VW Golf VII GTI TCR – Co można jeszcze wycisnąć?
Dla entuzjastów Golfa GTI i ostrych hatchbacków.
Z pewnością VW Golf GTI TCR siódmej generacji jest autem potrafiącym dostarczyć sporo emocji. Oczywiście, że topowy Golf R szybciej przyspiesza zapewnia lepszą przyczepność, ale TCR jest lżejszy, bardziej zwrotny i przyjemniejszy w prowadzeniu, szczególnie na torze. Jednak od czego są firmy tuningowe?
Niemiecki Maxi-Tuner i Dronia Sportwagen połączyły siły, aby zaoferować nieco więcej niż VW. W standardowej konfiguracji 2.0-litrowy silnik TSI dysponuje mocą 290 KM (przy 5400 - 6400 obr./min i 380 Nm (1950 a 5300 obr./min.). W połączeniu ze standardową 7-biegową przekładnią DSG, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy.
Po zmianach w oprogramowaniu silnika, moc została podniesiona do 335 KM i 460 Nm momentu obrotowego - więcej niż w standardowym Golfie R, czy Audi S3. W efekcie zmodyfikowany Golf GTI TCR przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sek.
Oprócz zwiększenia mocy i poprawienia przyspieszeń, Maxi-Tuner wyposażył Golfa w zestaw kół ze stopów lekkich MaxSpeed z błyszczącym czarnym środkiem po lewej stronie i szarym po prawej stronie auta. Zastosowane ogumienie to Hankook Ventus S1 evo3 235/35 R19. Dopełnieniem pakietu jest m in. zawieszenie Eibach./ns/
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24