Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Walter Röhrl i jego Porsche 964 RS
kalendarz 23/09 2025

Walter Röhrl i jego Porsche 964 RS

Wydarzenia / Porsche

Rajdy, wyścigi, testy i...

Słynny kierowca nie tylko dwukrotnie zdobywał tytuł rajdowego mistrza świata, ale jest też jednym z niewielu, którzy kiedykolwiek wygrywali rundy mistrzostw świata zarówno w rajdach, jak i w wyścigach. Röhrl zwyciężał w każdej klasie i serii – TransAm, IMSA, wyścigi górskie (Pikes Peak), czy Niemieckie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych DTM. Uchodzi za najlepszego kierowcę rajdowego XX w, a jednocześnie słynie ze swojej szczerości. Od 1993 r. Walter Röhrl jest ambasadorem Porsche, a do niedawna był także kierowcą testowym marki, dbając o ostatnie „szlify” wszystkich nowych aut seryjnych na północnej pętli toru Nürburgring. Walter był szczególnie zaangażowany w rozwój supersamochodów 959, Carrera GT i 918 Spyder.

Röhrl jest posiadaczem własnej floty pojazdów, w której znajduje się wiele klasycznych modeli 911. Dodajmy, że jego pierwszym autem było Porsche 356 B Coupé z silnikiem o mocy 75 KM.

Jednym z jego ulubionych modeli jest Porsche 911 (964) Carrera RS, ikona ery samochodów chłodzonych powietrzem, z efektownymi pomarańczowymi akcentami.

Ze względu na masę, w modelu 964 Waltera Röhrla usunięto wszystko, co zbędne: nie ma wspomagania kierownicy ani tylnych siedzeń. Zamiast tego są mocne hamulce, wyścigowe fotele i zawieszenie firmy BILSTEIN. W walce o redukcję kilogramów nie było tu żadnych kompromisów. Priorytetem są osiągi i właściwości jezdne.

„Kiedy po raz pierwszy wyjechałem tym samochodem, szybko zdałem sobie sprawę, że zawieszenie nie do końca mi odpowiada” – wspomina Röhrl. Potrzebny był więc układ zawieszenia dostosowany do gustu rajdowego mistrza świata.

Jak dodaje: „To rozwiązanie sprawia, że w samochodzie mam zawieszenie idealne: samochód prowadzi się lepiej, mniej się kołysze i mniej się przechyla. To niezwykle ważne”. 

„Kiedy pytają mnie, co myślę o rasowym samochodzie sportowym, takim jak nowe 911 GT3, nie odpowiadam od razu. Najpierw muszę się przejechać”./oprac.ns/

źródło: Porsche/BILSTEIN


Tagi:
Walter Röhrl, Porsche, Porsche 911, Porsche 911 Carrera RS, BILSTEIN

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym
kalendarz 04/11 2025

Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym

Wiadomości / Wydarzenia

2025.11.04

Zamarznięte tereny Laponii stały się miejscem wyjątkowego pojedynku.
Porsche Carrera GT - Z silnikiem ze świata wyścigów
kalendarz 03/11 2025

Porsche Carrera GT - Z silnikiem ze świata wyścigów

Wiadomości / Ciekawostki

2025.11.03

Ćwierć wieku temu Porsche zaprezentowało projekt auta, który wyznaczył nowe standardy.
Fiat na czerwonym dywanie
kalendarz 25/10 2025

Fiat na czerwonym dywanie

Wiadomości / Wydarzenia

2025.10.25

20. Festiwal Filmowy w Rzymie stał się miejscem prezentacji kolekcjonerskiej edycji modelu 500e Giorgio Armani.
Najnowsze artykuły:
Hamowanie ma znaczenie

Hamowanie ma znaczenie

Warsztat / Porady

2025.11.12

Jesień i zima to najtrudniejsze okresy w roku pod względem warunków na drogach.
Seat 800 - Jedyny taki w Polsce

Seat 800 - Jedyny taki w Polsce

Moto fanatyk

2025.11.12

Wyjątkowy egzemplarz tego modelu jest do kupienia.
Do Austrii tylko na zimowych oponach

Do Austrii tylko na zimowych oponach

Wiadomości / News

2025.11.12

Wymóg ten obowiązuje od 1 listopada.