Rajd Śląska - Robert Luty i Marcin Celiński najszybsi w Motul HRSMP
Przedostatnia runda Motul HRSMP dostarczyła nie lada emocji i rozstrzygnięć.
Robert Luty i Marcin Celiński okazali się najszybszą załogą Rajdu Śląska, a Tomasz Curyło i Jarosław Skwarek są pierwszymi, którzy mogą już cieszyć się z mistrzowskich tytułów.
Blisko 108 km rywalizacji to nie lada wyzwanie dla załóg w historycznych rajdówkach. W Motul HRSMP receptą na sukces jest nie tylko szybka jazda, ale także umiejętne obchodzenie się ze sprzętem. To do perfekcji opanował Tomasz Curyło. Pilotowany przez Jarosława Skwarka kierowca Syreny 104 ukończył wszystkie rozegrane w tym roku asfaltowe rundy Motul HRSMP. W Rajdzie Śląska triumfował, a dzięki tej zabójczej regularności Curyło wywalczył tytuł w kategorii FIA 1 (samochody z lat 1931-69).
Blisko tego samego osiągnięcia jest Jerzy Skrzypek. Kierowca jeżdżący Fiatem Ritmo, z pilotem Krzysztofem Marczewskim, zwyciężyli kolejną już rundę Motul HRSMP w kategorii FIA 4/J1 (samochody z lat 1982-85).
Rok temu najszybsi na śląskich OS-ach byli Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy. W sobotę na mecie w Żorach ten duet cieszył się z powtórzenia tego rezultatu. Nie było to jednak tak oczywiste. Finałowa pętla rajdu przyniosła radykalną zmianę pogody. Nad bazą na Stadionie Śląskim zbierały się chmury, a nad odcinkami przechodziła już ulewa. To dodało dramaturgii zmaganiom. Luty z Celińskim stracili prowadzenie po drugim przejeździe OS-su w Jastrzębiu-Zdroju. Błyskawicznie je jednak odzyskali. Udany kontratak na próbie Warszowice wywindował ich z powrotem na pierwsze miejsce w tabeli z czasami, które utrzymali do mety w Żorach i przed ostatnią rundą są pewni w pozycji liderów w Historycznej Klasyfikacji Generalnej.
Zwycięstwo w kategorii PZM 5 i drugie miejsce w tabeli z czasami mieli Jakub Wolski i Bartosz Krawiec (BMW 318is), a świetny rajd zaliczyli także Marcin Grzelewski z Krzysztofem Niedbałą. Ta załoga coraz lepiej „dogaduje” się z Fordem Sierrą 4x4 Cosworth. W efekcie są trzecią najszybszą załogą śląskiej rundy.
Ostatnią okazją do walki o punkty w tym sezonie Motul HRSMP będzie Rajd Dolnośląski (4-6 października). W finałowej rundzie cyklu, podobnie jak w Rajd Rzeszowskim, łączny dystans odcinków specjalnych będzie dłuższy, a to oznacza, że do zdobycia będzie dwa razy więcej punktów niż w pozostałych rajdach.
W poszczególnych kategoriach zwyciężyli:
FIA 1 (rajdówki z lat 1931-69): Tomasz Curyło/Jarosław Skwarek (Syrena 104)
FIA 2 (rajdówki z lat 1970-75): Piotr Kiepura/Mateusz Galle (Fiat 125p Monte Carlo)
FIA 3 (rajdówki z lat 1976-81): Piotr Zaleski/Piotr Szadkowski (Porsche 911 SC)
FIA 4/J1 (rajdówki z lat 1982-85): Jerzy Skrzypek/Krzysztof Marczewski (Fiat Ritmo Abarth)
FIA 4/J2 (rajdówki z lat 1986-90): Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy)
PZM 5 (auta 2WD, bez homologacji): Jakub Wolski/Bartosz Krawiec (BMW 318is)
PZM 6 (auta 4WD i/lub z turbodoładowaniem, bez homologacji): Mariusz Polak/Tadeusz Gargas (Audi B2 Coupe Quattro)
Zobacz podobne artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18