Toyota Aygo w wersji JBL Edition
Najmniejszy model Toyoty w nowej topowej wersji JBL Edition Aygo przybrał nietypową, grafitowo-pomarańczową kolorystykę.
W środku system nagłośnienia JBL zamienia to małe auto w salę koncertową. Wersję JBL Edition łatwo odróżnić od pozostałych odmian Aygo – połączenia szarego lakieru Electro Grey z pomarańczowym dachem i lusterkami jeszcze w gamie tego modelu nie było. Uzupełnieniem są 15-calowe czarne felgi aluminiowe. Pomarańczowe akcenty ożywiają także wnętrze.
Aygo w tej wersji wygląda oryginalnie, ale jego największym atutem jest system audio opracowany przez akustyków JBL we współpracy z Toyotą. Sześciokanałowy wzmacniacz o mocy 600 W przybliża słuchaczy do atmosfery klubu, czy sali koncertowej. Zestaw głośników składa się z dwóch 25-milimetrowych, wysokotonowych twitterów zamontowanych na górze deski rozdzielczej, dwóch pełnozakresowych głośników 150 mm na dole przednich drzwi i subwoofera 160 mm w bagażniku. System wykorzystuje technologię GreenEdge, która obniża o połowę zużycie energii przy zachowaniu mocnego, pełnego brzmienia. Dzięki integracji systemu multimedialnego samochodu ze smartfonem przez Apple CarPlay lub Android Auto można korzystać z własnych aplikacji muzycznych i bibliotek w telefonie.
JBL Edition to nowa najwyższa wersja wyposażenia. W standardzie znajdziemy m.in. przyciemniane szyby, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, światła dzienne LED oraz tylne światła pozycyjne LED, a także główne światła projektorowe i lampy przeciwmgłowe. Samochód jest wyposażony także w zaawansowane systemy poprawiające bezpieczeństwo – układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z automatycznym hamowaniem awaryjnym (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), a także automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu. Opcjonalnie auto można wyposażyć w tylne czujniki parkowania.
Aygo napędzane jest 1-litrowym silnikiem VVT-i o mocy 72 KM, współpracującym z manualną przekładnią o 5 przełożeniach lub półautomatyczną x-shift. W wersji manualnej auto zużywa od 4,8 l/100 km i emituje od 108 g/km CO2 (wg WLTP), spełniając tym samym normę Euro 6./ns/
Foto: Toyota
Zobacz podobne artykuły:
Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu
Wiadomości / News
2024.05.05
BMW rezygnuje z litery „i”
Wiadomości / News
2024.05.04
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Od czerwca zacznie brakować w miastach taksówkarzy
Wiadomości / Gorące tematy
2024.05.06
Serial o życiu Ayrtona Senny
Wiadomości / Moto sport
2024.05.05
Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach
Prezentacje / Nowości
2024.05.05