Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Tomasz Kasperczyk z "1" w Świdnicy
kalendarz 01/10 2021

Tomasz Kasperczyk z "1" w Świdnicy

Moto sport

Kasperczyk i Syty startujący VW Polo GTI R5 przed starciem w Górach Sowich zajmują trzecie miejsce w punktacji cyklu.

Rajd Świdnicki-Krause to trzecia najstarsza impreza w kalendarzu tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP). Starsze są jedynie Rajd Polski oraz finałowa runda cyklu – Rajd Koszyc, których pierwsze edycje odbyły się odpowiednio w 1921 i 1971 r. W tym sezonie odbędzie się już 49. edycję Rajdu Świdnickiego-Krause.

Start na dobrze znanych asfaltowych OS-ach w Górach Sowich zaanonsowało łącznie 77 załóg, z czego 20 to duety w historycznych rajdówkach. Oprócz Kasperczyka jeszcze 12 załóg dysponuje samochodami klasy Rally2/R5, czyli najszybszymi konstrukcjami, którymi można się ścigać w Polsce. Na liście jest też dwójka poprzednich triumfatorów – Grzegorz Grzyb i Wojciech Chuchała. Ten pierwszy staje przed okazją wyrównania rekordu pięciu zwycięstw, który dzielą nieodżałowani mistrzowie – Marian Bublewicz i Janusz Kulig.

Format i trasa Rajdu Świdnickiego-Krause są bardzo zbliżone do ubiegłorocznych. Rywalizację poprzedzi odcinek testowy w sobotni (2 października) poranek. Na godz. 16:00 zaplanowano start pierwszego OS-u, czyli skróconego wariantu próby na ulicach Świdnicy (2,75 km). Ten odcinek zawodnicy pokonają dwukrotnie, a pomiędzy poszczególnymi przejazdami zmierzą się jeszcze na trasie z Walimia do Michałkowej Dolnej (14,75 km).

Pozostałe sześć z dziewięciu OS-ów przedostatniej rundy RSMP zaplanowano na niedzielę i podzielono na dwie pętle składające się z prób: Olszyniec-Zagórze (10,95 km), Rzeczka-Kamionki (13,64 km) oraz Rościszów-Michałkowa Górna (16,85 km). Ostatni z tych OS-ów to nie tylko najdłuższy w rajdzie sprawdzian, ale także finałowy, dodatkowo punktowany Power Stage. Zakończenie rywalizacji o 15:15 w niedzielę, (3 października).

W pięciu rozegranych w tym sezonie rundach krajowego czempionatu załoga Kasperczyk/Syty zgromadziła 87 punktów i na dwa rajdy przed zakończeniem mistrzostw zajmuje trzecią pozycję w punktacji. W Górach Sowich do zdobycia jest maksymalnie 35 punktów.

Najlepszym dotychczasowym wynikiem Kasperczyka i Sytego w Rajdzie Świdnickim-Krause jest trzecie miejsce, po które sięgali dwukrotnie – w 2017 i 2019 r.

Tomasz Kasperczyk:
- Startujemy z jedynką i dwa razy wywalczyliśmy podium w klasyfikacji generalnej Rajdu Świdnickiego-Krause, ale nie sprawia to, że postawiłbym siebie w gronie faworytów do czołowych lokat w tych zawodach. Na liście zgłoszeń mamy zawodników, którzy zawsze byli tu mocni, niezależnie od tego, kiedy odbywał się rajd i jakim samochodem jechali. Myślę, że to oni będą wyznaczali tempo, do którego będziemy dążyć, by wywieźć ze Świdnicy maksymalną liczbę punktów, na jaką będzie nas stać. Wiem, że jesień rządzi się swoimi prawami, ale mimo wszystko liczę na bardziej stabilne warunki, w których będziemy mogli dobrze wykorzystać opony na suchą nawierzchnię zamiast główkować nad ich doborem z powodu deszczu. Myślę, że do tego „wniosku" przychylą się też kibice, dla których będzie to ostatnia w tym sezonie okazja, by zobaczyć stawkę mistrzostw Polski u siebie.

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2021 przed Rajdem Świdnickim-Krause (runda 6/7):

1. Marczyk/Gospodarczyk 157 pkt
2. Chuchała/Rozwadowski 87 pkt
3. Kasperczyk/Syty 87 pkt
4. Wróblewski/Wróbel 73 pkt
5. Chwietczuk/Baran 70 pkt
6. Grzyb/Poradzisz 69 pkt
7. Płachytka/Nowaczewski 64 pkt
8. Cais/Zakova 44 pkt
9. Kotarba/Kotarba 41 pkt
10. Lubiak/Dachowski 35 pkt

Foto: Maciej Niechwiadowicz


Tagi:
Rajd Świdnicki-Krause, Rajd Świdnicki-Krause 2021, RSMP, RSMP 2021, Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Tomasz Kasperczyk, Damian Syty

Zobacz podobne artykuły:

Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – technologia hybrydowa z domieszką adrenaliny
kalendarz 24/08 2022

Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – technologia hybrydowa z domieszką adrenaliny

Wiadomości / Moto sport

2022.08.24

Z okazji 50. rocznicy udziału Nissana w Rajdzie Safari, zaprezentowano wizualizacje koncepcyjnego Nissana JUKE Rally Tribute. Dziś model ten nabrał realnych kształtów.
 Półmetek sezonu na Litwie
kalendarz 07/07 2022

Półmetek sezonu na Litwie

Wiadomości / Moto sport

2022.07.07

Rusza Rajd Żmudzi.
Hubert Laskowski walczy w rajdowych mistrzostwach Europy
kalendarz 02/07 2022

Hubert Laskowski walczy w rajdowych mistrzostwach Europy

Wiadomości / Moto sport

2022.07.02

16-letni Polak startuje w Rajdzie Lipawy.
Najnowsze artykuły:
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy

2022.11.19

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.
Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Testy / Testy

2022.11.15

Ford zapowiada koniec produkcji Focusa. Wkrótce zniknie z rynku VW Golf. Renault też wspomina o końcu Megane. W każdym razie tego z motorem termicznym. Wszystko to ponoć z powodu ekologii. Dlatego szanujmy tradycyjne kompakty...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.