / Nowości

2024.11.21

Elektryczna wersja CLA skorzysta z technologii znanych z koncepcyjnego EQXX.
Jaguar GT – Nowy gatunek
kalendarz 15/11 2024

Jaguar GT – Nowy gatunek

Prezentacje / Nowości

2024.11.15

Pierwszy z trzech superluksusowych samochodów elektrycznych, które marka zamierza wprowadzić na rynek przed 2030 rokiem.

Firmy z branży

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
Seat Ateca  1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?

Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?

Testy / Testy

2024.12.02

Seat Ateca jaki jest, każdy widzi. Chociaż hiszpańska marka uchodziła kiedyś za auto dostarczające emocji (przypomina się słynne hasło reklamowe "auto emoción"), a obecnie ma je zapewniać brend Cupra. A Seat? Stał się trochę ...
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach

Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach

Wiadomości / News

2024.11.30

Co z zakładami w Europie?
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata

Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata

Wiadomości / Moto sport

2024.11.30

Hyundai Motorsport świętuje zdobycie pierwszych tytułów mistrzowskich.