Skoda po raz 17 głównym partnerem Tour de France
Producent dostarczy organizatorom prawie 250 pojazdów na potrzeby obsługi tego wydarzenia.
Ponadto w peletonie pojedzie specjalnie przygotowany czerwony Superb iV w roli mobilnego centrum dowodzenia dla Christiana Prudhomme'a, dyrektora wyścigu. Skoda sponsoruje także zieloną koszulkę dla najlepszego sprintera, a jako partner oficjalnej aplikacji Tour de France będzie na bieżąco informować fanów o najnowszych wydarzeniach z kolarskiej imprezy.
– Nasze głębokie zaangażowanie w kolarstwo i wieloletnia ścisła współpraca z organizatorem Tour de France A.S.O. są integralną częścią globalnego sponsoringu sportowego Skoda Auto. To wydarzenie stanowi idealną okazję do zaprezentowania naszej marki na arenie międzynarodowej. Daje także wyjątkową możliwość by dzielić entuzjazm do tego dynamicznego sportu z milionami jego fanów – powiedział Alain Favey, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
Oprócz najnowszej generacji modelu Octavii i flagowego Superba, Skoda przekaże organizatorom wyścigu samochody Kodiaq, Karoq i Kamiq. Superb iV, pierwszy model Skody z napędem hybrydowym typu plug-in, posłuży za stały element wyścigu, czyli czerwony samochód. Samochód będzie do dyspozycji dyrektora Tour de France Christiana Prudhomme. Dzięki zaawansowanej technologii komunikacyjnej będzie on dowodził wyścigiem z mobilnego centrum a specjalny otwierany szklany dach pojazdu zapewni mu najlepszy widok na peleton.
Tegoroczny Tour de France obejmuje aż 3470 km. 29 sierpnia około 180 zawodników wyruszy do Paryża z Grand Départ w Nicei na południowym wybrzeżu Francji. Wezmą oni udział w 21 etapach, w tym ośmiu górskich i indywidualnej jeździe na czas. Na trasie Tour de France znajduje się dwanaście nowych miast, w tym Le Teil, Chauvigny i Mantes-la-Jolie. Do najważniejszych punktów 107 wyścigu kolarskiego należą trasy górskie, które prowadzą peleton przez Alpy, Pireneje i Wogezy, a także Masyw Centralny i Jurę. Zawodowi kolarze będą musieli pokonać między innymi Grand Colombier, Col de la Lusette i Col de la Madeleine. 20 września peleton dotrze do mety przy Avenue des Champs-Elysées w Paryżu.
W tym roku Tour de France odbędzie się w późniejszym terminie ze względu na pandemię. Z tego powodu organizator A.S.O. we współpracy z platformą szkoleniową Zwift zorganizował sześć wirtualnych etapów wyścigu. Od 4 lipca rywalizowali ze sobą zawodowi kolarze. Możliwość zmierzenia się w wirtualnym świecie dostali także sportowcy-amatorzy. Skoda wspierała wydarzenie cyfrowo oraz sponsorowała także pakiet gościnny VIP Tour de France, który został rozlosowany wśród uczestników. Na trójkę zwycięzców czekają niezapomniane wrażenia, w tym przelot helikopterem nad peletonem./ns/
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11