Toyota w wyścigu 24h Le Mans
Zespół Toyoty podejmie walkę o szóste zwycięstwo w słynnym wyścigu w Le Mans.
Dodajmy, że wyścig 24h Le Mans stanowi jednocześnie 4. rundę Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych.
Toyota Gazoo Racing będąc aktualnym mistrzem świata, z pięcioma zwycięstwami w ostatnich sześciu edycjach, wystawia do rywalizacji na francuskim torze Circuit de La Sarthe dwa GR010 Hybrid, dołączając do stawki 23 samochodów najwyższej klasy Hypercar. José María López, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries pojadą GR010 Hybrid z nr 7. Kobayashi i de Vries mają już na swoim koncie zwycięstwo w tym sezonie odniesione podczas 6 Hours of Imola. W zastępstwie za kontuzjowanego Mikea Conwaya załogę z nimi utworzy López, dwukrotny mistrz świata w wyścigach długodystansowych. López został wypożyczony z zespołu Akkodis ASP, w którego barwach miał startować w 24h Le Mans za kierownicą Lexusa RC F GT3. Załogę drugiego GR010 Hybrid z nr 8 utworzą aktualni mistrzowie świata Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa.
Pięciu z sześciu kierowców zespołu stanęło już na najwyższym stopniu podium w 24h Le Mans. Buemi ma na koncie cztery zwycięstwa, a Hartley trzy. López, Kobayashi i Hirakawa są jednokrotnymi zwycięzcami, podczas gdy de Vries debiutuje w najwyższej klasie, startując do tej pory cztery razy w klasie LMP2 podczas 24h Le Mans. Kobayashi jest posiadaczem najszybszego w historii okrążenia 13,626-kilometrowego toru Circuit de la Sarthe.
Kazuki Nakajima, wiceprezes Toyota Gazoo Racing Europe i jeden z zaledwie dziesięciu kierowców, którzy zwyciężyli w Le Mans trzy razy z rzędu, otrzymał od organizatora zawodów Automobile Club de l'Ouest rolę Wielkiego Marszałka tegorocznej edycji wyścigu. Poprowadzi on m.in. wyścig na okrążeniu formującym w sobotę 15 czerwca przed 300 000 publiką.
Przypomnijmy, że Toyota zadebiutowała w Le Mans prawie 40 lat temu, w 1985 r i od tego czasu odniosła pięć zwycięstw, zdobywając także 17 miejsc na podium i osiem pole position. Auta marki pokonały ponad 16 000 okrążeń wyścigowych, co odpowiada ponad pięciokrotnemu okrążeniu Ziemi.
Podczas przeprowadzonych w niedzielę 9 czerwca oficjalnych testów przed zawodami kierowcom bolidu z nr 7 udało się uzyskać najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji testowej, a zawodnicy zasiadający w Toyocie z nr 8 zdobyli trzeci najlepszy czas w drugiej sesji testowej./ns/
Foto: Toyota
Zobacz podobne artykuły:
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rusza Rajd Dakar 2025
Wiadomości / Moto sport
2025.01.03
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11