Vaidotas Žala i Andris Mālnieks wygrali Rajd Elektrenai
Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk byli najszybsi w stawce RSMP.
Litewsko-łotewska załoga miała najlepsze czasy na 12 z 16 OS-ów, z przewagą ponad minuty nad zwycięzcami RSMP. Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej przypadło drugiej polskiej załodze – Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Dodajmy, że dla Vaidotasa Žali jest to trzecie w tym sezonie zwycięstwo w mistrzostwach Litwy.
Duet Žala/Mālnieks objął prowadzenie już po trzecim odcinku rajdu i jednocześnie pierwszym rozegranym na szutrze. Załoga startująca Skodą Fabia R5 sukcesywnie budowała przewagę nad resztą stawki. Za ich plecami toczyła się bardzo zacięta rywalizacja o zwycięstwo w klasyfikacji RSMP. Pierwsze sobotnie OS-y pokazały, że w tej batalii liczyć się będą głównie dwa czołowe duety punktacji mistrzostw Polski, czyli Marczyk z Gospodarczykiem (Skoda Fabia R5) oraz Kasperczyk i Syty (Ford Fiesta R5). Po sześciu OS-ach na czele była załoga Skody. Na kolejnej pętli Kasperczyk/Syty przeprowadzili kontratak, wygrali trzy OS-y z rzędu i zbliżyli się do rywali na 1,4 sekundy. Finałową pętlę Rajdu Elektrenów wicemistrzowie Polski z 2017 r. rozpoczęli od wygrania kolejnego OS-u, ale ostatecznie Marczykowi i Gospodarczykowi udało się obronić przed atakami Kasperczyka. Trzecie miejsce w klasyfikacji RSMP padło łupem Jarosława Kołtuna (Ford Fiesta R5).
W punktacji RSMP prowadzą Marczyk i Gospodarczyk (110 pkt), a pozycja wiceliderów należy do Kasperczyka i Sytego (97 pkt). Trzecie miejsce zajmują Habaj i Dymurski (55 pkt).
W drugi weekend sierpnia Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski wrócą na asfaltowe odcinki specjalne. Kolejną odsłoną walki w krajowym czempionacie będzie 28. edycja Rajdu Rzeszowskiego (8-10 sierpnia).
Foto: Maciej Niechwiadowicz
Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Elektrenai – 4. rundy RSMP:
1. Marczyk/Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) 55:31,0 s
2. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) +15,0 s
3. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta R5) +38,4 s
4. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 R5) +1:47,8 s
5. Byśkiniewicz/Cieślar (Hyundai i20 R5) +2:02,0 s
6. Lubiak/Borko (Hyundai i20 R5) +2:25,1 s
7. Płachytka/Nowaczewski (Ford Fiesta R5) +3:05,3 s
8. Kabaciński/Kuśnierz (Ford Fiesta Proto) +5:32,7 s
9. Nowak/Grzelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) +8:35,0 s
10. Lewandowski/Białowąs (Peugeot 208 R2) +8:50,1 s
Zobacz podobne artykuły:
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01