Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota przed nowym sezonem WRC
kalendarz 12/12 2024

Toyota przed nowym sezonem WRC

Moto sport / Toyota

Zespół Toyoty przedstawił skład kierowców na sezon WRC 2025.

Sezon 2024 zespół Toyota Gazoo Racing World Rally Team (TGR-WRT) zakończył wygraną w Rajdzie Japonii, co dało marce łącznie osiem zwycięstw w trzynastu rundach i czwarty z rzędu tytuł mistrzów świata producentów.

W następny rok Toyota  wchodzi z zadaniem obrony mistrzowskiego tytułu i walki o trofea dla kierowców oraz pilotów. Ma w tym pomóc rozbudowany skład zespołu, który w przyszłym sezonie będzie liczyć na stałe cztery, a na wybrane rundy nawet pięć załóg w Toyotach GR Yaris Rally1 Hybrid.

Do zespołu na pełny cykl startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) dołączy Sami Pajari. 22-letni fiński kierowca zaliczył udany sezon za kierownicą GR Yarisa Rally2, w którym zdobył mistrzostwo świata kierowców w kategorii WRC2. Pajari miał okazję spróbować także jazdy GR Yarisem Rally1 Hybrid, osiągając dobre wyniki w Finlandii, Chile i Europie Środkowej.

Po czterech zwycięstwach w siedmiu rajdach w tym roku, do pełnoetatowych startów z zespołem powrócą podwójni mistrzowie świata Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen. Z kolei Elfyn Evans i Scott Martin, zwycięzcy Rajdu Japonii kontynuują swoje całoroczne zaangażowanie w ramach zespołu Toyoty, a przyszły sezon będzie już ich szóstym rokiem wspólnych startów z japońską marką. Czwartą załogą, którą zobaczymy podczas wszystkich rund, będzie duet Takamoto Katsuta i Aaron Johnston.

Ośmiokrotny mistrz świata Sébastien Ogier i jego pilot Vincent Landais, po zdobyciu trzech zwycięstw w tym sezonie, ponownie wystartują w wybranych rundach z kalendarza WRC.

Jari-Matti Latvala będzie kolejny sezon dyrektorem zespołu TGR-WRT. Równolegle z obowiązkami dyrektora zespołu, Latvala połączy w przyszłym sezonie starty w Historycznych Rajdowych Mistrzostwach Europy FIA. Zobaczymy go za kierownicą Toyoty Celica GT-Four ST185. Auto otrzyma barwy Toyota Gazoo Racing, łącząc ze sobą dwie bardzo ważne epoki udziału Toyoty w WRC.

Zastępcą dyrektora TGR-WRT zostanie Juha Kankkunen. Czterokrotny rajdowy mistrz świata ostatni ze swoich tytułów zdobył w 1993 r. za kierownicą Toyoty Celica ST185. Kankkunen wniesie do zespołu swoje duże sportowe doświadczenie i dobrze już poznał sam zespół, ponieważ w ciągu ostatnich lat uczestniczył w kilku imprezach w roli ambasadora./ns/

źródło: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota Gazoo Racing World Rally Team, TGR-WRT, WRC, WRC 2025, Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA 2025, Sami Pajari, Kalle Rovanperä, Jonne Halttunen, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta, Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Juha Kankkunen

Zobacz podobne artykuły:

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
kalendarz 11/01 2025

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
kalendarz 08/01 2025

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...

Wiadomości / News

2025.01.08

Ranking tworzony jest od 2018 r, a szczegółowe dane dotyczą 155 państw.
Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.