Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Renault Eolab – Rywal VW XL1?
kalendarz 15/10 2014

Renault Eolab – Rywal VW XL1?

Wiadomości / Prezentacje / Renault / Concept Cars

Francuski producent opracował prototypowy pojazd, zużywający tylko 1 litr/100 km.

Prototyp Eolab, będący wizytówką innowacyjnych rozwiązań spod znaku Renault, stanowi odpowiedź na wyzwanie stworzenia auta o ultraniskim zużyciu paliwa. Choć głównym celem jaki przyświecał twórcom tego pojazdu, było jak najniższe spalanie, udało się zaprojektować samochód, który może się podobać. Jednocześnie w odróżnienu od VW XL1, model Renault jest znacznie bardziej funkcjonalnym autem, 3-drzwiowym, asymetrycznym.

Jak podkreślają autorzy projektu, kształt nadwozia ma maksymalnie ułatwiać rozcinanie strug powietrza. Jednocześnie w aerodynamice ma pomagać aktywny spoiler oraz wysuwane boczne elementy aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza to zaledwie 0,235). Obniżenie masy poprzez zastosowanie aluminium i kompozytów, pozwoliło zredukować ciężar pojazdu o niemal 400 kg w porównaniu do aut z segmentu B. Dla przykładu sam tylko magnezowy dach waży jedynie 4 kg. Zmniejszenie masy korzystnie wpłynęło na kolejne elementy - pozwoliło zredukować rozmiary, a w konsekwencji koszty podzespołów prototypu (silnika, akumulatora, kół, hamulców), umożliwiając tym samym sięgnięcie po kosztowniejsze materiały.

Wynoszące 1,0 l/100 km zużycie paliwa w prototypie Eolab uzyskano dzięki wykorzystaniu benzynowo-elektrycznego zespołowi napędowemu Z.E. Hybrid. Układ ten składa się z trzech elementów: 1.0-litrowego silnika benzynowego, akumulatora (6,7 kWh) i przekładni o 3 przełożeniach, z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Silnik wytwarza 75 KM (i 95 Nm), natomiast silnik elektryczny zapewnia 68 KM (i 200 Nm). Silnik Eolab może pracować w dwóch trybach: codziennym i weekendowym. Przy wykorzystaniu tylko silnika elektrycznego, zasięg auta wynosi tylko 60 km, z prędkością do 120 km/h.

Eolab jest jednym z najbardziej efektywnych pojazdów tego typu. Model ten nie znajdzie się w salonach Renault, ale część z rozwiązań wykorzystanych w tym modelu pojawi się w kolejnych pojazdach tej marki. Francuski producent pracuje nad projektem auta zużywającego poniżej 2,0 l/100 km przed 2010 r.

Norbert Szwarc Foto: Renault [gallery ids="46668,46677,46676,46675,46674,46673,46672,46671,46670,46669"]

Zobacz podobne artykuły:

Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji
kalendarz 30/07 2022

Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji

Wiadomości / Wydarzenia

2022.07.30

Mitsubishi Ralliart przy wsparciu technicznym Mitsubishi Motors weźmie udział w Rajdzie Asia Cross Country Rally.
Crossovery Nissana dobrze trzymają wartość
kalendarz 28/07 2022

Crossovery Nissana dobrze trzymają wartość

Wiadomości / Ciekawostki

2022.07.28

Crossovery marki Nissan: Qashqai oraz Juke są jednymi z najlepiej utrzymujących wartość w swojej klasie – tak wynika z ostatniej prognozy Info-Ekspert, firmy zajmującej się m.in. profesjonalnym prognozowaniem wartości rezydua...
Otwarcie zamówień na Nissana Qashqai e-POWER w Polsce
kalendarz 26/07 2022

Otwarcie zamówień na Nissana Qashqai e-POWER w Polsce

Wiadomości / News

2022.07.26

Oferta modelu Qashqai została poszerzona o wersję z unikatowym i innowacyjnym zelektryfikowanym zespołem napędowym e-POWER. Dealerzy od dziś będą przyjmować zamówienia od klientów.
Najnowsze artykuły:
Ford Mustang Mach-E liderem polskiego rynku elektryków     

Ford Mustang Mach-E liderem polskiego rynku elektryków     

Wiadomości / News

2022.08.18

W lipcu br. Ford Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce.
Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Warsztat / Porady

2022.08.02

Samochód, podobnie jak człowiek, wymaga odpowiednich elementów, by prawidłowo funkcjonować.
 Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Finanse / Ubezpieczenia

2022.08.01

Ubezpieczenie komunikacyjne OC aut elektrycznych kosztuje podobnie co spalinowych tej samej klasy. Jednak w przypadku AC dla e-pojazdów trzeba liczyć się z poważnym wydatkiem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.