Seat ogłosił nazwę nowego SUV-a
Seat Tarraco – tak nazywa się najnowszy model hiszpańskiej marki.
Po zgłoszeniu 10 000 propozycji miejsc i po ponad 140 tys. oddanych głosów znamy już zwycięską nazwę w konkursie Seata. Nowy, 7-miejscowy SUV zostanie nazwany Tarraco. Wybrana propozycja otrzymała ponad 35 proc. wszystkich głosów. Tarraco wraz z modelami Ateca i Arona stworzy nową gamę aut producenta w segmencie SUV. Jego premiera zaplanowana jest na czwarty kwartał tego roku.
Inicjatywa #SEATszukaNazwy to pierwszy tego typu projekt hiszpańskiej marki, w ramach którego to wielbiciele i klienci Seata mogli wybrać nazwę nowego auta. Alboran, Aranda, Avila i Tarraco zmierzyły się w ostatnim etapie głosowania, a ostatecznie zwyciężyła nazwa Tarraco, która otrzymała 51 903 (35,52 proc.) ważne głosy. Tuż za nią uplasowała się Avila z wynikiem 41 993 (28,74 proc.). Następne miejsca zajęły Aranda z 39 321 (26,91 proc.) głosami oraz Alboran z rezultatem 12 907 (8,83 proc.). Wyniki głosowania zostały potwierdzone przez niezależną firmę EY.
Tarraco – obecnie Tarragona – to najstarsza rzymska osada na Półwyspie Iberyjskim, która była jedną z głównych metropolii Hispanii w czasach Cesarstwa Rzymskiego. To śródziemnomorskie miasto jest dziedzictwem kultury, symbolem młodości, historii i architektury.
Tarraco jest jednocześnie pierwszą nazwą modelu Seata wybraną przez głosowanie i kolejną hiszpańską nazwą miejsca używaną do oznaczenia modelu marki. Tę tradycję zapoczątkowała w 1982 r. Ronda. W ciągu 36 lat na drogach pojawiło się jeszcze 12 modeli tej marki inspirowanych nazwami nawiązującymi do iberyjskiej geografii: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Córdoba, Arosa, Leon, Altea i dwie ostatnie, Ateca i Arona.
Efekty zakończonego etapu znacznie przewyższyły oczekiwania producenta, a w promowanie inicjatywy szczególnie zaangażowały się także miasta Avila, Aranda czy Alboran. W pierwszym etapie konkursu zebrano ponad 132 000 propozycji ze 106 państw. Razem zgłoszono ponad 10 000 różnych hiszpańskich nazw miejsc, potwierdzonych zgodnie z wytycznymi określonymi przez markę.
W kolejnym etapie rygorystycznej selekcji propozycje weryfikowano zgodnie z kryteriami językowymi i prawnymi, a eksperci dbali o to, by nazwy odpowiadały wartościom marki i przekazywały istotę nowego modelu. Następnie zorganizowano kilka grup fokusowych na głównych rynkach marki, a kolejne rynkowe testy przeprowadzono w różnych krajach, w których Seat sprzedaje swoje pojazdy. W ten sposób lista finalistów została zawężona do czterech nazw./ns/
źródło: Seat
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19