Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rekordowy finał WSMP
kalendarz 15/10 2020

Rekordowy finał WSMP

Moto sport

Mistrzowie wyłonieni w deszczu.

Rekordowa frekwencja finałowej rundy, mocno obsadzone puchary i walka koło w koło do ostatnich metrów - ostatni weekend Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski dostarczył wielu emocji i przesądził o końcowych wynikach zarówno w wyścigach sprinterskich, jak i rywalizacji długodystansowej.

“Udało nam się przeprowadzić sezon tak, jak zaplanowaliśmy, a to w tym roku nie było łatwe. Mieliśmy zaciętą rywalizację o tytuły do ostatnich wyścigów. Sezon zakończyliśmy wręcz z przytupem, bo na starcie było aż 120 aut, a w kilku pucharach obsada była znacznie większa niż pierwszych rundach” - cieszył się Sebastian Urbaniak, dyrektor zawodów rozgrywanych na Torze Poznań.

Pikanterii rywalizacji na jedynym w Polsce homologowanym przez FIA torze wyścigowym dodała pogoda. Słoneczny piątek i deszczowa sobota sprawiły, że umiejętności zawodników zostały wystawione na najwyższą próbę. W rywalizacji najmocniejszych aut kolejny raz triumfował Mariusz Miękoś w Lamborghini Huracanie, który wygrał cztery z ośmiu wyścigów w sezonie 2020. “Cały sezon świetny, bardzo mądrze pojechany. Gratuluje moim rywalom. Cieszę się, że pojawia się coraz więcej mocnych zawodników. W stawce mamy po pięć Porsche, dwa Lamborghini. Robi się europejski. Zapowiada to kolejny fajny sezon” - powiedział zwycięzca. Mistrzem D4 3500 został Łukasz Stolarczyk w VW Golfie TCR, klasę D4 2000 wygrał Bartosz Walkowiak (BMW E90), D5 +2000 Jacek Zielonka (Radical SR8), a DN-2 Przemysław Kaźmierczak (Suzuki Swift).

Aż 19 aut stanęło na starcie OMM Super S Cup, a tytuł zwycięstwem w deszczowym wyścigu przypieczętował Bartosz Alejski. “Trzy lata pracowałem na ten tytuł. Konkurencja była bardzo silna, ale wygrałem pięć wyścigów. Jestem szczęśliwy i mam nadzieję, że w przyszłym sezonie powalczę o obronę tytułu.” - powiedział Alejski. Sezon na podium ukończyli jeszcze Tomasz Pawlaczyk i Adrian Lewandowski.

W 318IS Cup PL mistrzostwo obronił Marcin Lempert, który w dwóch ostatnich rundach na Torze Poznań finiszował drugi. W piątek musiał ustąpić Karolowi Wyce, a w sobotę lepszy okazał się jego brat - Artur Lempert. “To niewiarygodne uczucie. Konkurencja była bardzo mocna, wrócił do nas Karol Wyka, czyli poprzedni mistrz. Nie było lekko, a wszystko rozstrzygnęło się w ostatni weekend." - mówił Lempert.

Rekordową obsadę w październiku miał Toyota Racing Cup. Puchar, w którym kierowcy rywalizują identycznie przygotowanymi Celikami GT TRC, na Torze Poznań ściga się od roku. W finałowych rundach wystąpiło aż dziewięciu zawodników, w tym dwóch debiutantów z wyścigów górskich - Janusz Grzyb i Piotr Staniszewski. Tytuł powędrował w ręce Bartłomieja Czwartosza, który w sezonie triumfował w sześciu z ośmiu wyścigów, a na podium razem z nim stanęli Dawid Czarnik oraz Jacek Jurecki. “Bardzo się cieszę, bo wykonałem plan, który założyłem przed sezonem. Tytuł wcale mi łatwo nie przyszedł, bo rywale z wyścigu na wyścig byli szybsi. Zdobyłem też więcej doświadczenia.”

W Maluch Trophy w DN 3-0 mistrzem został Jacek Chojnacki, a w DN 3-1 Jakub Sykucki. O mistrzostwie Polski w DN 1 przesądzi Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM.

Umiejętność utrzymywania wysokiego tempa w deszczu i orientacja w sytuacji na torze - to były czynniki decydujące o sukcesie podczas październikowego wyścigu Endurance. W Memoriale im. J. Leśniaka najlepiej poradzili sobie Maciej Błażek z Mateuszem Lisowskim w Porsche 911 GT3 Cup i przypieczętowali mistrzowskie tytuły. W październikowym wyścigu drugie miejsce zajęli Maciej Darmetko z Arturem Janoszem, który za kierownicą pojawił się po rocznej przerwie. Najlepszy czas okrążenia (1:48.892) świadczy, że to wciąż piekielnie szybki zawodnik. Trzecie miejsce przypadło parze Szymański/Lukas, a czwarty był duet Kordecki/Mielcarek. Wszystkie załogi korzystały z Porsche 911 GT3 Cup.

Zwycięstwo w D4 3500 oraz tytuł w tej kategorii powędrował w ręce Szymona Jabłońskiego i Bartłomieja Mireckiego. Obaj imponowali jazdą po mokrym torze. W tabeli z czasami zajęli czwarte miejsce, wyprzedzając załogi w teoretycznie szybszych autach. Wielkie brawa należą się także całemu zespołowi ich mechaników za odbudowanie Hyundaia i30 TCR po wypadku w piątkowych kwalifikacjach i umożliwienie startu w sobotnim wyścigu.

W D4 2000 najszybsi byli Kowner z Tomczakiem (BMW E30), którzy zostali też mistrzami Polski w tej kategorii. W D4 1400 pasjonujący pojedynek przez cały sezon toczyły duety Bielecki/Kubicki oraz Szablewski/Schayer. Choć ta pierwsza para wygrała trzy z czterech wyścigów, to mistrzostwo powędruje do Szablewskiego i Schayera, którzy zebrali o punkt więcej. W kategorii OMM Super S Cup październikowy wyścig wygrali Olejniczak z Cichopkiem i tym samym zapracowali na tytuł. W klasyfikacji generalnej mają tyle samo punktów co duet Boruszak/Pawlaczyk, ale mają więcej zwycięstw.

Foto: Grzegorz Kozera


Tagi:
WSMP, Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Tor Poznań, Mariusz Miękoś, Łukasz Stolarczyk, Bartosz Walkowiak, Jacek Zielonka, Przemysław Kaźmierczak, Bartosz Alejski, Marcin Lempert, Bartłomiej Czwartosz, Jacek Chojnacki, Jakub Sykucki, Maciej Błażek, Mateusz Lisowski

Zobacz podobne artykuły:

 Esapekka Lappi triumfuje w Rajdzie Szwecji
kalendarz 20/02 2024

Esapekka Lappi triumfuje w Rajdzie Szwecji

Wiadomości / Moto sport

2024.02.20

Dla reprezentantów Hyundaia to drugie zwycięstwo w mistrzostwach świata.
Rajd Małopolski 2024
kalendarz 18/02 2024

Rajd Małopolski 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.02.18

Rajd Małopolski w Rajdowych Mistrzostwach Strefy Europy Centralnej.
Kartingowe Mistrzostwa Polski 2024
kalendarz 18/02 2024

Kartingowe Mistrzostwa Polski 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.02.18

W marcu ruszy kolejny sezon kartingowy.
Najnowsze artykuły:
Abarth 595 - sześćdziesiąt lat zadziornego malucha

Abarth 595 - sześćdziesiąt lat zadziornego malucha

Wiadomości / Ciekawostki

2024.02.27

We wrześniu 1963 r. Carlo Abarth zaprezentował Fiata-Abartha 595.
Car of the Year 2024 - Renault Scenic E-Tech Electric

Car of the Year 2024 - Renault Scenic E-Tech Electric

Wiadomości / News

2024.02.26

Siódmy model Renault z tym prestiżowym tytułem.
Jeep Avenger z napędem 4x4

Jeep Avenger z napędem 4x4

Wiadomości / News

2024.02.26

Po raz pierwszy hybrydowy Avenger 4xe otrzyma napęd 4x4.