Toyota Team Classic rusza na wyścigowe tory i rajdowe trasy
Sezon motorsportu w Polsce nabiera tempa i czerwiec będzie miesiącem, który mocno podkręci temperaturę.
Zespół Toyota Team Classic przygotował dla zawodników pracowity sezon. Gdzie w tym roku zobaczymy sportowe samochody spod znaku japońskiej marki w polskim motorsporcie? Najliczniejszą reprezentację zobaczymy w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych i Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Członkowie Toyoty Team Classic mają już na swoim koncie wywalczone w nich mistrzowskie tytuły, ale nie zamierzają na tym poprzestać i w tym sezonie podnoszą stawkę, walcząc w trzech mistrzostwach na raz.
Jedną z propozycji jest markowy puchar Toyota Racing Cup, który pod opieką Toyota Team Classic będzie miał w tym roku swoją trzecią z rzędu odsłonę. To bardzo przystępny cenowo puchar, ze sportowymi Celikami, które jak podkreślają zawodnicy, dają mnóstwo frajdy z jazdy. „Toyota Celika to auto, które świetnie radzi sobie na torze wyścigowym i rewelacyjnie nadaje się do rozwijania umiejętności sportowej jazdy, a Toyota Racing Cup, to wyścigi gdzie najwięcej zależy od kierowcy, umiejętności jego i rywali, a nie modyfikacji samochodu, czy budżetu” - podkreśla Bartłomiej Czwartosz, mistrz Polski Toyota Racing Cup 2020.
Formuła pucharu jest tak skonfigurowana, że pozwala jego uczestnikom spokojnie rywalizować na torze i nie przejmować się całym zapleczem, czy logistyką. “W Toyota Racing Cup, nie musicie się niczym przejmować. Przychodzicie, ubieracie kask i kombinezon, wsiadacie do samochodu i możecie skupić się tylko, i wyłącznie na czerpaniu radości z jazdy oraz walki na torze.” - mówi Arkadiusz Sałaciński z firmy Complex Motorsport, która przygotowuje wyścigowe Celiki i jest organizatorem pucharu.
Pierwsze dwie rundy w sezonie 2021 zostaną rozegrane na Torze Poznań w dniach 10-13 czerwca, a zespół jest cały czas otwarty na nowych zawodników, oferując im dogodne warunki do startów.
Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych to prawdziwy sprawdzian dla wytrzymałości i niezawodności, a takie rajdy jak Baja Poland, czy Baja Drawsko oferują odcinki specjalne, które trudnością i długością potrafią dorównywać tym z Rajdu Dakar. Toyota Land Cruiser to model, który ma na swoim koncie najwięcej zwycięstw wśród seryjnych samochodów, w tym najtrudniejszym rajdzie świata, więc jej starty w barwach Toyota Team Classic nie mogą dziwić.
W tym sezonie barwy zespołu ponownie reprezentują dwie załogi w składzie Michał Horodeński/Marcin Michalski i Piotr Sołtys/Piotr Brakowiecki w samochodach Toyota Land Cruiser 155 T2. Zawodnicy mają za sobą pierwszy udany start w sezonie podczas Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie, gdzie Sołtys wywalczył drugie miejsce w grupie T2, a Horodeński pomimo wypadku na trasie, pewnie dojechał do mety, dowożąc cenne punkty dla zespołu, który zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji producentów.
“Kolejny sezon możemy jechać ze wsparciem technicznym Toyoty i w tym roku także mamy apetyt na zwycięstwo. Będziemy chcieli wywalczyć trzecie z rzędu mistrzostwo Polski w klasyfikacji producentów oraz co najmniej utrzymać wicemistrzowski tytuł w grupie T2 z zeszłego roku” - mówi Michał Horodeński.
Kolejne wyzwanie dla załóg czeka podczas Baja Wysoka Grzęda, już 11-12 czerwca w Czarnem i Bornem Sulinowie, gdzie walka podobnie jak w Drawsku Pomorskim rozegra się na ponad 300 km odcinków specjalnych.
Europejska i polska rajdowa czołówka powróci na malownicze szutrowe odcinki specjalne podczas 77. Rajdu Polski w dniach 17-20 czerwca. Nie może w niej oczywiście zabraknąć zespołu Toyota Team Classic.
W 100-lecie polskiego rajdowego klasyka na jego trasy powróci legenda WRC z lat 90-tych, czyli Toyota Celica GT-Four ST205. Za kierownicą tego czteronapędowego A-grupowego klasyka zasiądzie znany konstruktor rajdowych Toyot Paweł Wysocki, a pilotować go będzie Arkadiusz Sałaciński. “Bardzo nas cieszy, że możemy zadebiutować podczas tak prestiżowej imprezy, jak Rajd Polski. Postaramy się nie zawieść kibiców i przypomnieć najlepsze momenty z rajdowej historii Celiki, kiedy GT-Fourem jeździli tacy kierowcy jak mistrz świata Didier Auriol, czy mistrz Polski Robert Gryczyński” - mówi Paweł Wysocki.
Zespół ma już za sobą rajdowe sukcesy w Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, a w tym sezonie postanowił walczyć youngtimerem w RSMP w klasie HR 2.
Celika ma za sobą długą historię startów w Polsce. Pierwszy raz można było oglądać model 1600 GT na polskich OS-ach w 1973 r, a kulminacją sukcesów Toyoty były lata 90-te, gdy Celiki ST185 i ST205 wywalczyły 5 tytułów rajdowego mistrza Polski./oprac. ns/
Foto: Grzegorz Kozera/Toyota Team Classic
Zobacz podobne artykuły:
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata
Wiadomości / Moto sport
2024.11.30
Toyota mistrzem świata producentów WRC
Wiadomości / Moto sport
2024.11.26
Toyota potwierdza powrót Celiki
Wiadomości / News
2024.11.25
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata
Wiadomości / Moto sport
2024.11.30
Wypadek, który zyskał światowy rozgłos
Wiadomości / News
2024.11.30