Skoda otworzyła laboratorium testów zderzeniowych

Nowoczesne laboratorium testów zderzeniowych znajduje się blisko głównej fabryki w Mladá Boleslav i zostało przygotowane dla aut z napędem konwencjonalnym i elektrycznym.
Centrum zostało przystosowane do przeprowadzania wszystkich znanych testów zderzeniowych i odpowiada najnowszym wymogom europejskiej organizacji ds. oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Innowacyjne systemy oświetleniowe LED i najnowsza technologia kamer zastosowane w laboratorium umożliwiają wysokiej jakości rejestrację testów zderzeniowych oraz gwarantują znaczną oszczędność energii. Jednocześnie przygotowano oddzielną przestrzeń do obsługi samochodów elektrycznych po teście zderzeniowym. W nowych laboratoriach ocenie bezpieczeństwa pasywnego będą podlegać zarówno modele Skody, jak i inne modele Grupy Volkswagen.
- Nowe laboratorium testów zderzeniowych pozwala nam jeszcze bardziej kompleksowo i realistycznie symulować potencjalne wypadki, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej przygotowywać nasze pojazdy pod względem ich bezpieczeństwa. Ośrodek spełnia ponadto wszystkie wymogi techniczne dotyczące testów samochodów elektrycznych. W kolejnych latach planujemy ciągły rozwój w tym obszarze. Otwierając laboratorium, Skoda po raz kolejny bierze na siebie część odpowiedzialności za wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkich samochodów w ramach Grupy Volkswagen – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Nowe laboratorium Skody jest ponad dwukrotnie większe od poprzedniego centrum testowego. Sama hala testów zderzeniowych ma ponad 180 m długości. Oddzielna przestrzeń jest specjalnie wyposażona dla pojazdów elektrycznych. W celu zaspokojenia zapotrzebowania na testy samochodów zeroemisyjnych hala będzie w najbliższych latach stopniowo rozbudowywana.
Centralnym punktem laboratorium jest elektryczny układ napędowy, który na całkowitej długości toru umożliwia przyspieszenie dwóch pojazdów o łącznej masie 3,5 tony do maksymalnej prędkości 65 km/h lub jednego pojazdu o tej samej masie do prędkości 120 km/h. Do innych urządzeń testowych należy nowoczesna platforma „Flying Floor”, służąca do przeprowadzenia testu zderzenia bocznego ze słupem oraz statyczny symulator dachowania. Oprócz tego w laboratorium znajdują się bariery do testu zderzenia czołowego, pojazd z barierą do testu zderzenia tylnego, a także prowadzone są testy typu car-to-car, zgodne z aktualnie obowiązującymi wymogami ustanowionymi przez EuroNCAP.
W testach zderzeniowych zachowanie pasażerów symuluje dziewięć dorosłych manekinów o różnych rozmiarach oraz cztery dziecięce. Wyniki testów rejestrowane są w jakości HD przez dwadzieścia kamer statycznych i trzydzieści pokładowych. W celu uzyskania optymalnej jakości obrazu, wykorzystywane są systemy oświetleniowe w technologii LED. Technologia ta pozwala na dokonanie nagrań o wyższej jakości, a także na oszczędność energii na poziomie 40 proc. i wysoki poziom stabilności termicznej./ns/
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Renault Twingo E-TECH Electric
Wiadomości / News
2025.11.06
Suzuki z dłuższą gwarancją
Wiadomości / News
2025.11.04
Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym
Wiadomości / Wydarzenia
2025.11.04
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad
Testy / Testy
2025.11.08
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
Testy / Testy
2025.11.07
Testy Kucharczyka serii Indy NXT
Wiadomości / Moto sport
2025.11.06