WTCC na Nurburgringu
W ten weekend rywalizacja w ramach FIA WTCC po raz pierwszy odbędzie się na słynnej północnej pętli Nordschleife.
Wyścigi siódmej i ósmej rundy serii odbędą się na legendarnym niemieckim torze Nordschleife w Eifel. Dwa tygodnie temu Honda świętowała w Budapeszcie pierwsze w tym sezonie zwycięstwo Civica WTCC. Czwarty w klasyfikacji generalnej, Tiago Monteiro zasmakował niedawno podium w Argentynie i chce znów finiszować w czołówce, podczas gdy jego zespołowy kolega Gabriele Tarquini jest ósmy i zamierza w tym roku regularnie walczyć o miejsce na szczycie stawki. Zwycięzca wyścigu w Budapeszcie, Norbert Michelisz z ekipy Zengo Motorsport, jest w tabeli szósty.
Północna pętla toru Nurburgring, tzw. Nordschleife, przed laty nazwana została przez Sir Jackie Stewarta „Zielonym Piekłem”. Połączenie zmian poziomów, „ślepych” i ciasnych łuków oraz wąskich prostych to najtrudniejszy z możliwych sprawdzianów umiejętności za kierownicą. Dodajmy, że okrążenie liczy aż 25 km.
„To dla nas zupełnie nowy tor” – mówi Gabriele Tarquini. – „Kiedy ogłoszono jego dołączenie do kalendarza, bardzo się ucieszyłem z powodu nowego wyzwania. Trochę żałuję, że nie mam na nim żadnego wyścigowego doświadczenia. Razem z Tiago byliśmy tam rok temu, aby poznać tor za kierownicą drogowego samochodu, a niedawno startowaliśmy w serii VLN [w poprzedniej generacji Civica Type R] i wzięliśmy udział w oficjalnych testach. W ich trakcie, przed wyścigami w Budapeszcie, po raz pierwszy jeździliśmy tam aktualnym modelem Civic WTCC. Wiemy, że samochody turystyczne będą bardzo szybkie, ale w przeciwieństwie do aut GT3, nie korzystamy z żadnych elektronicznych systemów pomocy, czy ABS-u, co bardzo utrudni nam zadanie. Dwa tygodnie temu testowaliśmy tu nowy pakiet aerodynamiczny i byliśmy w stanie sprawdzić różne ustawienia, ale wciąż szukamy optymalnych. Bardzo łatwo jest tutaj stracić na okrążeniu sekundę, dwie, a nawet trzy, dlatego znalezienie odpowiednich ustawień będzie kluczowe. Podczas testów mieliśmy dobre tempo i choć spodziewamy się mocnej konkurencji, celujemy w podium.”
„Nordschleife to fascynujące miejsce” – dodaje Tiago Monteiro – z ciekawą historią i wyjątkową atmosferą. To najtrudniejszy tor na świecie, z którym nie może równać się żaden inny. Czuję względem tego miejsca ogromny respekt. To największe wyzwanie w mojej karierze. Bez układów wspomagających kierowcę, jazda będzie jeszcze trudniejsza. Jeśli chodzi o wyniki, to wiemy, że rywale będą na tym wymagającym torze bardzo szybcy. Oczywiście dam jednak z siebie wszystko i chcę sięgnąć po jeszcze lepszy wynik niż ostatnio. Modyfikacje, jakie otrzymał nasz Civic, bardzo pomogły. Samochód spisuje się świetnie. Prowadzi się bardzo płynnie i reaguje natychmiastowo. Ten tor jest nie tylko wymagający fizycznie, ale także psychicznie. Pracowałem nad swoją formą i dietą jeszcze bardziej intensywnie niż zazwyczaj, ponieważ to wyzwanie wymagania maksymalnej koncentracji.”
Sobotnie wyścigi rozpoczną się odpowiednio o godz. 11:15 i 12:15.
Zobacz podobne artykuły:
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Wizja Hondy
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.29