Volvo XC90 zwycięzcą trudnego testu IIHS
Wiadomości / News / Volvo
W amerykańskim teście zderzeniowym Volvo XC90 otrzymało najwyższe wyróżnienie Top Safety Pick+.
Testy IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich także drogie modele aut, które doskonale wypadały we wcześniejszych testach europejskich. Amerykański instytut ubezpieczeniowy działający na rzecz bezpieczeństwa na drogach jest znany z przeprowadzanych okresowo testów zderzeniowych nowych samochodów, których wyniki niejednokrotnie szokowały opinię publiczną. IIHS przetestował nowe Volvo XC90, które znakomicie wypadło w serii wymagających prób zderzeniowych, otrzymując najwyższą ocenę. Dodajmy, że jest to kolejne wyróżnienie jakie otrzymało nowe XC90, po pięciogwiazdkowym wyniku serii testów Euro NCAP.
Na wyróżnienie Top Safety Pick+ mogą liczyć jedynie najbezpieczniejsze pojazdy na rynku. Aby zakwalifikować się do testu należy spełnić kryteria Top Safety Pick oraz otrzymać ocenę dobrą w 4 z 5 kategorii dot. ochrony pasażerów, a w 1 z testów wypaść co najmniej zadowalająco. Volvo XC90 otrzymało najwyższe możliwe noty we wszystkich kategoriach, dzięki czemu jest najwyżej ocenionym autem z ocenionych przez instytut.
IIHS postanowił sprawdzić bezpieczeństwo samochodów podczas najgroźniejszych wypadków i stworzył obrysowe testy zderzeniowe, w których samochód uderza z prędkością 64 km/h w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25 proc. swojego przodu. W testach europejskich, samochody uderzają w przeszkodę częściowo odkształcalną, szerokością 40 proc. przodu.
Specjaliści z amerykańskiego Instytutu podkreślali efektywne działanie nowej wersji systemu City Safety zamontowanego w XC90. Auto testowano w teście automatycznego hamowania przed przeszkodą i zarówno przy prędkości 19 km/h jak i 40 km/h próby zakończyły się skutecznym, automatycznym wyhamowaniem przed przeszkodą. Ponadto doceniono także ostrzeżenie o kolizji pojawiające się w sytuacji zagrożenie na ekranie przed kierowcą, w efekcie czego XC90 otrzymało najwyższy możliwy wynik („superior”) w zakresie przeciwdziałania uderzeniom przodem auta.
Najważniejszym z wyników był jednak obrysowy test zderzeniowy, który wielokrotnie obnażał niedoskonałości sprawdzanych aut, nawet tych, które w testach EuroNCAP otrzymały maksymalne oceny. W przypadku nowego XC90 skutki uderzenia rogiem nadwozia okazały się być zaskakujące. Auto nie tylko w pełni ochroniło głowę kierowcy podczas uderzenia, dzięki poduszkom oraz kurtynom powietrznym, lecz także w bardzo małym stopniu odkształciło się, zmniejszając przestrzeń kierowcy o zaledwie 2 cale.
Zdaniem Cecilii Larsson, Dyrektora Centrum Bezpieczeństwa Volvo w Goeteborgu: Wynik niezależnego testu przeprowadzonego przez IIHS potwierdza wyjątkowość pracy, jaką wkładamy w rozwój bezpieczeństwa samochodów Volvo. Kombinacja nadwozia stworzonego w oparciu o klatkę bezpieczeństwa z najdoskonalszej stali, charakteryzującej się najwyższym poziomem twardości, w połączeniu ze wzmocnioną konstrukcją przodu auta oraz występującym w standardowym wyposażeniu systemem zapobiegania kolizji przez automatyczne wyhamowanie przed przeszkodą – City Safety sprawiły, że nowe XC90 to tak bezpieczny samochód, z czego wynika jego doskonały wynik w teście.
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21