Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rewolucja w technologii napędu na cztery koła w samochodach zelektryfikowanych
kalendarz 20/12 2022

Rewolucja w technologii napędu na cztery koła w samochodach zelektryfikowanych

News / Nissan

Nissan wprowadza w Europie niezwykle zaawansowaną technologię e‑4ORCE. Nowy, wyjątkowy układ sterowania napędem na cztery koła został opracowany specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych i zelektryfikowanych, aby zapewnić kierowcy poczucie pewności i precyzyjne prowadzenie bez względu na warunki jazdy.

Litera „e" w nazwie technologii e-4ORCE oznacza, że jest to rozwiązanie oparte w 100% na napędzie elektrycznym. „4ORCE" symbolizuje moc i energię, a cyfra „4" informuje, że układ steruje napędem na cztery koła.

Zespół inżynierów Nissana odpowiedzialnych za opracowywanie jednostek napędowych wykorzystał posiadaną wiedzę i doświadczenie w trzech kluczowych obszarach: zarządzania jednostką elektryczną, układów napędu na cztery koła i technologii sterowania charakterystyką pracy zawieszenia. Zaprojektowano nowatorskie rozwiązania, dające kierowcy poczucie pewności i dostarczające dynamiczne wrażenia w różnych sytuacjach podczas codziennej jazdy.

e-4ORCE – moc i płynna jazda
Innowacyjna technologia napędu na cztery koła e-4ORCE została opracowana z myślą o elektrycznych napędach Nissana oraz pojazdach z pionierskim układem e-POWER. W obu przypadkach koła są napędzane wyłącznie przez silniki elektryczne zasilane z akumulatora. W modelu X-Trail układ dwóch silników elektrycznych oferuje łączną moc 213 KM: silnik umieszczony na przedniej osi ma moc 150 kW, a jednostka zamontowana na tylnej osi – 100 kW, co zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do100 km/h w zaledwie 7 sekund. Układ przekazuje siłę napędową na tylną oś 10 tys. razy szybciej niż mechaniczny napęd na cztery koła.

Z kolei ARIYA e-4ORCE ma łączną moc 306 KM, co przekłada się na dynamiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Oba modele wyróżniają się pewnym prowadzeniem i zwrotnością we wszystkich warunkach drogowych, a także dynamiczną i płynną jazdą.

e-4ORCE – niezrównany poziom kontroli i intuicyjne zachowanie samochodu
Układ e-4ORCE wykorzystuje akumulator do zasilania obu silników elektrycznych. Dla każdej z osi pojazdu zastosowana została osobna jednostka, żeby zapewnić niezależne sterowanie na koła przednie i tylne. Przy włączonym systemie e-4ORCE kierujący z łatwością osiąga zamierzony tor jazdy w zakrętach wykonując kierownicą jedynie minimalne ruchy korygujące i może cieszyć się osiągami silnika elektrycznego i radością ze zelektryfikowanej jazdy.

Technologia e-4ORCE zapewnia optymalną równowagę między kontrolą zawieszenia, utrzymaniem toru jazdy i precyzyjnym prowadzeniem. Przewiduje zachowania kierującego, koryguje typowe niepożądane reakcje samochodu, takie jak tendencja do podsterowności, oraz pomaga zapobiec przechyłom nadwozia, przez co zapewnia jeszcze lepszy komfort jazdy.

e-4ORCE – poczucie pewności podczas jazdy na wszystkich rodzajach nawierzchni
W technologii e-4ORCE siła napędowa jest rozdzielana na przednią i tylną oś tak, aby optymalizować wykorzystanie przyczepności opon w zależności od warunków jazdy, nawierzchni i sytuacji na drodze. Układ steruje indywidualnie siłą hamowania poszczególnych kół.

Dzięki tak precyzyjnemu sterowaniu układem dwóch silników i możliwości regulacji siły hamowania kół, pojazd utrzymuje zadany tor jazdy niezależnie od rodzaju nawierzchni czy warunków na drodze. Kluczem do stabilnej jazdy jest wyważony rozdział mocy z obu silników, który może być dostosowywany w ciągu zaledwie jednej dziesięciotysięcznej sekundy, czyli znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnych mechanicznych układów napędu na wszystkie koła.

e-4ORCE – kontrola przechyłu nadwozia zapewnia komfortową jazdę wszystkim pasażerom
Dodatkowym atutem technologii e-4ORCE, który docenią przede wszystkim pasażerowie, jest komfortowa jazda ze zminimalizowanym efektem tzw. „nurkowania” nadwozia podczas zwalniania, a to dzięki wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego. Wrażenie opadania i wznoszenia nadwozia zostało ograniczone dzięki rozłożeniu siły hamowania rekuperacyjnego na przednią i tylną oś. Układ dwóch silników gwarantuje wyższy poziom odzyskiwania energii niż układ z jedną jednostką, i optymalizuje zachowanie samochodu w różnych sytuacjach na drodze.

Wprowadzenie na rynek technologii e-4ORCE jest ważnym krokiem w dążeniu Nissana do pełnej elektryfikacji gamy, przyczyniając się do budowy bardziej ekologicznego, bezpiecznego i inkluzywnego świata.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Nissan


Tagi:
Nissan, e‑4ORCE

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf GTI w specjalnej wersji
kalendarz 20/05 2024

VW Golf GTI w specjalnej wersji

Wiadomości / News

2024.05.20

31 maja zadebiutuje nowa edycja Golfa GTI.
Aston Martin rusza w teren
kalendarz 19/05 2024

Aston Martin rusza w teren

Wiadomości / News

2024.05.19

SUV będzie rywalem Land Rovera Defendera?
Renault kończy rozmowy z VW
kalendarz 18/05 2024

Renault kończy rozmowy z VW

Wiadomości / News

2024.05.18

Po miesiącu negocjacji na temat auta elektrycznego o wartości poniżej 20 000 euro, VW i Renault kończą rozmowy.

Firmy z branży

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.