Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Toyota w wyścigu 24h Le Mans
kalendarz 15/06 2024

Toyota w wyścigu 24h Le Mans

Moto sport / Toyota

Zespół Toyoty podejmie walkę o szóste zwycięstwo w słynnym wyścigu w Le Mans.

Dodajmy, że wyścig 24h Le Mans stanowi jednocześnie 4. rundę Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych.

Toyota Gazoo Racing będąc aktualnym mistrzem świata, z pięcioma zwycięstwami w ostatnich sześciu edycjach, wystawia do rywalizacji na francuskim torze Circuit de La Sarthe dwa GR010 Hybrid, dołączając do stawki 23 samochodów najwyższej klasy Hypercar. José María López, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries pojadą GR010 Hybrid z nr 7. Kobayashi i de Vries mają już na swoim koncie zwycięstwo w tym sezonie odniesione podczas 6 Hours of Imola. W zastępstwie za kontuzjowanego Mikea Conwaya załogę z nimi utworzy López, dwukrotny mistrz świata w wyścigach długodystansowych. López został wypożyczony z zespołu Akkodis ASP, w którego barwach miał startować w 24h Le Mans za kierownicą Lexusa RC F GT3. Załogę drugiego GR010 Hybrid z nr 8 utworzą aktualni mistrzowie świata Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa.

Pięciu z sześciu kierowców zespołu stanęło już na najwyższym stopniu podium w 24h Le Mans. Buemi ma na koncie cztery zwycięstwa, a Hartley trzy. López, Kobayashi i Hirakawa są jednokrotnymi zwycięzcami, podczas gdy de Vries debiutuje w najwyższej klasie, startując do tej pory cztery razy w klasie LMP2 podczas 24h Le Mans. Kobayashi jest posiadaczem najszybszego w historii okrążenia 13,626-kilometrowego toru Circuit de la Sarthe.

Kazuki Nakajima, wiceprezes Toyota Gazoo Racing Europe i jeden z zaledwie dziesięciu kierowców, którzy zwyciężyli w Le Mans trzy razy z rzędu, otrzymał od organizatora zawodów Automobile Club de l'Ouest rolę Wielkiego Marszałka tegorocznej edycji wyścigu. Poprowadzi on m.in. wyścig na okrążeniu formującym w sobotę 15 czerwca przed 300 000 publiką.

Przypomnijmy, że Toyota zadebiutowała w Le Mans prawie 40 lat temu, w 1985 r i od tego czasu odniosła pięć zwycięstw, zdobywając także 17 miejsc na podium i osiem pole position. Auta marki pokonały ponad 16 000 okrążeń wyścigowych, co odpowiada ponad pięciokrotnemu okrążeniu Ziemi.

Podczas przeprowadzonych w niedzielę 9 czerwca oficjalnych testów przed zawodami kierowcom bolidu z nr 7 udało się uzyskać najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji testowej, a zawodnicy zasiadający w Toyocie z nr 8 zdobyli trzeci najlepszy czas w drugiej sesji testowej./ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota Gazoo Racing, tor Le Mans, 24-godzinny wyścig Le Mans, 24-godzinny wyścig Le Mans 2024, 24h Le Mans, 24h Le Mans 2024, José María López, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries

Zobacz podobne artykuły:

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
kalendarz 11/01 2025

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
kalendarz 08/01 2025

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...

Wiadomości / News

2025.01.08

Ranking tworzony jest od 2018 r, a szczegółowe dane dotyczą 155 państw.
Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.