Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Testy Oleksowicza
kalendarz 28/05 2014

Testy Oleksowicza

Wiadomości / Moto sport

Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz zakończyli przygotowania do startu w 29. Rajdzie Karkonoskim.

Zawodnicy przed trzecią rundą RSMP odbyli dwudniowe testy w okolicach Ustronia i Jeleniej Góry. W poniedziałek ekipa testowała w Goleszowie między Cieszynem i Ustroniem. W kolejnym dniu zespół przeniósł się w okolice Jeleniej Góry, gdzie w piątek rozpocznie się 29. Rajd Karkonoski.

Maciej Oleksowicz: Ze względu na pogodę nasze testy zamieniły się w trening jazdy w bardzo zróżnicowanych warunkach. Tylko w poniedziałek nad odcinkiem cztery razy przechodziła burza, a następnie słońce suszyło drogę. Nie mieliśmy więc stabilnych warunków, które pozwoliłby nam na porównywanie zachowania samochodu przy różnych ustawieniach. Na testy wybraliśmy odcinki, które są bardzo wymagające dla kierowcy, czyli nierówne, wąskie, kręte i ze zmienną przyczepnością. Na Goleszów zdecydowaliśmy się także z myślą o Rajdzie Wisły. W zeszłym roku, podczas tego rajdu mieliśmy trochę kłopotów z ustawieniami samochodu, czego w tym sezonie chcemy uniknąć. Poza tym trening na takich wymagających partiach jest bardziej efektywny. Drugiego dnia jeździliśmy w okolicach Jeleniej Góry. Rano droga była wilgotna, z czasem odcinek zaczął przesychać, a na koniec przyszła porządna burza, więc na drogę wypłynęło sporo błota. W tych okolicznościach skupiliśmy się na jeździe, na treningu i na tym, żeby setup samochodu było możliwie jak najbardziej uniwersalny. Takie ustawienie może nam się przydać w Rajdzie Karkonoskim, bo wszystko wskazuje na to, że w Kotlinie Jeleniogórskiej czeka nas bardzo zmienna pogoda. Myślę, że przy takich prognozach możemy się spodziewać, że będzie to rajd, w którym decydujące będzie to, jak kto trafi z oponami. W ustawianiu Fiesty R5 pomaga nam doświadczenie zebrane przez cztery sezony startów Fiestą S2000. Zakres i parametry, jakie możemy regulować są bardzo podobne, z tą różnicą, że Fiesta R5 na pewne zmiany reaguje nieco inaczej niż S2000.

Dziś Maciej i Michał skupili się na trenowaniu elementów, które czasem mogą decydować o wynikach i ukończeniu rajdu.

Maciej Oleksowicz: Od rana ćwiczyliśmy zmianę koła w Fieście. Przypomnieliśmy też sobie, jak wymienić niektóre części w samochodzie bez pomocy mechaników. Na zmianę koła potrzebujemy z Michałem minutę i 30 sekund, licząc od zatrzymania się do zapięcia pasów i ruszenia. Ten element będziemy jeszcze trenować, bo liczymy, że uda nam się jeszcze skrócić ten czas o 10 sekund.

Foto: Dominik Kalamus
 
 

Zobacz podobne artykuły:

Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?