Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Silnik Energy z technologią F1
kalendarz 27/02 2014

Silnik Energy z technologią F1

Warsztat / Technika

Silnik Energy dCi 160 Twin Turbo to najnowsze osiągnięcie Renault w dziedzinie downsizingu.

Jednostka ta jest jednocześnie pierwszym w historii firmy wysokoprężnym silnikiem 1.6 z układem podwójnego doładowania. Przy pojemności 1598 cm3 silnik ten rozwija moc 160 KM i osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pod względem osiągów plasuje go w kategorii silników 2.0-litrowych. Jak podkreśla producent, to pierwszy tego typu przykład wśród silników 1.6 wyróżniający się obniżonym o 25 proc. zużyciem paliwa i emisją CO2.

Zastosowana technologia Twin-Turbo pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów. Układ ten składa się z dwóch turbosprężarek zamontowanych szeregowo. Pierwsza o bardzo małej bezwładności pozwala na uzyskanie znacznego momentu obrotowego dostępnego już od najniższych obrotów, co zapewnia bezzwłoczną reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów. Gwarantujące elastyczną i dynamiczną jazdę 90 proc. momentu obrotowego jest dostępne już przy 1500 obr./min, co umożliwia bezzwłoczne reakcje silnika, dobre przyspieszenia na niskich obrotach i natychmiastowe wchodzenie na obroty. Druga turbosprężarka uruchamia się przy wyższych obrotach i umożliwia bezproblemowe osiągnięcie wysokiej mocy (100 KM/litr pojemności skokowej). Zapewnia tym samym ciągłe, równomierne przyspieszenie.

Zaawansowane układy doładowania nie są jedynym wspólnym elementem silników 1.6 Renault Energy F1 i 1.6 Renault Energy dCi. W kadłubie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo zastosowano rozwiązania będące owocem doświadczenia Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie chłodzenia i zmniejszania oporów tarcia:

- system poprzecznego obiegu płynu chłodzącego, zapewniający szybkie i skuteczne chłodzenie komory spalania;
- pierścienie typu U-flex (o przekroju w kształcie „U”);
- zmniejszające opory tarcia powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon) na popychaczach zaworów.

Silnik 1.6 l Energy dCi 160 Twin Turbo jest wyposażony w układ wtryskowy o ciśnieniu 1800 barów, przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b, dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych.

Ta nowoczesna jednostka znajdzie zastosowanie w nowych modelach francuskiej maki segmentu C i D./oprac. ns/

 

Zobacz podobne artykuły:

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
kalendarz 04/04 2024

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.04

Rozwiązanie wydłuża też żywotność silnika.
Honda pracuje nad wodorem 
kalendarz 29/01 2024

Honda pracuje nad wodorem 

Warsztat / Technika

2024.01.29

Honda dąży do osiągnięcia w roku 2050 neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych, w które jest zaangażowana.
Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie
kalendarz 29/01 2024

Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie

Warsztat / Porady

2024.01.29

Obliczanie zużycie paliwa.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.