Rajd Nadwiślański – szósta runda RSMP
48 załóg znalazło się na liście zgłoszeń szóstej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Do Puław zjechali najlepsi kierowcy rajdowi w Polsce. Wśród startujących znaleźli się m in. Bryan Bouffier z pilotem Thibault de la Haye (Ford Fiesta Proto), w Fiestach R5 natomiast Łukasz Habaj/Piotr Woś, Grzegorz Grzyb/Robert Hundla, Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski, Maciej Oleksowicz/Michał Kuśnierz, Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Ponadto Marcin Gagacki, Mariusz Stec, Jan Chmielewski oraz Tomasz Kasperczyk.
Szósta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ma 530-kilometrową trasę, w tym 130 km OS-ów. Rywalizację zawodnicy rozpoczną w sobotę, od godz. 8:00 zespoły będą dokonywać ostatnich ustawień na nieco ponad 3-kilometrowym odcinku testowym Majątek. Trasa tegorocznego Rajdu Nadwiślańskiego składa się z 8 odcinków specjalnych, z czego aż sześć zostanie rozegranych w niedzielę. Zmagania zakończą się widowiskowym PowerStage w centrum Puław.
Tomasz Kasperczyk: Rajd Nadwiślański wspominam bardzo dobrze, ostatnio dojechaliśmy do mety na wysokim, czwartym miejscu w generalce. Jeszcze w ubiegłym roku wydawało nam się, że odcinki tego rajdu są łatwe - nic bardziej mylnego! Są szybkie i bardzo techniczne, a sama impreza jest bardzo fajna. Jeśli spadnie deszcz, będzie dodatkowe utrudnienie, na asfaltach Rajdu Nadwiślańskiego trudno odnaleźć przyczepność. Przed rajdem wykonaliśmy oczywiście dodatkowe testy. Najpierw w okolicy Miechowa jeździliśmy na drodze o zbliżonej charakterystyce do oesów Rajdu Nadwiślańskiego. Kolejny dzień przeznaczyliśmy na pracę nad tempem.
Damian Syty: Mam nadzieję, że będziemy w stanie utrzymać szybkie tempo przez cały rajd. Na dwóch ostatnich rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zameldowaliśmy się na mecie, to powinno dać nam dodatkową pewność siebie. Na Rajdzie Wisły, po nieco słabszym początku, na drugi dzień byliśmy w stanie przyspieszyć i utrzymać bardzo przyzwoite tempo. Jest więc sporo przesłanek, które napawają optymizmem. Rajd Nadwiślański jest specyficzny, do niedawna była to jedyna runda asfaltowa nie rozgrywana w górach. Jest tutaj dużo skrzyżowań, są bardzo szybkie odcinki ciągnące się przez malownicze sady. Na testach pracowaliśmy między innymi nad tempem, chcemy aby było optymalne już od pierwszego oesu. Mam nadzieję, że nasza praca przełoży się na wynik w rajdzie.
Zobacz podobne artykuły:
Fotele powodujące... raka
Wiadomości / News
2024.05.12
Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.11
BMW na Festiwalu Filmowym w Cannes
Wiadomości / News
2024.05.11
Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy
Używane
2024.05.13
Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a
Prezentacje / Concept Cars
2024.05.13
Ford Mustang w popkulturze
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.12