Volvo wzmacnia swoją pozycję w Ameryce
Wiadomości / News / Volvo
W ciągu 3 lat Volvo planuje dwukrotny wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim.
Za ambitne plany marki będzie odpowiadać nowy szef amerykańskiego oddziału – Lex Kerssemakers. Jest to ważny element ekspansji marki i jej globalnego wzrostu sprzedaży. Za kilka lat Volvo zamierza osiągnąć poziom 800 000 aut.
W ubiegłym roku Volvo sprzedało 465 000 pojazdów. Jest to najwyższy wynik w historii. W tym roku Volvo chce wyprodukować ponad pół miliona samochodów. Kluczowym elementem tego planu jest wzmocnienie pozycji marki na rynku amerykańskim. Plan dwukrotnego zwiększenia sprzedaży w Ameryce powierzono jednemu z najbardziej doświadczonych menadżerów Volvo, który dotąd pełnił stanowisko Senior Vice President, Product Strategy & Vehicle Line. Lex Kerssemakers pokieruje oddziałem Volvo w Ameryce Północnej i Południowej. Kerssemakers ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży samochodowej, w tym 16 lat spędził na najwyższych stanowiskach w strukturze Volvo. Pracował i mieszkał w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Holandii, zajmując się marketingiem, sprzedażą, zakupami i strategią produktową.
– Jestem świadomy wagi powierzonego mi zadania i chętnie je podejmuję. Rynek amerykański jest kluczem do rozwoju całej marki. W 2014 roku w USA sprzedaliśmy 58 000 aut. Moim celem jest podniesienie sprzedaży w ciągu trzech lat do poziomu 100 000 pojazdów – powiedział Lex Kerssemakers.
Wielki potencjał w rynku amerykańskim widzi również Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group. – Nasze plany dotyczące rynku obu Ameryk są bardzo ambitne. Ich waga i skala wymagała wybrania odpowiedniej osoby, zdolnej osiągnąć ten cel. Wybraliśmy do tego zadania zaufanego członka zarządu, potrafiącego przełożyć założenia strategiczne na konkretne działania. Lex Kerssemakers wzmocni nasz udział w rynku premium nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej.
Kluczowym autem na rynku amerykańskim ma być nowy SUV XC90. Jeszcze w tym roku dołączą do niego także modele V60 Cross Country i S60 Cross Country. Ponadto zostaną zwiększone wydatki marketingowe, będzie też rozwijana sieć dealerska i podnoszona jakość obsługi klienta. Znacząco ma się także skrócić dostępność pojazdów w punktach sprzedaży. Amerykańscy klienci są przyzwyczajeni do kupowania samochodów z tzw. stocku, co wymaga odpowiedniej logistyki.
Dotychczasowy szef Volvo w Ameryce – Tony Nicolosi – pokieruje działem Volvo Cars Financial Services for the Americas.
źródło: Volvo
Zobacz podobne artykuły:
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28