Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Racing Cup 2020 – drugi sezon
kalendarz 04/07 2020

Toyota Racing Cup 2020 – drugi sezon

Moto sport / Toyota

Jeszcze bardziej dopracowane auta, dodatkowa formuła rywalizacji w stylu F1 i szansa na nowego mistrza - w 2020 roku Toyota Racing Cup wchodzi na wyższy poziom.

Będzie to drugi sezon w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Toyota Racing Cup to markowy puchar, w którym kierowcy rywalizują w identycznie przygotowanych Toyotach Celikach GT szóstej generacji. TRC jest szansą dla kierowców, którzy chcą rozwijać swoją wyścigową przygodę bez ponoszenia wysokich kosztów, a także  naturalnym krokiem dla tych, którzy zdobyli już doświadczenia w imprezach typu Track Day, a teraz chcieliby sprawdzić się w bezpośredniej rywalizacji na torze, lub chcieliby się przesiąść z gokarta do auta wyścigowego.

Youngtimery Toyoty, które w 2019 r. zadebiutowały w wyścigach, szybko skradły serca kibiców WSMP, bo ich biegi były zacięte i obfitowały w efektowne manewry wyprzedzania. W pierwszym sezonie rywalizowało sześciu kierowców - obok zawodników z doświadczeniem i mistrzowskimi tytułami, byli też kierowcy, którzy dopiero co stawiali pierwsze kroki w jeździe sportowej.

“Jesteśmy zadowoleni z tego, jak wypadł debiutancki sezon Toyota Racing Cup. Najbardziej cieszy nas sportowa walka na torze, połączona z przyjacielską atmosferą w padoku między kierowcami, a także bezawaryjny sezon naszych Celik. Ponad 20-letnie auta przetrwały osiem rund bez większych przygód. To dowód na to, że wybraliśmy odpowiedni model do naszej formuły wyścigów” - mówi Michał Horodeński z Complex Motorsport, organizator TRC.

W sezonie 2020 Toyota Racing Cup wejdzie na jeszcze wyższy poziom. Dodatkowym smaczkiem ma być jazda drużynowa - kierowcy zostaną połączeni lub sami dobiorą się w dwuosobowe zespoły i będą punktować także dla swoich teamów. To szansa na jeszcze ciekawszą konkurencję, a na zawodnikach wymusi to jeszcze większą odpowiedzialność za decyzje podczas wyścigu, bo punkty będą zbierać do dwóch klasyfikacji.

“To rywalizacja w stylu F1. Fanów elektryzują pojedynki największych gwiazd motorsportu, ale też największych zespołów. My chcemy przenieść to na nasze podwórko, dać kierowcom dodatkowy impuls, emocje, a także zbliżyć ich do siebie. Kibicom też się to na pewno spodoba. Poza tym kolorowe samochody urozmaicają widowisko.” - przekonuje Horodeński.

Do pierwszego weekendu w ramach Toyota Racing Cup zgłosiły się trzy ekipy - RMF 4Racing Team w składzie Rafał Płuciennik i Aleksander Szandrowski, Team Interia z Jackiem Jureckim i Bartkiem Czwartoszem oraz Team Toyota Dakar/Modern Forms, którego skład utworzą Dawid Czarnik i Tomasz Tomczak. W 2020 r. na polach startowych zabraknie Mateusza Bartkowiaka, który był mistrzem w debiutanckim sezonie, więc tytuł jest sprawą otwartą. Debiutantem w tym pucharowym gronie będzie Czwartosz, który ma duże doświadczenie zarówno na torze, jak i na rajdowych trasach.

Emocji na torze będzie więcej, bo Complex Motorsport nadspodziewanie długą przerwę między sezonami poświęcił na dopieszczenie wyścigówek. Zmiany na pewno pozwolą urwać cenne sekundy w zawodach. Przez zimę i wiosnę auta odzyskały dawny blask w związku z remontami blacharskimi i prowadzą się jeszcze lepiej, co potwierdzili zawodnicy na przedsezonowych treningach - Toyota Celica GT w specyfikacji TRC ma m.in. poprawione zawieszenie oraz nową markę opon - Federal, od firmy Racing Tyres, która jest nowym partnerem cyklu. Wśród firm wspierających TRC nadal jest też dostawca wyczynowych olejów - marka SORT.

“Samochody przeszły kompleksową odbudowę po wymagającym sezonie 2019. Wyciągnęliśmy wnioski, jak przygotować się do rywalizacji w tym sezonie i dobrze wykorzystaliśmy ten czas.” - przekonuje Horodeński.

Toyota Racing Cup wystartuje w pierwszy weekend lipca (3-5) na Torze Poznań w ramach 1. i 2. rundy WSMP.

Foto: Grzegorz Kozera


Tagi:
WSMP, Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Toyota Racing Cup 2020, Toyota Celika GT, Rafał Płuciennik, Aleksander Szandrowski, Jacek Jurecki, Bartosz Czwartosz, Dawid Czarnik, Tomasz Tomczak

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.