Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Skoda Enyaq RS Race - Wyczynowy "elektryk"
kalendarz 28/10 2024

Skoda Enyaq RS Race - Wyczynowy "elektryk"

Skoda / Concept Cars

Elektryczny crossover coupe przeszedł radykalną metamorfozę.

W maju tego roku opisywaliśmy koncepcyjny pojazd Enyaq RS Race, który jeszcze był widoczny na rysunkach. Teraz możemy zaprezentować samochód w pełnej krasie zgodnie z zapowiedziami Daniela Petry z biura projektów „…Škoda Enyaq RS Race to nie tylko koncept, który zostanie jedynie na papierze; to będzie prawdziwy samochód.”  

Samochód jest dziełem Škoda Motorsport przy współpracy z firmą Bcomp. Enyaq RS Race ma udowodnić, że pojazd z napędem elektrycznym może być autem wyczynowym, budzącym emocje. Auto oparte na modelu Enyaq Coupé RS ma obniżone zawieszenie o 70 mm. Ponadto został poszerzony o 72 mm na przedniej oraz o 116 mm na tylnej osi, co nadaje mu bardziej sportowy wygląd i zwiększa stabilność na torze. Samochód wyróżnia się  znaczną redukcją masy. Samochód  „odchudzono” aż o 316 kg, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów biokompozytowych, które mają podobne właściwości jak włókno węglowe, ale są bardziej ekologiczne. Zastosowano również takie materiały, jak włókna lniane. Te naturalne kompozyty wykorzystano nie tylko w nadwoziu, ale także we wnętrzu, np. w panelach drzwi i desce rozdzielczej, co pozwoliło na znaczne obniżenie emisji CO₂.

Koncepcyjny Enyaq RS Race wyróżnia się agresywną sylwetką. Uwagę zwracają szczególnie zmienione zderzaki, szersze błotniki, zoptymalizowany układ chłodzenia, masywny dyfuzor i 20-calowe koła oraz zmodyfikowane hamulce z karbonowo-ceramicznymi tarczami. Samochód został wyposażony również w specjalne wyścigowe zawieszenie, które pozwala na regulację sztywności sprężyn i amortyzatorów, a dodatkowy hydrauliczny hamulec ręczny nawiązuje do rozwiązań stosowanych w Fabii RS Rally2.

Ważnym elementem jest także duży tylny spojler oraz wlot powietrza NACA, które nie tylko poprawiają docisk, ale także optymalizują przepływ powietrza wokół pojazdu. Minimalistyczne wnętrze auta również jest inspirowane rajdową Fabią RS Rally2. Nowa, wyścigowa kierownica zintegrowana z systemem Infotainment ma zapewniać kontrolę nad funkcjami pojazdu. Co więcej, dzięki systemowi dźwiękowemu Havas, jazda Enyaq RS Race dostarcza wrażeń akustycznych na poziomie profesjonalnych wyścigów przy prędkościach powyżej 30 km/h.

Bez zmian natomiast pozostał napęd. Studyjny Enyaq RS ma dwa silniki elektryczne, które generują 340 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,5 s.  w przypadku auta seryjnego. Skoda nie podaje jak poprawiły się osiągi w modelu wyczynowym.

Czy tak będą wyglądały wyczynowe auta w przyszłości? Na razie to tylko pokaz możliwości czeskiej marki, przy czym koncepcyjny Enyaq ma być również inspiracją dla przyszłych modeli produkcyjnych./ns/

Foto: Skoda


Tagi:
Skoda, Skoda Enyaq RS Race, Škoda Motorsport, samochody elektryczne, napęd elektryczny

Zobacz podobne artykuły:

Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa
kalendarz 20/04 2025

Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa

Wiadomości / News

2025.04.20

Na jednym baku z Łodzi do Paryża i z powrotem.
Skoda i hokej kobiet na lodzie
kalendarz 10/04 2025

Skoda i hokej kobiet na lodzie

Wiadomości / News

2025.04.10

Skoda Auto partnerem Mistrzostw Świata IIHF w hokeju na lodzie kobiet 2025.
Nowy projekt uczniów Akademii Skody
kalendarz 06/04 2025

Nowy projekt uczniów Akademii Skody

Wiadomości / News

2025.04.06

Jubileuszowy model powstanie z okazji 130-lecia marki.
Najnowsze artykuły:
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Wiadomości / Gorące tematy

2025.04.21

Rynek usług sprawdzania historii pojazdu dynamicznie się rozwija.
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Wiadomości / Ciekawostki

2025.04.20

Nowy model 911 GT3 z manualną skrzynią biegów pokonał północną pętlę w czasie 6:56,294 min.
 Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Wiadomości / Moto sport

2025.04.20

Michał Tochowicz i Piotr Białowąs odnieśli pierwsze zwycięstwo w historii Rajdu Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.