Rekord Mercedes-AMG
Wiadomości / News / Mercedes
W ubiegłym roku Mercedes-AMG sprzedał 32,2 tys. aut.
Miniony rok okazał się najlepszym w historii Mercedes-AMG. Sportowa marka Mercedesa uzyskała nowy rekord sprzedaży – 32,2 tys. aut. - Ubiegłoroczny wzrost przekroczył nasze oczekiwania. To kolejny dowód, że nasza strategia "AMG Performance 50" działa - powiedział Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Na trzech największych rynkach - w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii - firma z Affalterbach odnotowała w 2013 roku rekordowy popyt. Sprzedaż w USA wzrosła o 20 proc., w Niemczech o 10 proc., a w Wielkiej Brytanii - o 40 proc. Wzrosty odnotowano także w Japonii, Brazylii, Kanadzie, Rosji i Chinach. Klientom w Państwie Środka dostarczono w ubiegłym roku o jedną czwartą więcej samochodów niż w 2012, mimo że nowe modele A 45 AMG, CLA 45 AMG oraz S 63 AMG 4MATIC nie były tam jeszcze dostępne.
Do tych wyników przyczyniło się m.in. wprowadzenie odmian z napędem na obie osie 4MATIC. Wzrosła również popularność sportowych SUV-ów oraz nowych aut kompaktowych - A 45 AMG i CLA 45 AMG. Ofensywę produktową kompletuje wprowadzona niedawno limuzyna S 63 AMG, która także cieszy się dużym zainteresowaniem.
Mercedes-AMG wprowadził nowe modele w kolejnych segmentach: hatchbacka A 45 AMG, czterodrzwiowe coupe CLA 45 AMG oraz SUV-a GLA 45 AMG. Pojazdy wyposażono w napęd czterech kół 4MATIC i najmocniejszy na świecie silnik 4-cylindrowy seryjnej produkcji. W wyższych klasach nowością jest Klasa S, a także odnowione modele E 63 AMG i CLS 63 AMG, po raz pierwszy dostępne z napędem 4MATIC oraz we wzmocnionych wersjach S. Dodajmy, że około 90 proc. nabywców nowego E 63 AMG wybiera wariant 4MATIC.
Imponujące wyniki zanotował także sportowy SLS AMG - od chwili uruchomienia produkcji wiosną 2010 roku sprzedano ponad 10 tys. egzemplarzy. Jeszcze w tym roku planowany jest debiut nowego auta sportowego, w pełni zaprojektowanego przez inżynierów AMG.
W osiągnięciu tak imponujących wyników, istotne były placówki sprzedażowe AMG Performance. Pod koniec ubiegłego roku Mercedes-AMG dysponował 375 punktami AMG Performance Center w 27 krajach świata. Sieć sprzedaży będzie rozbudowywana w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów.
2013 rok był ważny również z technologicznego punktu widzenia. Inżynierowie z Affalterbach są angażowani w rozwój kolejnych modeli Mercedesa już na początkowym etapie projektowania. W ubiegłym roku firma wprowadziła najmocniejszy na świecie samochód sportowy na prąd - SLS AMG Electric Drive. Zastosowano w nim innowacyjne połączenie aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CRP) oraz system AMG Torque Dynamics. Do ograniczenia masy własnej auta przyczyniła się koncepcja lekkiej konstrukcji, znana jako AMG Lightweight Performance. Tę samą strategię wykorzystano przy budowie modelu S 63 AMG, nawet o 100 kg lżejszego od poprzednika.
Dla klientów, którzy mają specjalne życzenia stworzono AMG Performance Studio, odpowiadający za przygotowywanie aut w limitowanych seriach lub pojedynczych egzemplarzy, natomiast Driving Academy & Motorsports, organizuje kursy jazdy pod okiem doświadczonych instruktorów. W ubiegłym roku z Akademii Jazdy AMG skorzystało ponad 11 tys. uczestników, a ofertę poszerzono o szkolenia w Polsce oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
źródło: Daimler
Zobacz podobne artykuły:
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Garaż Al Assada
Wiadomości / News
2024.12.10
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11