
Škoda Elroq na trasie Tour de France
Zwycięzca tegorocznego wyścigu kolarskiego, Tadej Pogačar, otrzymał kryształowe trofeum stworzone przez Škoda Design.
Zamaskowana elektryczna Škoda Elroq, której premiera planowana jest tej jesieni, dołączyła do kolarzy podczas ostatniego etapu 111. edycji Tour de France. Prezes Škoda Auto, Klaus Zellmer, wręczył zielone, kryształowe trofeum Biniamowi Girmayowi, zwycięzcy klasyfikacji punktowej.
- Ostatnie okrążenia były ekscytujące i jestem dumny, że Škoda Auto po raz kolejny jest głównym partnerem Tour de France. To już 21. rok z rzędu. Chcę pogratulować wszystkim sportowcom, którzy dali z siebie wszystko na trasie liczącej niemal 3500 km. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy wspierać zespoły naszą flotą i cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w ceremoniach wręczenia nagród. Nasze dziedzictwo kolarskie zobowiązuje nas do inspirowania rowerzystów na całym świecie, robimy to wspierając Tour de France i Tour de France Femmes – skomentował wydarzenie Klaus Zellmer, prezes Škoda Auto.
Jako długoletni partner słynnego wyścigu, Škoda dostarczyła organizatorom 205 pojazdów, w tym „czerwone samochody”, czyli elektryczny model Enyaq i nowy hybrydowy plug-in Superb Combi, którymi dyrektor wyścigu Christian Prudhomme prowadził peleton. Škoda przygotowała niespodziankę na ostatni etap – zamaskowany model Elroq. To najnowszy elektryczny model marki, który w trakcie tego wydarzenia miał swój publiczny debiut. Dodajmy, że ten nowy kompaktowy SUV jest pierwszym modelem marki, który powstał w oparciu o Modern Solid, nowy język stylistyki Skody. Samochód, który dołączył do kolarzy na ostatnim etapie, był zamaskowany, ponieważ jego oficjalna premiera odbędzie się tej jesieni.
Przypomnijmy, że Skoda wspiera największe na świecie wydarzenie kolarskie, jako oficjalny i główny partner oraz dostawca samochodów od 2004 r. Ponadto, dział Škoda Design od 14 lat odpowiada za produkcję kryształowych trofeów dla głównego zwycięzcy, zwycięzców klasyfikacji punktowej i górskiej oraz najlepszego młodego zawodnika. Unikalne ręcznie robione trofeum ma 60 cm wysokości i waży 5 kg. Dodatkowo, Škoda Auto od dziesięciu lat sponsoruje zieloną koszulkę dla zwycięzcy klasyfikacji punktowej.
Przedłużając w tym roku współpracę z A.S.O., Škoda Auto jest obecnie partnerem łącznie 20 międzynarodowych profesjonalnych i amatorskich zawodów kolarskich. Marka sponsoruje m.in. L'Étape by Tour de France, lokalny wyścig dla amatorów, a od 2022 r. także Tour de France Femmes avec Zwift, ośmioetapowy wyścig kobiet, którego tegoroczna edycja rozpocznie się 12 sierpnia w Rotterdamie w Holandii i zakończy 18 sierpnia na Alpe d'Huez./ns/
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa
Wiadomości / News
2025.04.20
10-tysięczny samochód MG w Polsce
Wiadomości / News
2025.04.19
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko
Wiadomości / News
2025.04.18
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.21
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału
Wiadomości / Moto sport
2025.04.20