VW Polo lifting – W stylu Golfa
Bez diesla i z trybem częściowo zautomatyzowanej jazdy.
Polo to doskonale znany model w gamie VW. Wystarczy dodać, że od 1975 r. wyprodukowano ponad 18 mln egzemplarzy. W ostatnich latach jednak Polo zaczęło tracić na popularności. Czy lifting pomoże odzyskać palmę pierwszeństwa w segmencie B?
VW postawił na nowoczesną technikę, wprost z droższych modeli. Ponadto kuracja odmładzająca upodobniła Polo do większego Golfa. Odświeżony model można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika, seryjnych reflektorów i tylnych lamp LED. Jednocześnie po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Dzięki temu Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do nowego Golfa i Arteona.
We wnętrzu natomiast uwagę zwraca seryjnie oferowany Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), nowa kierownica, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia). W przypadku gdy samochód ma opcjonalną automatyczną klimatyzację Climatronic można go doposażyć (po raz pierwszy) w system jej obsługi przy pomocy dotykowych pól w formie podobnej do stosowanej w większych modelach marki (Tiguanie, Passacie i Arteonie).
Kolejną nowością jest możliwość wyposażenia w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on funkcje m.in. nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. Standardem są natomiast systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist.
Dotychczas Polo było dostępne w wersjach wyposażeniowych Trendline (podstawowa), Comfortline i Highline (najbogatsza wersja). Obecnie podstawowy wariant nosi nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style oraz R-Line (dostępna wkrótce). Nie zabraknie także najmocniejszej wersji GTI, której premiera będzie miała miejsce jeszcze w tym roku.
Na liście wyposażeniowej znalazła się także centralna poduszka powietrzna, znajdująca się w bocznej części oparcia fotela kierowcy. Otwiera się ona w kierunku wnętrza kabiny, by w razie wypadku zapobiec wzajemnemu uderzeniu o siebie i zranieniu kierowcy i pasażera. Inną nowością z dziedziny bezpieczeństwa jest napinacz pasa, naciągający go dodatkowo wokół bioder. W skład standardowego wyposażenia Polo wchodzi teraz również Digital Cockpit (zestaw cyfrowych wskaźników z 8-calowym ekranem). Seryjne są ponadto klimatyzacja, system audio Composition z ekranem 6,5 cala, łącze Bluetooth do telefonu, a także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, jak również tablica rozdzielcza z miękkiego w dotyku tworzywa. Fotele pokryto nową tapicerką.
Wśród proponowanych opcji znalazły się takie elementy, jak panoramiczny otwierany dach, 17-calowe koła, bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania silnika Keyless Access, przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet Sport (do modeli Style i R-Line) zawierający sportowe zawieszenie (nadwozie obniżone o 15 mm) z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (XDS) i systemem wyboru profilu jazdy.
Gama jednostek napędowych ma obejmować pięć benzynowych silników. Podstawowy wolnossący 1.0 MPI o mocy 80 KM oraz 3-cylindrowy 1.0 TSI (95 i 110 KM), przy czym 95-konny wariant może współpracować z 7-biegową przekładnią DSG (seryjnie w najmocniejszej odmianie). W tej chwili nie wiadomo jaki silnik będzie napędzał wersję GTI. VW wycofał z oferty jednostki TDI. Nie wspomina się także o hybrydzie.
Do sprzedaży odświeżone Polo trafi po wakacjach.
Norbert Szwarc
Foto: VW
Zobacz podobne artykuły:
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16