Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Team Classic rusza na wyścigowe tory i rajdowe trasy
kalendarz 27/05 2021

Toyota Team Classic rusza na wyścigowe tory i rajdowe trasy

Moto sport / Toyota

Sezon motorsportu w Polsce nabiera tempa i czerwiec będzie miesiącem, który mocno podkręci temperaturę.

Zespół Toyota Team Classic przygotował dla zawodników pracowity sezon. Gdzie w tym roku zobaczymy sportowe samochody spod znaku japońskiej marki w polskim motorsporcie? Najliczniejszą reprezentację zobaczymy w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych i Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Członkowie Toyoty Team Classic mają już na swoim koncie wywalczone w nich mistrzowskie tytuły, ale nie zamierzają na tym poprzestać i w tym sezonie podnoszą stawkę, walcząc w trzech mistrzostwach na raz.

Jedną z propozycji jest markowy puchar Toyota Racing Cup, który pod opieką Toyota Team Classic będzie miał w tym roku swoją trzecią z rzędu odsłonę. To bardzo przystępny cenowo puchar, ze sportowymi Celikami, które jak podkreślają zawodnicy, dają mnóstwo frajdy z jazdy. „Toyota Celika to auto, które świetnie radzi sobie na torze wyścigowym i rewelacyjnie nadaje się do rozwijania umiejętności sportowej jazdy, a Toyota Racing Cup, to wyścigi gdzie najwięcej zależy od kierowcy, umiejętności jego i rywali, a nie modyfikacji samochodu, czy budżetu” - podkreśla Bartłomiej Czwartosz, mistrz Polski Toyota Racing Cup 2020.

Formuła pucharu jest tak skonfigurowana, że pozwala jego uczestnikom spokojnie rywalizować na torze i nie przejmować się całym zapleczem, czy logistyką. “W Toyota Racing Cup, nie musicie się niczym przejmować. Przychodzicie, ubieracie kask i kombinezon, wsiadacie do samochodu i możecie skupić się tylko, i wyłącznie na czerpaniu radości z jazdy oraz walki na torze.” - mówi Arkadiusz Sałaciński z firmy Complex Motorsport, która przygotowuje wyścigowe Celiki i jest organizatorem pucharu.

Pierwsze dwie rundy w sezonie 2021 zostaną rozegrane na Torze Poznań w dniach 10-13 czerwca, a zespół jest cały czas otwarty na nowych zawodników, oferując im dogodne warunki do startów.

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych to prawdziwy sprawdzian dla wytrzymałości i niezawodności, a takie rajdy jak Baja Poland, czy Baja Drawsko oferują odcinki specjalne, które trudnością i długością potrafią dorównywać tym z Rajdu Dakar. Toyota Land Cruiser to model, który ma na swoim koncie najwięcej zwycięstw wśród seryjnych samochodów, w tym najtrudniejszym rajdzie świata, więc jej starty w barwach Toyota Team Classic nie mogą dziwić.

W tym sezonie barwy zespołu ponownie reprezentują dwie załogi w składzie Michał Horodeński/Marcin Michalski i Piotr Sołtys/Piotr Brakowiecki w samochodach Toyota Land Cruiser 155 T2. Zawodnicy mają za sobą pierwszy udany start w sezonie podczas Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie, gdzie Sołtys wywalczył drugie miejsce w grupie T2, a Horodeński pomimo wypadku na trasie, pewnie dojechał do mety, dowożąc cenne punkty dla zespołu, który zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji producentów.

“Kolejny sezon możemy jechać ze wsparciem technicznym Toyoty i w tym roku także mamy apetyt na zwycięstwo. Będziemy chcieli wywalczyć trzecie z rzędu mistrzostwo Polski w klasyfikacji producentów oraz co najmniej utrzymać wicemistrzowski tytuł w grupie T2 z zeszłego roku” - mówi Michał Horodeński.

Kolejne wyzwanie dla załóg czeka podczas Baja Wysoka Grzęda, już 11-12 czerwca w Czarnem i Bornem Sulinowie, gdzie walka podobnie jak w Drawsku Pomorskim rozegra się na ponad 300 km odcinków specjalnych.

Europejska i polska rajdowa czołówka powróci na malownicze szutrowe odcinki specjalne podczas 77. Rajdu Polski w dniach 17-20 czerwca. Nie może w niej oczywiście zabraknąć zespołu Toyota Team Classic.

W 100-lecie polskiego rajdowego klasyka na jego trasy powróci legenda WRC z lat 90-tych, czyli Toyota Celica GT-Four ST205. Za kierownicą tego czteronapędowego A-grupowego klasyka zasiądzie znany konstruktor rajdowych Toyot Paweł Wysocki, a pilotować go będzie Arkadiusz Sałaciński. “Bardzo nas cieszy, że możemy zadebiutować podczas tak prestiżowej imprezy, jak Rajd Polski. Postaramy się nie zawieść kibiców i przypomnieć najlepsze momenty z rajdowej historii Celiki, kiedy GT-Fourem jeździli tacy kierowcy jak mistrz świata Didier Auriol, czy mistrz Polski Robert Gryczyński” - mówi Paweł Wysocki.

Zespół ma już za sobą rajdowe sukcesy w Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, a w tym sezonie postanowił walczyć youngtimerem w RSMP w klasie HR 2.

Celika ma za sobą długą historię startów w Polsce. Pierwszy raz można było oglądać model 1600 GT na polskich OS-ach w 1973 r, a kulminacją sukcesów Toyoty były lata 90-te, gdy Celiki ST185 i ST205 wywalczyły 5 tytułów rajdowego mistrza Polski./oprac. ns/

Foto: Grzegorz Kozera/Toyota Team Classic


Tagi:
Toyota, Toyota Team Classic, Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych, Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Toyota Racing Cup, Baja Wysoka Grzęda, 77. Rajd Polski

Zobacz podobne artykuły:

 Esapekka Lappi triumfuje w Rajdzie Szwecji
kalendarz 20/02 2024

Esapekka Lappi triumfuje w Rajdzie Szwecji

Wiadomości / Moto sport

2024.02.20

Dla reprezentantów Hyundaia to drugie zwycięstwo w mistrzostwach świata.
Rajd Małopolski 2024
kalendarz 18/02 2024

Rajd Małopolski 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.02.18

Rajd Małopolski w Rajdowych Mistrzostwach Strefy Europy Centralnej.
Kartingowe Mistrzostwa Polski 2024
kalendarz 18/02 2024

Kartingowe Mistrzostwa Polski 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.02.18

W marcu ruszy kolejny sezon kartingowy.
Najnowsze artykuły:
Abarth 595 - sześćdziesiąt lat zadziornego malucha

Abarth 595 - sześćdziesiąt lat zadziornego malucha

Wiadomości / Ciekawostki

2024.02.27

We wrześniu 1963 r. Carlo Abarth zaprezentował Fiata-Abartha 595.
Car of the Year 2024 - Renault Scenic E-Tech Electric

Car of the Year 2024 - Renault Scenic E-Tech Electric

Wiadomości / News

2024.02.26

Siódmy model Renault z tym prestiżowym tytułem.
Jeep Avenger z napędem 4x4

Jeep Avenger z napędem 4x4

Wiadomości / News

2024.02.26

Po raz pierwszy hybrydowy Avenger 4xe otrzyma napęd 4x4.