Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Octavia RS 230 – specjalna edycja
kalendarz 13/04 2015

Skoda Octavia RS 230 – specjalna edycja

Wiadomości / News / Skoda

Po raz pierwszy Skoda wyposażyła swój samochód w elektronicznie regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi.    
  
Najnowsza propozycja Skody odnosi się do 114 lat sukcesów w motorsporcie. Z tej okazji producent przygotował specjalną wersję Octavii – RS 230. Przypomnijmy, że model ten miał swoją premierę podczas marcowej wystawy w Genewie.

Zewnętrznie model ten w stosunku do standardowego RS-a, wyróżnia się dodatkowo pakietem Black, obejmującym czarne listwy wokół okien, polakierowaną na czarno ramką grilla, czarne  obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe. Uzupełnieniem są 19-calowe felgi z lekkich stopów typu  „Xtreme”, zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie czarne, błyszczące, sportowe końcówki rur wydechowych.
 
Wnętrze w czarnej kolorystyce zostało ozdobione czerwonymi akcentami, a sportowe fotele RS posiadają elektryczną regulację i zostały wykończone czarną naturalną i ekologiczna skórą, z  czerwonymi szwami. Ponadto trójramienna, sportowa kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS otrzymał stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS.     

Pod maską Octavii RS 230 znalazł się dobrze znany dwulitrowy silnik benzynowy TSI, którego moc została podniesiona do 230 KM. Samochód w wersji liftback przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,7 sek. zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Standardem jest manualna, 6-obiegowa przekładnia, natomiast opcjonalnie 6-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG.  Zmiany przełożeń można wtedy dokonywać łopatkami przy kierownicy. 
 
Nowością jest elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi, która zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i większą precyzję pokonywania zakrętów. Zaletą tego rozwiązania jest to, że w razie utraty przyczepności jednego koła, napęd może przenosić nawet 100 proc. swojej siły na jedno przednie koło. Podobnie, jak model RS, Octavia RS 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie oraz progresywny układ kierowniczy.

Do wyposażenia seryjnego należy m in. system wyboru profilu jazdy, Performance Mode Selection. Do wyboru są cztery profile jazdy: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. W zależności od wybranego trybu zmianie ulega cały szereg ustawień; jak np. w układzie sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, w aktywnym tempomacie adaptive cruise assistant czy nawet w sterowaniu pracą reflektorów ksenonowych i klimatyzacji Climatronic.
 
Samochód będzie dostępny w czterech kolorach: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono uzupełnione w stosunku do zwykłej wersji RS logo z literką „v”.  
 
 źródło: Skoda
   
  

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.