VW Polo GTI R5 – Debiut w Hiszpanii
Podczas Rajdu Hiszpanii Volkswagen zaprezentuje nowe Polo GTI R5.
Tegoroczny Rajd Hiszpanii (25-28 października) będzie miejscem, gdzie po raz pierwszy Volkswagen wystawi do boju Polo GTI R5 – model wyposażony w silnik o mocy 272 KM. Samochód oferowany prywatnym zespołom do udziału w różnych seriach rajdowych na całym świecie – np. w klasie WRC2, Rajdowych Mistrzostwach Europy, czy w mistrzostwach krajowych – przejdzie próbę ognia w najbardziej zróżnicowanej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. W Katalonii na startujących czeka asfalt i szuter, a żeby zmienić zestrojenie zawieszenia zespoły mają zaledwie 75 minut. Dla VW Rajd Hiszpanii jest doskonałym miejscem także z innego powodu – to tutaj podczas wszystkich czterech startów Polo R WRC w najwyższej kategorii Rajdowych Mistrzostw Świata marka z Wolfsburga okazała się niepokonana i w 2013 r. świętowała swój pierwszy mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów.
„Rajd Hiszpanii to dla nas dobre miejsce” – stwierdził Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. „To tutaj świętowaliśmy z zespołem zdobycie pierwszego tytułu w Mistrzostwach Świata, a takich chwil się nie zapomina. No i oczywiście Rajd Hiszpanii, ze względu na zmieniającą się nawierzchnię, znakomicie nadaje się do przeprowadzenia pierwszego sprawdzianu wytrzymałości w warunkach prawdziwego współzawodnictwa”.
Przypomnijmy, że w ciągu zaledwie czterech lat VW zdołał wiele osiągnąć w Rajdowych Mistrzostwach Świata – 12 tytułów, 43 na możliwe 52 zwycięstwa i 640 wygranych odcinków specjalnych. Prezentując Polo GTI R5 VW otwiera nowy rozdział w sporcie rajdowym, w którym w nowy sposób zamierza kontynuować dawne sukcesy – oferując auto prywatnym zespołom. Debiut w Hiszpanii został więc wybrany świadomie także po to, by dać inżynierom więcej czasu na optymalne przygotowanie samochodu. Homologacja, którą zamierzano początkowo przeprowadzić późnym latem, zostanie przesunięta o kilka tygodni na 1 października 2018 r. „Same próby przebiegają dobrze. Kierowcy, którzy testowali Polo GTI R5 bardzo pozytywnie się o nim wyrażali” – wyjaśnia Smeets. „Mimo to chcemy jeszcze zmienić kilka rzeczy, zanim samochód zostanie homologowany”.
Gerard Jan de Jongh, szef projektu technicznego Polo GTI R5 i były inżynier rajdowy mistrza świata Sebastiena Ogiera, dodaje – „Samochód przeznaczony dla prywatnego zespołu musi być niemal jeszcze bardziej dopracowany niż World Rally Car do startów w zespole fabrycznym. Klient po zakończeniu homologacji najczęściej nie ma możliwości żeby coś zmienić, czy intensywnie przetestować. Dlatego dajemy sobie czas, by w październiku zaoferować naszym klientom dojrzałe i szybkie Polo GTI R5”./oprac.ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10
Rusza Rajd Dakar 2025
Wiadomości / Moto sport
2025.01.03
Dacia Sandriders na starcie Dakaru
Wiadomości / Moto sport
2025.01.02
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11