Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rokersi rozpoczęli sezon kartingowy
kalendarz 28/04 2018

Rokersi rozpoczęli sezon kartingowy

Moto sport

Wyścigi na toruńskiej Awix Racing Arenie zainaugurowały krajowy sezon kartingowy.

Jako pierwsi wyjechali na tor zawodnicy startujący w najpopularniejszej i najliczniej obsadzonej serii Rok Cup Poland.  

Podobnie jak w ubiegłym roku sponsorem strategicznym serii jest koncern PKN Orlen. W ramach programu Akademii Orlen Team najbardziej obiecujący zawodnicy otrzymają cenne nagrody rzeczowe, jak np. komplety opon wyścigowych, a na koniec sezonu, najlepsi z nich zostaną uhonorowani biletami uprawniającymi do startu w International Rok Cup Final, który jest rozgrywany we włoskim Lonato. Podczas ceremonii otwarcia zawodów w Toruniu ogłoszono listę zawodników nominowanych do Akademii. Nominacje otrzymali: Mikołaj Cegielski, Franciszek Czapla, Karol Czepiel, Jerzy Glac, Maciej Gładysz, Adrian Janicki, Mikołaj Kania, Hubert Kowalczyk, Franciszek Palmirski, Piotr Protasiewicz, Jan Przyrowski, Adam Szydłowski, Filip Wójcik, Szymon Urbaniak i Marcin Zając. Dodatkową atrakcją pierwszej rundy Rok Cup Poland 2018 była wizyta Artura Kubicy. Ojciec jedynego w historii Polaka, który dotarł do Formuły 1, pozował do zdjęć w towarzystwie młodych adeptów motosportu i cierpliwie odpowiadał na pytania najczęściej dotyczące Roberta.

W porównaniu do poprzedniego sezonu Główna Komisja Sportu kartingowego wprowadziła istotną zmianę – o końcowej klasyfikacji poszczególnych rund nie decyduje już kolejność w wyścigu finałowym, a liczba punktów zebrana zarówno podczas finału, przedfinału, jak i kwalifikacji.

Kategorię najmłodszych zawodników – Baby Rok, na Awix Racing Arenie zdominował Franciszek Liszka (TTSK K-Team Tarnów) z którym w przedfinale zacięcie rywalizował Kacper Turoboyski (A. Leszczyński). Na trzecim miejscu sklasyfikowano Mateusza Piszczako (A. Wielkopolski), który obydwa wyścigi główne ukończył w czołowej trójce. Tuż za nim zawody ukończył duet kartingowców z Automobilklubu Leszczyńskiego: Antoni Derebecki i Iwo Beszterda.

W klasie Mini Rok klasą dla siebie był Piotr Protasiewicz (Wallrav Racing Club), który triumfował we wszystkich wyścigach. Drugą lokatę zajął Maciej Gładysz (TTSK K-Team Tarnów), ubiegłoroczny triumfator Micro Max w serii Rotaxa, który w tym sezonie przeniósł się do Rok Cup Poland. 9-letni syn kierowcy wyścigowego - Adama, przez cały weekend prezentował wysoką formę, potwierdzając, że doświadczenie zdobyte podczas startów w WSK Super Master Series we Włoszech musi zaprocentować. Trzecią lokatę zajął Jerzy Glac (A. Wielkopolski), czwartą Franciszek Czapla (A. Leszczyński), a na piątej pozycji sklasyfikowano Bartosza Grzywacza (A. Wielkopolski).

Pasjonujący pojedynek oglądano w finałowym wyścigu Junior Roka. Zwycięzca przedfinału Marcin Czepiel (A. Wielkopolski) przegrał start z debiutującym w tej kategorii Alanem Czyżem (A. Wielkopolski) i Vyacheslavem Putyatinem z Ukrainy, więc musiał odrabiać straty. To znacznie uatrakcyjniło przebieg rywalizacji, ale ostatecznie, po zaciętych pojedynkach, Czepiel wrócił na pozycję lidera i ostatecznie wygrał całe zawody. Drugi był Alan Czyż, dopingowany przez tatę Artura, który przed laty był jednym z czołowych polskich kierowców w wyścigach samochodowych. Trzecią lokatę zajął Putyatin, a za gościem z Ukrainy finiszowali: Adam Szydłowski (A. Leszczyński) i Filip Konieczny (A. Zielonogórski Duet).

W kategorii Rok GP14 triumfował zwycięzca przedfinału i finału Franciszek Palmirski (A. Wielkopolski) przed Adrianem Janickim (A. Zielonogórski Duet) i bardzo szybkim Hubertem Kowalczykiem (A. Zielonogórski Duet/AMO Racing Team), który po problemach w przedfinale, do finałowego wyścigu startował z ostatniego pola, a na mecie zameldował się na drugim miejscu! Na czwartej pozycji w całych zawodach sklasyfikowano Daniela Zająca (Wallrav Racing Club), a piąte miejsce zajął Adrian Marcinkiewicz (A. Zielonogórski Duet), natomiast w klasie Rok Shifter rywalizacja początkowo toczyła się pomiędzy Mikołajem Cegielskim (A. Wielkopolski), a Filipem Wójcikiem (A. Rzemieślnik). Jednak ostatecznie dwa zwycięstwa przypadły Szymonowi Urbaniakowi (A. Szczeciński), który został triumfatorem tej kategorii, wyprzedzając Cegielskiego, Wójcika oraz Dawida Gawina (BTM Bydgoszcz) i Pawła Dajewskiego (A. Leszczyński).

Druga runda serii Rok Cup Poland 2018 odbędzie się w dniach 11-12 maja w Bydgoszczy.


Tagi:
Rok Cup Poland, sezon kartingowy 2018, Mikołaj Cegielski, Franciszek Czapla, Karol Czepiel, Jerzy Glac, Maciej Gładysz, Adrian Janicki, Mikołaj Kania, Hubert Kowalczyk, Franciszek Palmirski, Piotr Protasiewicz, Jan Przyrowski, Adam Szydłowski, Filip Wójcik, Szymon Urbaniak, Marcin Zając, Artur Kubica

Zobacz podobne artykuły:

 Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety
kalendarz 19/05 2024

Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety

Wiadomości / Moto sport

2024.05.19

W tym roku impreza wróciła do kalendarza mistrzostw Polski po trzyletniej przerwie.
Kajetanowicz wyrusza na Sardynię
kalendarz 10/05 2024

Kajetanowicz wyrusza na Sardynię

Wiadomości / Moto sport

2024.05.10

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są gotowi do drugiego startu w tym sezonie.
Serial o życiu Ayrtona Senny
kalendarz 05/05 2024

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.