Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf – wyższy poziom bezpieczeństwa
kalendarz 27/10 2016

VW Golf – wyższy poziom bezpieczeństwa

Wiadomości / News / Volkswagen / slider

Najbardziej popularny kompakt  upowszechnił rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo.   Jak już informowaliśmy, trwa odliczanie do premiery Golfa po face liftingu. W odświeżonej wersji samochód zostanie zaprezentowany już w listopadzie. Tymczasem warto może przypomnieć, że to właśnie dzięki  Golfowi, VW upowszechnił rozwiązania, które były stosowane wcześniej tylko w autach wyższej klasy. Początkowo chodziło o tak podstawowe wyposażenie jak skuteczne zagłówki, czy bezpieczne zawieszenie. Później dołączyły nadwozie absorbujące energię zderzenia, poduszki powietrzne oraz system ABS. W 1998 r. zastosowano elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który do dzisiaj w niebezpiecznych sytuacjach pomaga kierowcom zachować kontrolę nad samochodem. Kolejne nowoczesne systemy asystujące zainicjowały prawdziwą rewolucję w dziedzinie bezpieczeństwa – od systemu awaryjnego hamowania w mieście (z funkcją City), który rozpoznaje zagrożenie w ruchu miejskim i zapobiega kolizji, aż do czujnika Blind-Spot, dzięki któremu tzw. „martwy punkt” przestaje być źródłem ryzyka podczas jazdy.

02-golf-jpg Najważniejsze systemy bezpieczeństwa zastosowane w Golfie w ciągu 42 lat: • napęd na przednie koła – Golf I, 1974 r. • automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki we wszystkich wersjach auta – Golf I, 1976 r. • system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) – Golf II, po raz pierwszy w wersji „syncro”, 1986 r. • poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera – Golf III, 1992 r. • ABS seryjny we wszystkich wersjach modelu – Golf III, 1996 r. • elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESC) – Golf IV, 1998 r. • asystent hamowania – Golf IV, 1999 r. • ESC, seryjny we wszystkich Golfach dostępnych w Niemczech – Golf IV, 1999 r. • pedały niepowodujące urazów kończyn w razie zderzenia (COF) – Golf V, 2003 r. • automatyczny system regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu, poduszka powietrzna chroniąca kolano kierowcy – Golf VI, 2008 r. • aktywny tempomat ACC z systemem Front Assist i funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City) – Golf VII, 2012 r. • system automatycznego hamowania po kolizji, system aktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) – Golf VII, 2012 r. • czujnik Blind-Spot z asystentem wspomagającym wyjazd z miejsca parkingowego – Golf Sportsvan, 2014 r. źródło: VW

Zobacz podobne artykuły:

 Fotele powodujące... raka
kalendarz 12/05 2024

Fotele powodujące... raka

Wiadomości / News

2024.05.12

Środek TCIPP zmniejsza ryzyko pożaru ale zwiększa zachorowanie na raka.
Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles
kalendarz 11/05 2024

Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.11

Z góry Schöckl do Beverly Hills. Mercedes na terenie Franklin Canyon Park zaprezentował elektryczną Klasę G.
BMW na Festiwalu Filmowym w Cannes
kalendarz 11/05 2024

BMW na Festiwalu Filmowym w Cannes

Wiadomości / News

2024.05.11

BMW trzeci rok z rzędu jest partnerem motoryzacyjnym słynnego festiwalu filmowego.
Najnowsze artykuły:
 Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Używane

2024.05.13

Na rynku nie brakuje oszustów, którzy sprzedając używane auta próbują zarobić na nich jak najwięcej kosztem kupującego.
Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a

Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a

Prezentacje / Concept Cars

2024.05.13

Koncepcyjna Skoda Enyaq RS Race pokazuje jak elektryczne modele marki mogą wpłynąć w jej sportową przyszłość.
Ford Mustang w popkulturze

Ford Mustang w popkulturze

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.12

Od debiutu w 1964 r. stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów w amerykańskiej kulturze.