Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 W FIA WEC Toyota wraca do domu
kalendarz 05/10 2019

W FIA WEC Toyota wraca do domu

Moto sport / Toyota

Zespół Toyota Gazoo Racing w Japonii powalczy o czwarte z rzędu zwycięstwo w wyścigu 6 Hours of Fuji, który jest drugą rundą mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC).

Będzie to ostatni start modelu TS050 Hybrid w Japonii. Sezon 2019-2020 dla Toyoty zaczął się od podwójnego zwycięstwa w czterogodzinnym wyścigu na torze Silverstone. W Wielkiej Brytanii najszybszy był TS050 Hybrid z numerem siódmym, za którego kierownicą zmieniali się Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López. Ale ten triumf ma dla nich konsekwencje. “Czeka nas mnóstwo pracy. Wyścig z pewnością będzie interesujący, bo pierwszy raz nasze auta pojadą z dodatkowym balastem” - mówi Lopez.

W związku ze zmianą przepisów, najszybsze samochody w kolejnych wyścigach są regulaminowo spowalniane, by jeszcze uatrakcyjnić rywalizację. Auta albo mają dodawany balast, albo ich moc jest ograniczana. Efekt jest taki, że na Fuji Toyota Conweya, Kobayashiego i Lopeza będzie wolniejsza o 1,4 sekundy na okrążeniu, a TS050 Hybrid z numerem ósmym, którym ścigają się Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, o sekundę.

To kolejne utrudnienie dla zespołu Toyoty, który jako jedyny korzysta z napędów hybrydowych. By wyrównać szanse w związku z różnymi technologiami stosowanymi w prototypach, w tym sezonie samochody japońskiego zespołu są o 108 kg cięższe od niehybrydowych aut LMP1 i mogą zużywać o 61 proc. paliwa mniej.

Do wyścigu na torze Fuji zgłosiło się 30 załóg, z czego pięć w klasie LMP 1. Obiekt liczy 4,5 km, ma 16 zakrętów i jedną z najdłuższych prostych startowych na świecie (prawie 1,5 km). “Znam tor Fuji bardzo dobrze i to jeden z moich ulubionych obiektów. Ma niesamowicie długą prostą i niesłychanie trudny środkowy sektor.” - opisuje Kobayashi, który wygrywał w Toyocie na tym obiekcie już dwukrotnie. “Ten tor ma swój charakter, a wyjątkowy jest zwłaszcza ostatni sektor z sekwencjami zakrętów. To obiekt w starym, dobrym stylu, dlatego wszyscy kierowcy lubią się tu ścigać.” - dodaje Hartley.

Tor Fuji to wyjątkowe miejsce dla Toyoty. Od 2000 r. marka jest jego właścicielem, a od 2012 r, czyli powrotu do wyścigów długodystansowych, tylko raz Toyota musiała uznać wyższość rywali. Model TS050 Hybrid panuje tu niepodzielnie. W 2016 r. zwyciężył w swoim pierwszym starcie, a potem odniósł jeszcze 13 triumfów w FIA WEC.

Od ostatniej wizyty na torze Fuji, Toyota po raz drugi wygrała legendarny 24-godzinny wyścig w Le Mans i wywalczyła mistrzowskie tytuły wśród kierowców i zespołów. Do Japonii jedzie z sześcioma zwycięstwami z rzędu, w tym w otwierającym sezon 2019-2020 wyścigu na torze Silverstone. “Dla nas to wyjątkowe miejsce, bo w fabryce Higashi-Fuji powstał silnik naszego samochodu. To nasz domowy wyścig, a dla modelu TS050 Hybrid ostatni start w Japonii.” - wyjaśnia Hisatake Murata, szef zespołu.


Tagi:
FIA WEC, 6 Hours of Fuji, Toyota, Toyota Gazoo Racing, TS050 Hybrid, Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley, Hisatake Murata

Zobacz podobne artykuły:

 Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety
kalendarz 19/05 2024

Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety

Wiadomości / Moto sport

2024.05.19

W tym roku impreza wróciła do kalendarza mistrzostw Polski po trzyletniej przerwie.
Kajetanowicz wyrusza na Sardynię
kalendarz 10/05 2024

Kajetanowicz wyrusza na Sardynię

Wiadomości / Moto sport

2024.05.10

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są gotowi do drugiego startu w tym sezonie.
Serial o życiu Ayrtona Senny
kalendarz 05/05 2024

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.