Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Wymarzony debiut w Rajdzie Monte Carlo
kalendarz 26/01 2015

Wymarzony debiut w Rajdzie Monte Carlo

Wiadomości / Moto sport

VW jest piątym producentem w historii z potrójnym zwycięstwem w tym najstarszym rajdzie - Monte Carlo.

Tegoroczna impreza, otwierająca sezon to jednocześnie debiut nowego Polo R WRC, który szybko zmienił się w sukces. Ogier/Ingrassia i Latvala/Anttila zasiedli w drugiej generacji auta z Wolfsburga, natomiast Mikkelsen/Fløene do Rajdu Portugalii będą jeździć poprzednią wersją Polo. Wygraną w Monte Carlo, nowe Polo R WRC poprawiło rezultat rajdowego Polo z lat 2013 i 2014.

Zwycięstwo w tym rajdzie, to 23 wygrany rajd Polo R WRC od pierwszego startu w 2013 r. oraz 11  rajd, w którym co najmniej dwie załogi z Wolfsburga były najlepsze. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia stanęli po raz 25-ty na najwyższym stopniu podium, a drugi raz z rzędu w Rajdzie Monte Carlo. Tym samym Ogier wyrównał rezultat rajdowej legendy Colina McRae. Miejsca pierwsze, drugie i trzecie w Monte Carlo 2015 są zarazem dopiero szóstym potrójnym zwycięstwem w historii tego rajdu. VW jest piątą marką od 1973 r., która zapisała swój „triple” w księdze historii Rajdu Monte Carlo i tym samym dołączyła do takich marek, jak Renault Alpine, Lancia, Audi i Citroën.

Wypowiedzi:

Sébastien Ogier, VW Polo R WRC #1
„Fantastyczny początek nowego sezonu! Jestem niezmiernie szczęśliwy. Wygrana w Rajdzie Monte Carlo dla każdego kierowcy jest czymś wyjątkowym, a dla mnie szczególnie, bo jestem tutaj właściwie u siebie w domu. Przyjaciele, rodzina i kibice dali mi wiele wsparcia i wiary w siebie. Atmosfera była po prostu magiczna. Cieszę się, że mogłem wszystkim trochę się odwdzięczyć. 83. Monte Carlo to jeden z najtrudniejszych rajdów jakie pamiętam, jeżeli chodzi o warunki. Wybór opon był trudny przede wszystkim na początku. Do tego ta zacięta walka z Sebastienem Loebem, który w czwartek rzeczywiście wykręcił znakomite czasy. Bardzo dziękuję naszemu zespołowi i moim „lodowym szpiegom”. Naturalnie cieszy mnie także wspaniały wynik ogólny z punktu widzenia Volkswagena. Jeżeli mam stać na najwyższym podium, to najchętniej w towarzystwie Jari-Matti i Andreasa”.

Jari-Matti Latvala, VW Polo R WRC #2
Lepszego rozpoczęcia sezonu nie moglibyśmy sobie wymarzyć. Od samego początku naszym celem było znaleźć się w pierwszej trójce. I udało nam się to z nawiązką. Jestem przeszczęśliwy. Kamień spadł mi z serca, bo moje dotychczasowe starty w Rajdzie Monte Carlo nie kończyły się wielkimi sukcesami. Warunki nie były łatwe i musiałem iść na kompromis, jeżeli chodzi o prędkość, aby nie popełnić żadnego błędu. Gdy dość wcześnie zyskaliśmy dobrą przewagę, nie chodziło mi już o najlepsze czasy, lecz oto, aby dowieźć moją pozycję do mety. Potrójne zwycięstwo to naturalnie najlepsza nagroda dla całego zespołu, który włożył w stworzenie nowego Polo wiele pracy i pasji”.

Andreas Mikkelsen, VW Polo R WRC #9
„Dla całego zespołu było to znakomite rozpoczęcie nowego sezonu. Potrójne zwycięstwo w Monte Carlo nie zdarza się codziennie. Jestem dumny, że miałem swój wkład w ten sukces. I jestem również niezmiernie szczęśliwy, że ten sezon zaczął się tak dobrze dla mnie samego. Przed startem byłbym w pełni zadowolony z dowolnego miejsca w pierwszej piątce. Trzecia lokata przewyższyła moje oczekiwania. To podium będziemy dziś hucznie świętować, to pewne. Warunki w tym Monte Carlo były ekstremalnie trudne i to był pierwszy raz, gdy startowałem tutaj w śniegu, lodzie i na śliskim asfalcie. Od początku postawiłem głównie na to, aby dojechać do mety – i to się opłaciło. Dużo się nauczyłem i na koniec jeszcze spotkała mnie taka nagroda w postaci trzeciego miejsca. Co tu dużo mówić, to był wymarzony start!”

Jost Capito, Dyrektor VW Motorsport
„Wspaniały rezultat dla Volkswagena, ale przede wszystkim dla naszych kierowców. Nie ma trudniejszego rajdu niż Monte Carlo. Tutaj czynnik ludzki odgrywa większą rolę, niż przy wszystkich innych rajdach. Jestem bardzo dumny z tego, że Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen dotarli do mety jako pierwsza, druga i trzecia załoga. Nie brakowało silnych konkurentów, podobnie jak trudnych warunków, w których trzeba przez cały czas zachować chłodną głowę. Tak samo jak z kierowców i pilotów, jestem dumny z całego zespołu, który codziennie perfekcyjnie przygotowywał Polo R WRC do odcinków specjalnych i po raz kolejny udowodnił, że potrafi doskonale pracować”.

 

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...