Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
kalendarz 04/01 2025

Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale

Wydarzenia / Alfa Romeo

Zawodnik F1 wyjechał na tor testowy Balocco za kierownicą „prototypu 00” nowego modelu „fuoriserie”.

Valtteri Bottas, kierowca Formuły 1 i właściciel jednego z 500 ekskluzywnych kolekcjonerskich modeli Giulii GTAm, jest również członkiem „Klubu 33”, którego członkami jest 33 właścicieli wyjątkowego modelu „fuoriserie”. Bottas spędził dzień z zespołem inżynierów Alfy Romeo na torze testowym Balocco, testując „prototyp 00” nowego modelu „fuoriserie” (zbudowanego na zamówienie). Dodajmy, że na tym torze od 1962 r. prowadzono prace rozwojowe i testy samochodów wyścigowych o najwyższych osiągach (Autodelta) rywalizujących w międzynarodowych zawodach F1, DTM i Super Turismo.

Sesja testowa rozpoczęła się od pierwszego okrążenia za kierownicą Giulii GTAm, które pozwoliło Valtteriemu poznać konfigurację nawierzchni toru. Fin zasiadł następnie za kierownicą Alfy 33 Stradale, którą opisał jako intuicyjny samochód. Pierwszy test został przeprowadzony z umiarkowaną prędkością, co dało możliwość oceny precyzji układu kierowniczego oraz reakcji układu hamulcowego, a także charakterystycznych właściwości jezdnych zapewnionych przez układ składający się z aluminiowej konstrukcji ramy przypominającej literę H, wykonanego z włókna węglowego nadwozia typu „monocoque” oraz wyrafinowanej konfiguracji zawieszenia. Bottas docenił minimalizm wnętrza, które nigdy nie odwraca uwagi prowadzącego od jazdy.

Na późniejszych etapach Valtteri stopniowo zaczął zwiększać prędkość, aby przetestować zachowanie samochodu w bardziej ekstremalnych warunkach. Model 33 Stradale jest wyposażony w 3.0-litrowy silnik V6 twin-turbo o mocy ponad 620 KM, 8-biegową przekładnię biegów DCT, napęd na tylne koła i elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Nowy silnik, będący kolejną odsłoną silnika V6 montowanego już w innych modelach włoskiej marki, został umieszczony wzdłużnie na środku i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 333 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy. Ponadto dostępne są dwa tryby jazdy, które można aktywować za pomocą przełączników znajdujących się na tunelu środkowym: „Strada” (Droga) i „Pista” (Tor). Na niektórych odcinkach toru kierowca Formuły 1 wyłączył kontrolę trakcji (ESC OFF), zbliżając się do maksymalnej prędkości, potwierdzając tym samym, że 33 Stradale łączy osiągi superata z łatwością prowadzenia, nawet dla tych, którzy nie są profesjonalnymi kierowcami.

W teście przeprowadzonym przez fińskiego kierowcę kluczową rolę odegrało również aktywne zawieszenie. Zbudowany na zamówienie samochód wykorzystuje zawieszenie z podwójnym wahaczem z aktywnymi amortyzatorami i pół-wirtualnym układem kierowniczym zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Testujący ocenił także działanie układu hamulcowego. 33 Stradale wyhamowuje od 100 km/h do 0 na odcinku krótszym niż 33 metry. Zapewniają to wyprodukowane przez Brembo specjalnie dla Alfy hamulce węglowo-ceramiczne. Z przodu i z tyłu zamontowano wentylowane i perforowane tarcze, z sześciotłoczkowym zaciskiem monoblokowym z aluminium z przodu i czterotłoczkowym z tyłu.

Na zakończenie dnia testów, Valtteri Bottas powiedział: „Możliwość, aby jako pierwszy zasiąść za kierownicą 33 Stradale to wyjątkowa okazja i jestem pewien, że mój feedback zostanie wykorzystany przez zespół ekspertów Alfa Romeo ds. rozwoju w celu ostatecznego tuningu. Właściwie, konfigurowanie mojego własnego samochodu we współpracy z „bottega Alfa Romeo” było niezwykle wciągającym i ekscytującym doświadczeniem, a testowanie go dzisiaj było naprawdę ekscytujące, zatem teraz pozostaje mi tylko czekać, aż moja 33 Stradale będzie gotowa!

Jestem bardzo zadowolony z testów. Dzisiejsze doświadczenie jest bliskie perfekcji, co dla mnie oznacza całkowitą symbiozę z samochodem. Za kierownicą czułem się swobodnie i komfortowo: samochód jest niezwykle responsywny, precyzyjny. Wrażenia z jazdy są natychmiastowe, to samochód, z którym od razu czuć niesamowitą więź i nie trzeba wcale być kierowcą F1, aby tego doświadczyć. Ponadto, dźwięk silnika otula kabinę pasażerską i jest bez wątpienia charakterystyczny dla Alfy Romeo.”/oprac.ns/

Foto: Alfa Romeo


Tagi:
Alfa Romeo, Alfa Romeo 33 Stradale, Valtteri Bottas

Zobacz podobne artykuły:

Abarth i Tramarossa
kalendarz 19/01 2025

Abarth i Tramarossa

Wiadomości / Wydarzenia

2025.01.19

Dwie włoskie marki - Abarth i modowa Tramarossa przygotowały specjalną kolekcję.
Pierwsza Alfa Romeo 33 Stradale trafiła do klienta
kalendarz 22/12 2024

Pierwsza Alfa Romeo 33 Stradale trafiła do klienta

Wiadomości / News

2024.12.22

Projekt sportowej Alfy został zapowiedziany podczas Grand Prix F1 na torze Monza w 2022 r.
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
kalendarz 21/12 2024

Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA

Wiadomości / Wydarzenia

2024.12.21

Nowy kierowca zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas w sezonie 2025 testował elektryczny model CLA.
Najnowsze artykuły:
Harrison Ford i Jeep

Harrison Ford i Jeep

Wiadomości / News

2025.02.12

Słynny aktor zaskoczył udziałem w reklamie.
Jeździł z zakazem i kradzionym autem

Jeździł z zakazem i kradzionym autem

Wiadomości / News

2025.02.12

38-letni kierowca był także osobą poszukiwaną.
Audi Tradition 2025 - rajdy, wyścigi i nie tylko

Audi Tradition 2025 - rajdy, wyścigi i nie tylko

Moto fanatyk

2025.02.11

W tym roku Audi będzie obecne podczas licznych wydarzeń i będzie świętować kilka ważnych rocznic.