Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
     Ralf Brandstätter, COO Volkswagena: „Klient decyduje o tym, który rodzaj napędu spełnia jego wymagania”
kalendarz 10/03 2020

Ralf Brandstätter, COO Volkswagena: „Klient decyduje o tym, który rodzaj napędu spełnia jego wymagania”

Wydarzenia / Volkswagen

Volkswagen równolegle będzie oferować samochody elektryczne, auta hybrydowe, modele typu plug-in oraz pojazdy z silnikami spalinowymi.

Z dyrektorem operacyjnym marki, Ralfem Brandstätterem, rozmawiamy o przyszłości układów napędowych i mobilności przyjaznej dla klimatu.

Kilka miesięcy temu podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie (IAA) Volkswagen prezentował przede wszystkim elektrycznego ID.3 – teraz przedstawiacie nowe modele z różnymi układami napędowymi. Dlaczego?

Nasz cel jest jasny – Volkswagen szybko zmierza do epoki bezemisyjnych pojazdów. Jednak zmiana nie dokona się z dnia na dzień. Przed nami jeszcze długi okres pośredni, w którym będziemy oferować równolegle samochody elektryczne, auta z hybrydowymi zespołami napędowymi oraz takie z silnikami spalinowymi. Dzięki stosowaniu najnowszych rozwiązań technicznych sprawiamy, że każdy rodzaj napędu w każdej klasie samochodów jest niezwykle wydajny. Wybiera klient. To on decyduje, jaki rodzaj układu napędowego najlepiej spełnia jego wymagania. Nie zmienia to naszych założeń – przyszłością motoryzacji są samochody elektryczne. W tym roku przedstawimy łącznie osiem zelektryfikowanych i w pełni elektrycznych modeli.

Co dalej z samochodami z rodziny ID.?

W lecie do klientów trafią pierwsze egzemplarze ID.3. W drugiej połowie roku przedstawimy pierwszego elektrycznego SUV-a Volkswagena, model ID.4. Tak jak ID.3, został on skonstruowany na platformie MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych.

Jakie są zalety tego modelu?

ID.4 wyróżnia się nowoczesną, sportową stylistyką. Ma znakomite właściwości aerodynamiczne, a jednocześnie jest bardzo wygodny. ID.4 może przejechać do 500 km po jednokrotnym naładowaniu akumulatora. Oczywiście, ma też klasyczne zalety SUV-a: siedzi się w nim wysoko, wszystko doskonale widać zza jego kierownicy. Będziemy oferować ten model na całym świecie i produkować go także w naszych zagranicznych fabrykach – w USA, Chinach i w Europie. I tak jak w wypadku ID.3 będziemy to robić w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

A konwencjonalne układy napędowe?

Najefektywniejsze silniki oferujemy naszym klientom w wersjach hybrydowych, np. jako tzw. mild-hybrid w nowym Golfie. Albo jako hybrydy plug-in, bo coraz więcej ludzi chce na krótkich dystansach jeździć samochodami elektrycznymi, ale też móc wyruszyć w daleką trasę, gdy zajdzie taka potrzeba. Dlatego oferujemy teraz Golfa także w wersji eHybrid. Dla klientów ceniących usportowiony charakter samochodu, mamy wersję GTE. Nawet nasze największe auta wyposażamy w napęd hybrydowy typu plug-in – przykładem jest nowy Touareg R.

Jak taka strategia wpływa na ochronę klimatu?

Jako pierwszy producent samochodów zobowiązaliśmy się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim – do 2050 r. Volkswagen będzie przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Stanie się tak dzięki samochodom przyjaznym środowisku, dostawcom produkującym komponenty według zasad zrównoważonego rozwoju, dzięki nowym pomysłom z dziedziny mobilności oraz dzięki energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Najpóźniej w ciągu pięciu lat zamierzamy o jedną trzecią zmniejszyć ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nasze samochody.


Tagi:
Volkswagen, VW, Ralf Brandstätter, VW ID.3, VW ID.4, VW Golf eHybrid, VW Golf GTE, VW Touareg R

Zobacz podobne artykuły:

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
kalendarz 03/05 2024

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Najnowsze artykuły:
BMW rezygnuje z litery „i”

BMW rezygnuje z litery „i”

Wiadomości / News

2024.05.04

Producent chce uniknąć pomyłek z pojazdami elektrycznymi.
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.