Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Sebastien Loeb znów w Monte Carlo
kalendarz 21/01 2015

Sebastien Loeb znów w Monte Carlo

Wiadomości / Moto sport

Wydarzeniem początku sezonu 2015 jest bez wątpienia start w Monte Carlo duetu Sébastien Loeb i Daniel Elena.

Na pojedynczy występ dał się namówić dziewięciokrotny Mistrz Świata (zwycięzca 78 rajdów, w tym siedmiokrotny zwycięzca Monaco), który zasiądzie za kierownicą DS 3 WRC. Zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT reprezentować będą ponadto Kris Meeke i Paul Nagle oraz w trzecim aucie Mads Østberg i Jonas Andersson.

Ubiegłoroczny mistrz klasyfikacji Junior WRC - Stéphane Lefebvre i jego pilot Stéphane Prévot rozpoczną swój sezon w DS 3 R5. Jednocześnie DS 3 WRC zostanie zaprezentowany w nowych barwach, specjalnie na jubileusz 60-lecia modelu DS.
 
Zespół Citroëna wprowadził  ponadto kilka znaczących modyfikacji w DS 3 WRC. Dopracowano m.in. silnik, zawieszenie, aerodynamikę, skrzynię biegów. “DS 3 WRC to bardzo dobry samochód, ale my cały czas ciężko pracujemy, aby uczynić go jeszcze bardziej konkurencyjnym”, mówi Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny Citroën Racing. „Pracowaliśmy na silniku tak, aby miał więcej mocy i większy moment obrotowy, przy jednoczesnej poprawie niezawodności. Korzystając ze zmian, jakie nastąpiły w regulaminie, ponownie zamontowaliśmy łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. Inne ważne poprawki zostały dokonane w aerodynamice, wkrótce zostanie zamontowany nowy spoiler i zmieniony zostanie przód samochodu, podobnie jak rozkład mas, dzięki wykorzystaniu lżejszych elementów. Poprawimy też kinematykę tylnego zawieszenia. Prace wciąż trwają. Za kilka miesięcy zaprezentujemy jeszcze kilka poprawek aerodynamicznych”.

W 2015 r. zmienił się również regulamin sportowy. W każdej rundzie, w piątek i sobotę kolejność startowa będzie odzwierciedleniem pozycji zajmowanej w mistrzostwach. W dniu finałowym, załogi będą startować wg odwróconej klasyfikacji rajdu (zarówno dla kierowców z priorytetem P1 i P2). W systemie Rally2 (dla załóg powracających do rajdu), kara czasowa zostanie zwiększona z 5 do 7 minut, za każdy nieukończony odcinek etapu. Samochody powracające do rywalizacji będą ustawiane na początku stawki. Kolejna nowość: podawanie kierowcom informacji i międzyczasów podczas odcinków specjalnych, będzie zabronione.

Słynny Rajd Monte Carlo otwiera nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Francuski zespół  notował na tej imprezie szczególne osiągnięcia. Sébastien Loeb i Daniel Elena zwyciężyli  rekordową ilość razy, siedmiokrotnie pokonując konkurentów w latach 2003 – 2013. Teraz po rocznej przerwie Loeb powraca do WRC. Duet Kris Meeke i Paul Nagle po raz siódmy wystartuje w Monte-Carlo… ale dopiero po raz drugi wystartuje w tej rozgrywce w samochodzie klasy WRC. W ubiegłym roku stanął na podium. Trzecia załoga to Mads Østberg i Jonas Andersson, mający zakontraktowane 15 rund tegorocznego sezonu. Norweg miał okazję startować w dwóch ostatnich edycjach tej imprezy, zajmując szóstą pozycję w 2013 r, a w ubiegłym sezonie kończąc rajd na czwartym miejscu, tuż za swoim zespołowym kolegą.

Zwycięzcy programu Citroën Top Driver i jedni z czołowych zawodników zeszłorocznych mistrzostw FIA WRC2 w samochodzie DS 3 R5 - Sébastien Chardonnet i Thibault de la Haye – powalczą w pierwszej rundzie sezonu w obsługiwanym przez niezależny zespół DS 3 WRC.

Yves Matton (Szef Zespołu Citroën Racing): “Monte Carlo to bardzo ważny rajd dla Citroën Racing. Sytuacja na początku sezonu, z uwagi na pojedynczy występ załogi Sébastien Loeb/ Daniel Elena, jest wyjątkowa! Mamy świadomość, że ich jazda może być zachowawcza, ale mamy też nadzieję, że dzięki temu namieszają w stawce. Pierwsza runda jest bardzo wyczekiwana przez cały zespół. Wszyscy chcą zobaczyć rezultat pracy wykonanej w ciągu ostatnich miesięcy. DS 3 WRC został zmodernizowany w celu poprawienia osiągów. Nasi rywale zapewne również wprowadzili poprawki, więc musimy się postarać aby być konkurencyjni. Chcemy być wśród najlepszych, dzięki pracy i doświadczeniu zespołu oraz starcie Sébastiena Loeba i postępom, jakie poczynili Kris Meeke i Mads Østberg”.

Sébastien Loeb:Kiedy Citroën Racing zaoferował mi możliwość startu w tym rajdzie, nie zastanawiałem się długo! Monte Carlo jest rozgrywany na francuskich drogach. Kocham tą atmosferę i bliskość kibiców. Jestem również szczęśliwy z możliwości powrotu za kierownicę DS 3 WRC! W pierwszym dniu testów musiałem sobie wszystko przypomnieć, ale „czucie” wróciło bardzo szybko! Styl prowadzenia jest zupełnie inny niż podczas startów C-Elysée WTCC. W samochodzie z napędem na cztery koła i na normalnej drodze musisz bardziej improwizować. Testy były bardzo potrzebne, ale zawsze ciężko jest się przygotować do Rajdu Monte Carlo. Nie jesteś w stanie przewidzieć jakie warunki będą panowały tego dnia. Moim celem jest być w czołówce, ale muszę też pamiętać, że nie brałem udziału w rajdzie tej rangi od ponad roku. Zawsze kiedy staję do rywalizacji, daję z siebie wszystko. Tym razem nie będzie inaczej i tym bardziej postaram się walczyć o zwycięstwo!”

Kris Meeke: “Jestem zadowolony, że mogę rozpocząć sezon wraz z zespołem Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team. W 2014 roku startowałem w większości rajdów z kalendarza po raz pierwszy. Sporo się nauczyłem i wiem jak ważne są przejechane na odcinkach specjalnych kilometry i doświadczenie na nich zdobyte. Ogólnie rzecz biorąc, wszyscy kierowcy poczynią postępy w drugim, pełnym sezonie i mam nadzieję, że nie będę w tym przypadku wyjątkiem. Myślę również, że prace wykonane przy DS 3 WRC pomogły uczynić go szybszym. Citroën Racing zawsze osiągał wspaniałe rezultaty w Monte i dzięki temu ma tutaj duże doświadczenie. Choć nie jesteśmy w stanie przewidzieć co wydarzy się podczas rajdu, zawsze mogę liczyć na zespół, co jest oczywiście wielką zaletą. Moim celem jest walka o najwyższe pozycje”.

Mads Østberg: “Dobrze zakończyłem sezon 2014. Kontynuacja współpracy z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team jest bardzo pozytywna. W zeszłym roku dużo się nauczyłem w nowym samochodzie i nowym zespole. I choć zawsze trudno jest ustalać cele na początku sezonu, to wiem że chciałbym się poprawiać. Będę starał się podejmować walkę na każdym rajdzie i mam nadzieję, że takie podejście przyniesie rezultaty. Monte Carlo to potencjalnie jeden z najtrudniejszych rajdów w roku. Z uwagi na warunki możesz się spodziewać suchego asfaltu, mokrego asfaltu, „czarnego lodu”, lodu lub śniegu… a czasami wszystko to musisz pokonać na jednych oponach! To będzie wielkie wyzwanie. Jeżeli chcesz dobrze pojechać Monte Carlo, musisz mieć dobrze dobrane opony, dobre notatki, dobrą załogę szpiegowską i właściwy zespół!”

Stéphane Lefebvre: “To dla mnie zupełnie nowe wyzwanie. W samochodzie z napędem na cztery koła wszystko dzieje się szybciej. Poza sezonem dostosowywałem do tego tempa moje notatki, wspólnie ze Stéphanem Prévot. W końcówce roku 2014 , w dwóch startach w DS 3 R 5 zawsze trafiałem w drogę, co potwierdza że idę we właściwym kierunku. Jestem gotowy na Monte Carlo. Wcześniej jeden raz startowałem w tym rajdzie, ale teraz odcinki są inne. Czuję, że mam duże wsparcie ze strony Citroën Racing, zespołu PH Sport, Stéphana Prévot siedzącego obok mnie w samochodzie, oraz mojego kolegi z zespołu na rajdy szutrowe - Alexandra Bengué. Teraz muszę wykorzystać te aktywa, aby być bardziej konkurencyjnym.”

 

Zobacz podobne artykuły:

Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?