Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Trzy jubileusze Audi na wystawie Techno Classica
kalendarz 17/03 2018

Trzy jubileusze Audi na wystawie Techno Classica

Moto fanatyk / Audi

Tematem wiodącym prezentacji będzie 50 lat historii Audi 100.

Podczas wystawy Techno Classica w Essen (21-25 marca br.), Audi Tradition obchodzić będzie trzy ważne rocznice. Tematem wiodącym prezentacji będzie 50 lat historii Audi 100. W roku 1968 Audi wkroczyło do segmentu pojazdów klasy wyższej, przedstawiając tę właśnie nową limuzynę. Fani sportów motorowych również będą usatysfakcjonowani – obejrzeć będą mogli Audi 200 quattro TransAm z roku 1988 oraz wyścigowe Auto Union Typ D z roku 1938. Największa na świecie wystawa zabytkowych pojazdów spodziewa się ponad 185 tys. zwiedzających.

Historia powstania Audi 100, to jedna z najbardziej interesujących opowieści w dziejach marki. W połowie lat 60 XX w., tuż po przejęciu Auto Union GmbH przez Volkswagen AG, cała załoga fabryki w Ingolstadt dostała nowe wytyczne: zajmować się wyłącznie już istniejącymi modelami i nie konstruować żadnych nowych. Niemniej jednak, ówczesny dyrektor techniczny Auto Union Ludwig Kraus, zatroskany o przetrwanie fabryki, w tajemnicy pracował nad nową serią modelową. Wbrew instrukcjom zaprojektował nowoczesne, średniej wielkości auto, które w końcu zaakceptował zarząd VW. W roku 1968, Auto Union zaprezentowało nową limuzynę – Audi 100. Sprzedano prawie 800 tys. egzemplarzy tego modelu, który w dużej mierze przyczynił się do dalszego rozwoju Audi. Na Techno Classica, Audi Tradition wystawi trzy wersje specjalne tego modelu: dwudrzwiowe Audi 100 LS Automatic z 1972 r, Audi 100 LS z 1974 i Audi 100 Coupé S z 1971.

Na zwiedzających stoisko Audi w hali nr 7 oczekiwać będzie jeszcze więcej gwiazd motoryzacji. Osiemdziesiąt lat temu, po raz pierwszy na wyścigowym torze pojawiło się Auto Union Grand Prix Typ D. W roku 1938, ten 420-konny supersamochód sportowy z Tazio Nuvolarim za kierownicą wygrał wyścigi Grand Prix we Włoszech i w Anglii, a rok później Grand Prix Francji i Jugosławii. Trzeci jubileusz Audi Tradition przeniesie wszystkich do 1988 r, kiedy to Audi wycofało się z rajdów. Jednak to właśnie wtedy, marka po raz pierwszy pojawiła się w serii amerykańskich wyścigów torowych North American TransAm. Hurley Haywood za sterami Audi 200 quattro zdobył w 1988 r. mistrzostwo serii.

Miłośnicy motocykli znajdą na Techno Classica również coś dla siebie. Audi Tradition pokaże motocykl DKW 350 RM, na którym w roku 1955 Gustl Hobl zdobył mistrzostwo Niemiec. Zobaczyć będzie można również wyjątkowy, zbudowany w roku 1938 prototyp DKW ULD 500, wypożyczony specjalnie na tę okazję z kolekcji starych motocykli na Zamku Augustusburg.

Audi Tradition przygotowało też propozycję dla kolekcjonerów miniaturowych modeli samochodów. Jest to pomarańczowy modelik pierwszej generacji Audi TT Coupé w skali 1:43. To limitowana edycja – liczy jedynie 333 egzemplarze. Inne klasyczne pojazdy związane z historią czterech pierścieni, pokazane zostaną w hali 7.1 przez członków klubu ACI (Audi Club International)./oprac.ns/


Tagi:
Audi, jubileusze Audi na wystawie Techno Classica, wystawa Techno Classica w Essen, 50 lat Audi 100, Audi 200 quattro TransAm, Auto Union Typ D, Audi 100 LS, Audi 100 LS Automatic, Audi 100 Coupé S, DKW 350 RM, DKW ULD 500, Audi TT Coupé

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.