Wyceniony Mercedes-AMG GT
Wiadomości / News / Mercedes
W polskiej ofercie Mercedes-AMG debiutuje nowy model - GT.
Ten najnowszy rasowy sportowiec z Affalterbach, napędzany jest 4-litrowym silnikiem AMG V8 biturbo, dostępnym w dwóch wariantach mocy - 462 lub 510 KM. Ceny tego modelu w Polsce zaczynają się od 552 500 zł.
GT o atletycznej sylwetce, łączące torowe osiągi z komfortem na długich dystansach ma dwuosobowe wnętrze oraz dość pojemny – jak na tego typu auto - 350-litrowy bagażnik. Wszystko jest jednak podporządkowane osiągom. Nisko położony środek ciężkości i stosunkowo niewielka masa własna (od 1540 kg), skrzynia biegów w układzie transaxle, aktywne zawieszenie z podwójnymi wahaczami, blokada tylnego dyferencjału. 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM dysponuje odpowiednio 600 lub 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mercedes-AMG GT w mocniejszej wersji S przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 s, jego prędkość maksymalna sięga 310 km/h, a średnie zużycie paliwa wynosi – według zapewnień producenta - 9,4 l/100 km.
Ceny Mercedesa-AMG GT (typoszereg C 190) zaczynają się w Polsce od 552 500 zł za wersję o mocy 462 KM. Standardowe wyposażenie auta obejmuje m.in. LED-owe oświetlenie, 19-calowe obręcze kół, tapicerkę z elementami ze skóry ARTICO, system multimedialny z 7-calowym ekranem, układy aktywnego bezpieczeństwa COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ADAPTIVE BRAKE i ATTENTION ASSIST, system kontroli ciśnienia w ogumieniu oraz zestaw airbagów - czołowych, kolanowych, bocznych oraz kurtyn okiennych dla kierownicy i pasażera.
Mocniejszy wariant GT S (510 KM) kosztuje od 642 500 zł. Lista seryjnych elementów wyposażenia obejmuje w tej wersji m.in. elektronicznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, kierownicę pokrytą skórą nappa oraz mikrofibrą DINAMICA, sportowy wydech AMG z aktywnymi klapami, zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną regulacją siły tłumienia, układ trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT z dodatkowym, torowym programem "Race" oraz felgi o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.
Na życzenie najnowszy model Mercedes-AMG dostępny jest m.in. z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, który dodatkowo zwiększa sportowe walory samochodu (m.in. aktywne poduszki silnika i skrzyni biegów oraz sztywniejsze nastawy zawieszenia), wydajniejsze, karbonowo-ceramiczne hamulce oraz innowacyjne systemy aktywnego bezpieczeństwa znane już z Klas E i S, w tym układy: Adaptive Highbeam Assist, PRE-SAFE, czy asystent pasa ruchu Lane Keeping Assist i martwego pola Blind Spot Assist.
Na Mercedesa-AMG GT można już składać zamówienia w polskiej sieci marki. Pierwsze auta trafią do odbiorców w kwietniu przyszłego roku.
Zobacz podobne artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10