Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Używany Citroen
kalendarz 25/06 2024

Używany Citroen

Używane / Citroen

Nie ma chyba kierowcy, który obok Citroena przeszedłby obojętnie, ale w momencie zakupu należy się kierować nie tylko sercem, ale przede wszystkim rozumem.

4 czerwca minęło 105 lat od chwili, gdy pierwszy samochód marki Citroen opuścił fabrykę. W ciągu tego okresu Citroen zaznaczył swoją obecność niemal w każdym motoryzacyjnym segmencie. Z jednej strony – luksusowe konstrukcje, z drugiej modele budżetowe. Niebanalne patenty, innowacje techniczne, spektakularne sukcesy sportowe. To wszystko tworzy obraz Citroena jako producenta nieszablonowego, który nie boi się wyzwań. Producenta, którego nie da się zaszufladkować.

Zaawansowana technika = odpowiedni serwis

Tańsze, popularne modele francuskiej marki nie stanowią żadnego wyzwania dla mechaników i poradzi sobie z nimi każdy warsztat. Te droższe powinny pozostać pod opieką specjalistów, którzy dysponują odpowiednią wiedzą i wyposażeniem warsztatowym. Chodzi oczywiście o fachową obsługę zawieszenia hydropneumatycznego.

Spoglądając wstecz warto przypomnieć takie modele jak DS, SM, CX, czy XM. To prawdziwe ikony motoryzacji, które już dzisiaj są youngtimerami, a wkrótce staną się pojazdami zabytkowymi. I właśnie one, przez swoją nietuzinkowość, mogą stać się problematyczne. Stąd właśnie w ich przypadku niezwykle ważna jest pełna transparentność podczas zakupu. Brak sprawdzenia auta przed zakupem, może okazać się wtedy kosztowym błędem.

„Nabywcy, którzy kupują pojazd z cofniętym licznikiem są narażeni na nieprzewidziane wydatki eksploatacyjne i trudne do oszacowania koszty serwisowe. Chodzi nie tylko o wyższe ryzyko występowania niektórych usterek, ale również fakt nieświadomego pominięcia pewnych ważnych czynności serwisowych związanych z konkretnym przebiegiem, np. wymianę zestawu rozrządu. Jeśli przebieg został skorygowany, niektóre czynności serwisowe mogły zostać pominięte, co zagraża niezawodności pojazdów i bezpieczeństwu na drodze.” – stwierdza Matas Buzelis, szef komunikacji w carVertical.

Trzeba zaznaczyć, że w zdecydowanej większości używane Citroeny to „zwyczajne auta”. Niestety, tak jak we wszystkich innych cofa się w nich liczniki i maskuje szkody powypadkowe. Numerem jeden w tym rankingu ryzyka jest hydropneumatyczny model C6 (10,19 proc. aut z cofniętym licznikiem, udział aut po wypadku - 52,78 proc.) i należy do niego podchodzić ze szczególną ostrożnością, zwłaszcza jeśli ktoś widzi w tym aucie potencjał na klasyka, czy youngtimera. Numer dwa to C-Crosser (odpowiednio 8,70 proc. i 63,35 proc.). Trzecie miejsce w tym rankingu należy do dostawczego SpaceTourera (6,25 proc. i 51,25 proc.). Wysokie wskaźniki cofnięcia licznika nie powinny dziwić („dostawczaki” mają zazwyczaj więcej niż jedną szkodę na koncie, stąd wysoka suma). Numerem cztery jest rodzinny van C8 (5,88 proc. i 45,49 proc.). Piąty na liście – model C5 (C5 (4,98 proc. i 47,79 proc.). To samochód, który występuje w wersjach z hydropneumatycznym zawieszeniem i tradycyjnym, więc tutaj koszty serwisowania zależą właśnie od tego.

„Informacje o wypadkowej przeszłości w raporcie historii pojazdu są niezwykle ważne niezależnie od marki czy modelu. W przypadku Citroenów z hydropneumatycznym zawieszeniem sprawa jest jeszcze poważniejsza, ponieważ błędy w naprawie powypadkowej mogą przekładać się na działanie hydropneumatyki. Samochód może mieć problemy z wypoziomowaniem i dziwnie zachowywać się w zakrętach. Hydropneumatyka może być również nieszczelna. A zatem, jeśli raport wykaże jakieś naprawy lub uszkodzenia, warto przed zakupem zabrać samochód do specjalistycznego warsztatu i tam ostatecznie upewnić się w jakim jest stanie." – dodał Matas Buzelis.

źródło: carVertical 


Tagi:
samochody używane, używany Citroen, Citroen

Zobacz podobne artykuły:

 Ryzyko cofania licznika wzrasta wraz z przebiegiem
kalendarz 14/11 2024

Ryzyko cofania licznika wzrasta wraz z przebiegiem

Używane

2024.11.14

Wypadki są od przebiegu niezależne.
Jak uniknąć zakupu samochodu po wypadku?
kalendarz 30/10 2024

Jak uniknąć zakupu samochodu po wypadku?

Warsztat / Porady

2024.10.30

Naprawa poważnie uszkodzonego samochodu może okazać się nieopłacalna.
Kupujesz używane auto z Niemiec – uważaj!
kalendarz 23/10 2024

Kupujesz używane auto z Niemiec – uważaj!

Używane

2024.10.23

Polski rynek aut używanych opiera się na pojazdach sprowadzanych z zagranicy, z czego ponad połowa pochodzi z Niemiec.
Najnowsze artykuły:
Seat Ateca  1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?

Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?

Testy / Testy

2024.12.02

Seat Ateca jaki jest, każdy widzi. Chociaż hiszpańska marka uchodziła kiedyś za auto dostarczające emocji (przypomina się słynne hasło reklamowe "auto emoción"), a obecnie ma je zapewniać brend Cupra. A Seat? Stał się trochę ...
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach

Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach

Wiadomości / News

2024.11.30

Co z zakładami w Europie?
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata

Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata

Wiadomości / Moto sport

2024.11.30

Hyundai Motorsport świętuje zdobycie pierwszych tytułów mistrzowskich.